Gå til innhold
Hundesonen.no

Den søteste "lille" nuffe-valpen skal bli min sin!

Maisa

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

hvis noen lurer på fargekombinasjonen på nuffer er det sånn:

Farge:

Sort; hvit/sort; brun.

Sort: Den vanligste fargen er sort. Så jevn som mulig, men et lett anstrøk av solbrenthet (bronse) er tillatt. Hvitt i brystet, tær og/eller haletipp tillatt.

Hvit/sort: Det foretrukne mønsteret er sort hode, helst med hvitt bliss og snute, sort sadel med jevn tegning. Sort over kryss og halerot. Resten må være hvitt, kan ha et minimum av «ticking».

Brun: Fra sjokolade til bronse. Hvitt som på den sorte varianten.

og den kan bli registrert i nkk, hunden din blir ikke registrert i nnk det er det du som blir. så der er det bare å melde seg inn med en gang:) de har endel lokale aktiviteter som det er kjempefint å få med seg. f.eks handler kurs, pels kurs ol.

han var dritnydelig forresten :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en Nuffe tråd, jeg hører at Nuffer skal være kjempegreie å ha med å gjøre, trenger ikke for mye aktivitet og har et godt temperament (i familiehund-sammenheng). Er det ingen ting negativt ved denne rasen? :P

(Sett bort fra kjempepelsen som sikkert ikke ser ut etter en tur ut i sørpa på våren, hohoho)

når man har nuffe må man passe på hele tiden, ellers ligger den å ruller rundt i en søledamm :hmm: hvis en nuffe blir borte, så leit ved nærmeste vann, hehe. ellers så er halen i perfekt høyde til å knuse alt som er under 1 m over gulvet. noen sikkler veldig, men det er veldig individuelt, min sikkler enormt mye, men broren hans sikkler ikke i det hele tatt. og det at de lukter mye hund er bare tull. jeg har møtt mange nuffer og ingen har lukta vondt. bulldogen min lukter mye mer enn nuffen min :P

ellers så må man være veldig konesekvent med oppdragelsen, gor når nuffen kommer i puberteten(har en i det nå) så blir det myyyye nuffe <_<

ellers så er de den herligste rasen på jord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...