Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann drept av tigre (India)

Nirm

Recommended Posts

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=191335

Egentlig ganske utrulig at folk stikker armer inn til tigre for å ta bilder.

Ja, jeg viste denne til Miriam inatt... Det er helt utrolig at folk hopper over høye gjerder, trosser advarsler fra voktere OG stikker armen sin inn i buret :P Det er nesten til å le av faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg viste denne til Miriam inatt... Det er helt utrolig at folk hopper over høye gjerder, trosser advarsler fra voktere OG stikker armen sin inn i buret :P Det er nesten til å le av faktisk :P

Det er da man lurer på om man egentlig gjerder dyrene inne, eller om det er menneskene man gjerder ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Kålmården Djurpark i Sverige da jeg var liten, og kjørte bl.a. igjennom en safaripark med løver. To dager etter at vi hadde vært der leste vi i avisen om en mann som var blitt drept i denne parken, da han hadde gått ut av bilen for å "få et ordentlig bilde". Familien hans satt i bilen og så på.

Helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utroligt hvad folk kan finde på af dumme ting.

Noget som dette er en af grundene til at Knuthenborg safaripark i Danmark, har i åbningstiderne en bemandet jeep inde hos deres tigre, i tilfælde af at en eller anden der ikkke tænker sig om, skulle finde på at stige ud af bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en konsekvens av at menneske har tatt slik kontroll over ville dyr i utgangspunktet. At man i det hele tatt kan se sånne dyr på nært hold (nå også løve i norge!) "ufarliggjør" det sikkert litt for mange.

Litt OT, men jeg var i en dyrehage i Estland for litt siden, der de hadde isbjørn. Jeg har aldri sett noe så trist før... Bjørnen gikk bare rundt og rundt på en ca 15 kvadratmeter stor flekk. Alle bevegelsene var på autopilot, og han gjentok akkurat det samme for hver runde han gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ja det er utroligt hvad folk kan finde på af dumme ting.

Noget som dette er en af grundene til at Knuthenborg safaripark i Danmark, har i åbningstiderne en bemandet jeep inde hos deres tigre, i tilfælde af at en eller anden der ikkke tænker sig om, skulle finde på at stige ud af bilen.

Den dyreparken tror jeg kanskje jeg har vært i! Utrolig moro å få se dyrene på nært hold. De var jo også veldig strenge med reglene før man fikk kjøre inn til tigrene.. Ikke lov å ha vinduer åpne, og ikke lov til å ha noe form for mat i bilen.. Likavel så vi folk som prøvde å kjøre inn uten at vinduene var lukket helt.. Dyrepasserne hadde temmelig god kontroll følte jeg, og stoppet den før de var gjennom siste sikkerhetsport inn til tigrene..

Men til menneskene som dør grunnet dumskap, det er jo synn på dem, rett og slett fordi de er så dumme, men de ber faktisk om det når de stikker armene inn til store rovdyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at det er menn som gjør dette.... *flirer* Sorry, måtte bare ;)

Det er et urinnstinkt i mannen som kommer fram i nærheten av ville dyr. Så han må vise seg for sin make, slik at hun ser at han er verdig å føre slekten videre med. ;) Eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et urinnstinkt i mannen som kommer fram i nærheten av ville dyr. Så han må vise seg for sin make, slik at hun ser at han er verdig å føre slekten videre med. :) Eller noe sånt...

Ja det er nok det det handler om....! :rolleyes: Har ingenting med dumdristighet å gjøre, neeeeeei da *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne var han en skikkelig egoist... Tøffe seg på den måten rett foran øynene på familien og andre familier. Tenk å se din egen far bli revet opp av tigere! Og tenk hvordan livet til barna hans, og de andre barna tilstede, blir?! For en drittsekk.. Foreldra hans skulle vært sterilisert for over 50 år siden.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...