Jump to content
Hundesonen.no

vet. med ultralyd i stavanger omegn ?

Raksha

Recommended Posts

Gamlemor har forfalt ganske drastisk de siste to mnd. å se henne i dag var virkelig et sjokk. Hun er blitt tynn og har forstørre og spent buk. Så jeg tipper væske. Hun virker ikke spesielt plaget, formen er som normal. Litt sliten etter reisen men ellers ganske fin. Mamma og de har elegant lukka øya og bare sett at hun er blitt tynn, så da jeg påpekte det fikk mamma litt sjokk. :)

Cluet er at mamma flytter til afrika 10. januar og overlater da etter planen gamlemor til min bror i stavanger. Og å overlate en dødssyk hund til han, og så bare dra, er ikke helt aktuelt. Så gamlemor skal sjekkes ut skikkelig og eventuelt få sovne inn før mamma drar. Så er da spørsmålet - hvilke dyreklinikker i området har ultralyd? Regner med det er det de må bruke for å sjekke om det er væske fra en gammel svulst som ligger der. De siste gangene har de vært hos hafrsfjord dyreklinikk, men jeg aner ikke hva slags utstyr de har der. Noen som vet?

Godt å høre. Var etter anbefaling herfra jeg sendte dem dit med en ødelagt tå, og de har vært veldig fornøyd med oppfølgingen så langt. Da krysser vi fingra for at det ikke skjer noe akutt før de er hjemme igjen, og at han finner ut hva som feiler gamlemor.

• 2 weeks later...

Gamlemor er blitt enda dårligere, etter å ha prata med vet. på onsdag ble hun satt på hjertemedisin og vanndrivende. Hosta blod i dag, så da setter de i gang en antibiotikakur med en gang, men antakeligvis blir hun ikke med hjem igjen etter timen på mandag. :barfy:

Takk for det. Trøster med meg at hun er 12,5 år og har hatt et langt, godt og rikt liv. Men pokker så vondt det er er. Tok farvell med henne i dag, jeg. Så regner ikke med at jeg får se henne igjen...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...