Gå til innhold
Hundesonen.no

Prednisolon

Tyson

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Prednison? Blir hunden trøtt eller påvirket på andre måter av å bruke det?

Jeg vet det er en drittmedisin, og det er bare snakk om bruk i tre uker. Det er uvesentlig av hvilken grunn hunden bruker det!

Hilsen Tyson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg merket på min hund første kuren han gikk var at han fikk enorm sultfølelse, satt å mer eller mindre skrek på kjøkkenet når jeg gjorde klar maten hans. Han har aldri stjelt noe mat eller brydd seg om brødsmulene til fuglene på bakken ute i hagen. Men under kuren kastet han seg over alt både inne og ute. Slitsomt, men helt klart bedre enn det andre alternativet jeg hadde da. Han drakk mere også og måtte dermed oftere ut. Han ble også litt mer "hårsår" ovenfor andre hunder. Tenkte først at det var fordi han var dårlig men han var ikke sånn rett før kuren.

Rett etter kuren så mistet han masse pels. Jeg vet ikke sikkert om dette hadde bare sammenheng med kuren å gjøre, men han hadde aldri før på sine 5 leveår mistet så mye og så skikkerlig stusselig ut i flere månder:)

Sånn alt i alt overlevde både jeg og bikkja den kuren. Men med erfaring så er det desverre sjeldent kun en prednisolonkur en hund blir satt på når man ser at det "fungerer" og man ikke har så mange andre alternativer. Men ettersom jeg ikke vet hva som er sykdomsbildet til hunden din så skal jeg ikke mase noe mer om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...