Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurtta varmedekken, erfaringer?

M.J

Recommended Posts

Hvilken str har du til din hund, Martine?

Det dekkenet på bildet vet jeg ikke str på, jeg vil tippe 50 cm. Helene med Tekla vet det bedre enn meg, siden hun låner det. Jeg skal kjøpe 60 cm nå. Hun har jo mindre pels enn en labrador..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte det til Argon for to månder siden. Var i temmelig mange dyrebutikker for å prøve å finne noe som var litt bruksvennelig og ikke bare pynten med alt mulig av glitter og egentlig mest for utseendets skyld:)

Kjempe fornøyd med dette til å være første kles-shopping jeg noen gang gjør til en bikkje så jeg shoppet på magefølelsen:) Det sitter veldig bra sammenlignet med andre jeg prøvde også har den refleks striper, noe jeg synes er veldig greit. Tåler all slags vær og vind og sist men ikke minst. Prisen er utrolig nok nesten halvparten av alle de andre dekkene jeg fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig tykt? Og hvor vannavstøtende er det? Noen som har prøvd det regndekkenet de har?

Jeg aner ikke om det finnes i flere tykkelser. Men det jeg har er med kun en tynn fleece på innsiden. Jeg skulle ha et som ikke var så fryktelig tykkt heller da den kun skal holde litt av kulda på først og fremst ryggen (nyrene) unna på min toller. + at den sitter veldig godt da jeg bruker den på treninger og når vi "sporer" rundt i skog og kratt:)

Temmelig vannavstøtende. Hvordan jeg skal forklare hvor vannavstøtende det er vet jeg ikke helt:) men brukt det i flere timer ute i regnet uten at den er blitt våt på innsiden og han jeg har er temmelig glad i å rulle seg i lyng og all slags også som også er temmelig vått om dagen. (for å si det sånn så holdt den bedre enn min vannavstøtende kun 1år gamle jakke,hehe)

Sprayet dekkenet i stad med innprignering spray i samme slengen som jeg tok turbuksa og støvlene mine så nå skal den virkelig holde gjennom disse regntunge dagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Da blir det nok til at jeg bestiller det til dachsefrøkna :ahappy:

Jeg har et. Har hund som trenes mye med på vinter og som derfo ligger mye nedgravd i snøhule. Jeg er veldig fornøyd. For det første - det dekker godt under buken, for det andre holder det godt rundt halsen (slipper ikke inn kulde) og for det tredje holder han seg tørr selv om det kommer mye snø på dekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...