Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig skal jeg starte!:D

MegaMarie

Recommended Posts

Jippi!! Endelig er det min tur til å starte stevne!

Sprang og Dressur! På et klubbstevne. Blir så gøyt!

Jeg skal ri den hesten som jeg har på for i dressur, LC og en skole hest i sprang.

Vet ikke hvor høyt jeg skal hoppe enda da, men jeg får vell vite det snart.

Det blir vell ikke så veldig høyt fordi hun er 23 år gammel. Men uansett så blir det kjempe kjekt!

Første gangen jeg starter på et ortlig stevne.

Gleder meg fryktelig mye :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en rideskole hest da. En fjording. Tipper det blir 60 jeg skal hoppe.

Lett C er jo ikke så vanskelig da... :blink: Hesten må jo ikke gå stabilt på tøylen der eller noe. Tror jeg da.

Er ikke så vanskelig program heller. Har øvd på det lenge da siden jeg skal ta grønt kort snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vell, er litt missfornøyd med resultatet da. På sprangen så ble vi eliminert pga at vi stoppet 3 ganger. Fikk ikke hoppet mer en 4 hindre, skjipt.. Hun var så flink når vi ridde på oppvarmingen, hoppet alt, hun svingte bare unna hinderet den førtste gangen. Så med en gang vi kom inn i banen på stevne så merket jeg at hun bare saknet ned og ikke gadd mer.

Hun er jo en 23 år gammel skole fjording da, så skal vell ikke klage over det.

Så på dressuren så fikk vi 41,8 % huff... Syns det gikk bedre en det jeg da og det var flere som sa til meg at de syns hun var for streng med oss. Men tydelig vis så likte hun ikke meg da :barfy: Det jeg var missfornøyd med var at jeg fikk feil gallopp også rettet jeg det ikke opp fordi jeg ikke viste det for å si det sånn. Det kjentes litt rart ut, men jeg klarte ikke å se hvilken fot som var fremst, men ellers når jeg trener så pleier jeg alltid og gjøre over gang og fatte på nytt når jeg er usikker, men jeg klarte ikke å tenke klart. Så ridde jeg ikke ortlig inn i hjørnene og jeg smattet fordi jeg ikke viste at man skulle/ikke skulle det på stevne. Det dommeren var missfornøyd med var den feile galloppen, hjørnene, smattingen og at jeg ikke var nøyaktig nok. Det var alt. Jeg havnet på siste plass da.. Den over meg hadde 44 eller noe.

Bedre lykke neste gang til meg. Håper på bedre dommer (hun dommeren pleier å dømme etter utsende til hesten, ja... høres rart ut, men sant). Håper på bedre hest i sprangen og forresten vi startet LC2 som vi hadde fått øvd på i 2 dager!! Alle trodde at det var LC1 vi skulle starte også fikk vi vite 2 dager før at det var LC2... Hmf

Neste gang starter jeg kanskje LD og LC men vi får se... Spørs om jeg gidder å starte LD liksom.. Å gå ned en klasse er litt pinglette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...