Gå til innhold
Hundesonen.no

Karakterkortet

Marianne&Bianca

Recommended Posts

Skrevet

Første termin slutter ikke før 15. januar (i alle fall ikke på min skole), så jeg får vel karakterene da ca. Men jeg tror det ligger brukbart an - ingen seksere, et par-tre firere og resten femmere, så jeg går nok litt ned i forhold til hva jeg hadde til sommeren. Men det ordner seg!

Skrevet

Jeg har jobbet kjempedårlig denne terminen(i forhold til hva jeg har gjort tidligere) og fikk bare firere. Mitt første karakterkort uten noen femmere. Jaja, får skjerpe meg neste termin.

Skrevet
Terminen vår er ikke ferdig før i januar en gang.

Ikke vår hell, men jeg vet det blir dårlig, har nesten bare fått 3ere...

Skrevet
Ikke vår hell, men jeg vet det blir dårlig, har nesten bare fått 3ere...

Tror det blir noe sånt her også. Sikkert en 2'er eller to også (engelsk og økonomiting) :closedeyes: 3 i gym tror jeg, i faget hund aner jeg ikke. Fikk 4 på oppgaven, prøven gikk veldig dårlig, også er det praktisk arbeid med hund som teller (gjennomsnittet av de tre tror jeg karakteren settes ut ifra). Norsk aner jeg ikke.

Skrevet
Tror det blir noe sånt her også. Sikkert en 2'er eller to også (engelsk og økonomiting) :closedeyes: 3 i gym tror jeg, i faget hund aner jeg ikke. Fikk 4 på oppgaven, prøven gikk veldig dårlig, også er det praktisk arbeid med hund som teller (gjennomsnittet av de tre tror jeg karakteren settes ut ifra). Norsk aner jeg ikke.

Jeg får sikkert noen 2ere jeg også, i musikk faktisk da jeg klarte å glemme minnebrikken til framføringen, og fikk 1på prøven, så jeg har 2 1ere og en 5er i musikk... så jeg får nok 2er.

Skrevet

Jeg får heller ikke karakterene før i januar. MYE vanskeligere å få bra karakterer her, i forhold til ungdomsskolen.

Regner med jeg får femmer i gym, samfunn, norsk vertfall. 3'er i matte og resten firere.

Ikke så fornøyd, med andre ord :rolleyes:

Skrevet

Er det sånn at karakterkortet kommer før juleferien på ungdomsskolen og etter ferien på vgs?

Går på ungdomsskolen siste året..

Å, jeg er så fornøyd!

Første semester i 8. klasse var snittet 3.9, nå ligger snittet på 4,85!

Dette karakterkortet bestod av to 4'ere og tolv 5'ere.. :blink:

Skrevet
Er det sånn at karakterkortet kommer før juleferien på ungdomsskolen og etter ferien på vgs?

Går på ungdomsskolen siste året..

Å, jeg er så fornøyd!

Første semester i 8. klasse var snittet 3.9, nå ligger snittet på 4,85!

Dette karakterkortet bestod av to 4'ere og tolv 5'ere.. :blink:

På videregående er ikke 1.terminen ferdig før i midten av Januar. Nesten like greit, for da slipper man å få den nedturen før jul :P

Skrevet
På videregående er ikke 1.terminen ferdig før i midten av Januar. Nesten like greit, for da slipper man å få den nedturen før jul :blink:

Det gjelder ikke alle videregående skoler. På vår skole er første termin ut uke 49.

Skrevet
Fikk fem 5'ere, to 3'ere (matte og fransk :S ) og resten 4'ere.. Hadde mye bedre ifjor!

Hadde akkurat samme karakterer som deg, da jeg gikk i 9. klasse faktisk :blink: fem 5'ere, to 3'ere (matte og tysk) og resten 4'ere. Morsomt ^^

Guest Christine
Skrevet

Jeg går i tiende, og terminen vår slutter heller ikke før i Januar.

Skrevet

Jeg har fått svar på to eksamener, de tre siste kommer i slutten av januar. Jeg er egentlig fornøyd hittil, med tanke på at jeg ikke har gjort noe som helst denne terminen. Jeg må skjerpe meg! :blink: Foreløpig har jeg en C og en jeg er litt usikker på... Fikk 112 av 120 poeng, regner med at det blir en B?

For dere som opererer med tall :P :

A = 6

B = 5

C= 4

D = 3

E = 2

F = 1

Skrevet

Jeg fikk mitt dårligste karakterkort i år. Har ikke jobbet særlig bra av diverse grunner.

Pleier å få snitt rundt 4.5-4.6 i år var det 4.1, så da har jeg noe å jobbe med neste termin :lol:

Skrevet
A = 6

B = 5

C= 4

D = 3

E = 2

F = 1

de er ikke helt sånn da.. En A er ikke så bra som en 6er nødvendigvis.. Og en C er bedre enn en 4er.. Ble vi i alle fall fortalt på høyskolen vår.. ^_^ E var 3/2 ca.. Så altså vanskeligere å stå enn på videregående og ungdomsskolen, men lettere å få topp karakter..

• 1 month later...
Skrevet

Nå er det kanskje flere som har fått karakterene sine? Så jeg drar opp denne igjen, jeg.

Første termin slutter ikke før 15. januar (i alle fall ikke på min skole), så jeg får vel karakterene da ca. Men jeg tror det ligger brukbart an - ingen seksere, et par-tre firere og resten femmere, så jeg går nok litt ned i forhold til hva jeg hadde til sommeren. Men det ordner seg!

Gikk ca sånn som jeg trodde - fikk en firer og ti femmere og er veldig fornøyd :|

Skrevet

Får karakterene mine på fredag! Hjelp! Spår at det blir ganske bra da, men er utrolig spent! Spørs hvordan det gikk med mattetentamen..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...