Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann drept av tigre (India)

Nirm

Recommended Posts

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=191335

Egentlig ganske utrulig at folk stikker armer inn til tigre for å ta bilder.

Ja, jeg viste denne til Miriam inatt... Det er helt utrolig at folk hopper over høye gjerder, trosser advarsler fra voktere OG stikker armen sin inn i buret :P Det er nesten til å le av faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg viste denne til Miriam inatt... Det er helt utrolig at folk hopper over høye gjerder, trosser advarsler fra voktere OG stikker armen sin inn i buret :P Det er nesten til å le av faktisk :P

Det er da man lurer på om man egentlig gjerder dyrene inne, eller om det er menneskene man gjerder ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Kålmården Djurpark i Sverige da jeg var liten, og kjørte bl.a. igjennom en safaripark med løver. To dager etter at vi hadde vært der leste vi i avisen om en mann som var blitt drept i denne parken, da han hadde gått ut av bilen for å "få et ordentlig bilde". Familien hans satt i bilen og så på.

Helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er utroligt hvad folk kan finde på af dumme ting.

Noget som dette er en af grundene til at Knuthenborg safaripark i Danmark, har i åbningstiderne en bemandet jeep inde hos deres tigre, i tilfælde af at en eller anden der ikkke tænker sig om, skulle finde på at stige ud af bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en konsekvens av at menneske har tatt slik kontroll over ville dyr i utgangspunktet. At man i det hele tatt kan se sånne dyr på nært hold (nå også løve i norge!) "ufarliggjør" det sikkert litt for mange.

Litt OT, men jeg var i en dyrehage i Estland for litt siden, der de hadde isbjørn. Jeg har aldri sett noe så trist før... Bjørnen gikk bare rundt og rundt på en ca 15 kvadratmeter stor flekk. Alle bevegelsene var på autopilot, og han gjentok akkurat det samme for hver runde han gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ja det er utroligt hvad folk kan finde på af dumme ting.

Noget som dette er en af grundene til at Knuthenborg safaripark i Danmark, har i åbningstiderne en bemandet jeep inde hos deres tigre, i tilfælde af at en eller anden der ikkke tænker sig om, skulle finde på at stige ud af bilen.

Den dyreparken tror jeg kanskje jeg har vært i! Utrolig moro å få se dyrene på nært hold. De var jo også veldig strenge med reglene før man fikk kjøre inn til tigrene.. Ikke lov å ha vinduer åpne, og ikke lov til å ha noe form for mat i bilen.. Likavel så vi folk som prøvde å kjøre inn uten at vinduene var lukket helt.. Dyrepasserne hadde temmelig god kontroll følte jeg, og stoppet den før de var gjennom siste sikkerhetsport inn til tigrene..

Men til menneskene som dør grunnet dumskap, det er jo synn på dem, rett og slett fordi de er så dumme, men de ber faktisk om det når de stikker armene inn til store rovdyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at det er menn som gjør dette.... *flirer* Sorry, måtte bare ;)

Det er et urinnstinkt i mannen som kommer fram i nærheten av ville dyr. Så han må vise seg for sin make, slik at hun ser at han er verdig å føre slekten videre med. ;) Eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et urinnstinkt i mannen som kommer fram i nærheten av ville dyr. Så han må vise seg for sin make, slik at hun ser at han er verdig å føre slekten videre med. :) Eller noe sånt...

Ja det er nok det det handler om....! :rolleyes: Har ingenting med dumdristighet å gjøre, neeeeeei da *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne var han en skikkelig egoist... Tøffe seg på den måten rett foran øynene på familien og andre familier. Tenk å se din egen far bli revet opp av tigere! Og tenk hvordan livet til barna hans, og de andre barna tilstede, blir?! For en drittsekk.. Foreldra hans skulle vært sterilisert for over 50 år siden.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...