Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurtta varmedekken, erfaringer?


M.J

Recommended Posts

Hvilken str har du til din hund, Martine?

Det dekkenet på bildet vet jeg ikke str på, jeg vil tippe 50 cm. Helene med Tekla vet det bedre enn meg, siden hun låner det. Jeg skal kjøpe 60 cm nå. Hun har jo mindre pels enn en labrador..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte det til Argon for to månder siden. Var i temmelig mange dyrebutikker for å prøve å finne noe som var litt bruksvennelig og ikke bare pynten med alt mulig av glitter og egentlig mest for utseendets skyld:)

Kjempe fornøyd med dette til å være første kles-shopping jeg noen gang gjør til en bikkje så jeg shoppet på magefølelsen:) Det sitter veldig bra sammenlignet med andre jeg prøvde også har den refleks striper, noe jeg synes er veldig greit. Tåler all slags vær og vind og sist men ikke minst. Prisen er utrolig nok nesten halvparten av alle de andre dekkene jeg fant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig tykt? Og hvor vannavstøtende er det? Noen som har prøvd det regndekkenet de har?

Jeg aner ikke om det finnes i flere tykkelser. Men det jeg har er med kun en tynn fleece på innsiden. Jeg skulle ha et som ikke var så fryktelig tykkt heller da den kun skal holde litt av kulda på først og fremst ryggen (nyrene) unna på min toller. + at den sitter veldig godt da jeg bruker den på treninger og når vi "sporer" rundt i skog og kratt:)

Temmelig vannavstøtende. Hvordan jeg skal forklare hvor vannavstøtende det er vet jeg ikke helt:) men brukt det i flere timer ute i regnet uten at den er blitt våt på innsiden og han jeg har er temmelig glad i å rulle seg i lyng og all slags også som også er temmelig vått om dagen. (for å si det sånn så holdt den bedre enn min vannavstøtende kun 1år gamle jakke,hehe)

Sprayet dekkenet i stad med innprignering spray i samme slengen som jeg tok turbuksa og støvlene mine så nå skal den virkelig holde gjennom disse regntunge dagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Da blir det nok til at jeg bestiller det til dachsefrøkna :ahappy:

Jeg har et. Har hund som trenes mye med på vinter og som derfo ligger mye nedgravd i snøhule. Jeg er veldig fornøyd. For det første - det dekker godt under buken, for det andre holder det godt rundt halsen (slipper ikke inn kulde) og for det tredje holder han seg tørr selv om det kommer mye snø på dekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...