Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff i Ringsaker / Hedemark

I&E

Recommended Posts

Skrevet

Hei dere i Ringsaker og Hamar/Mjøsområdet!!

Har dere lyst til å bli med på tur med hundene deres?

Jeg og Amy bor i Ringsaker og vi jobber med å få til ei "turgruppe". Dette er helt i startfasen enda, men målet er at vi treffes en gang i måneden og primært går tur med hundene. Treffene legges opp som gåtur i nærområdet, fjelltur, bytur, alt ettersom hva de som er med ønsker. Målet er at det skal være hyggelig og sosialt for to- og forbeinte!

Har du lyst til å bli med på tur - ta kontakt!

Mvh Ida og Amy

Skrevet

dette hørtes morro ut!

Er på lillehammer i år jeg da, det er ikke så langt unna men mangler bil. Men om jeg får til bil så kan det hende vi er med:)

Skrevet

Lillehammer er ikke langt unna! Du er hjertlig velkommen til å bli med!

Glemte å nevne at treffene er på søndager. Neste treff blir rett over nyttår.

Send meg en pm så jeg får mail-adressa di. Da skal jeg gi deg beskjed om når og hvor vi møtes på neste treff.

• 1 year later...
Skrevet

Vi kan være med vi også, men Ylbert er ikke så glad i å gå langt enda;) Og Ultra er bittelitt ustabil til å være med på sånt :)

Men jeg og Ylbert kommer gjerne da :)

Skrevet
Og jeg er i hamar-området i sommer, hadde vært gøy med noe treff :P

Ja det synes jeg da ja :P

Da må du si fra :P

Skrevet

Om jeg skal til Hamar skal jeg si ifra, mamma bor der, så er der jo iblant. :P Da kan enten jeg og Kee-Kee eller jeg og Roya bli med. :P (litt mye å holde styr på 2 stykk når en av dem er litt dårlig på å gå pent/ikke dra i bånd).

Skrevet
Ja det synes jeg da ja :P

Da må du si fra :P

Ooooh! Casper har aldri lekt med grand danois før :P Og jeg har aldri møtt noen sånn ordentlig, bare sett på liksom. Herlig!

Skrevet
Om jeg skal til Hamar skal jeg si ifra, mamma bor der, så er der jo iblant. :P Da kan enten jeg og Kee-Kee eller jeg og Roya bli med. :P (litt mye å holde styr på 2 stykk når en av dem er litt dårlig på å gå pent/ikke dra i bånd).

Never mind det vel;)

Vant til det meste av hunder jeg:P Så det får Ylbert bli også:P

Skrevet
Never mind det vel;)

Vant til det meste av hunder jeg:P Så det får Ylbert bli også:P

Hæhæ, jo, med en tispe som er rimelig dominant og diger, i bånd(litt over 40 kg), så tror jeg ikke jeg skal ha med Kee-Kee som blir knappe 10 kg som voksen. :P Nr.1, hun skal ikke lære å kaste seg fram i båndet, nr.2 hun risikerer å bli tråkka ned og røska i halsbåndet hvis Roya tråkker i båndet hennes. :P

Men, en om gangen funker veldig fint, ikke minst for Roya, for hun trenger å trene på å beherske seg i bånd og oppføre seg pent, og Kee-Kee har også veldig godt av å treffe andre, selv om jeg tror kanskje GD blir litt stort for henne å leke med ennå. *flir* :P

Skrevet
Men Casper er nesten passe størresle for Kee-Kee da :P

Han er passelig vettu, hun er jo vant med alt fra toypuddel til rottmann, hun! *ler* Henger nok i leppa, halen eller øret på ham innen 3 minutter, tenker jeg. *flire*

Men GD'en til Pupziz blir litt stort for henne, han er nok bedre lekekompis for Roya, tenker jeg, for hun er ikke så tøff mot bikkjer som er mye større enn henne i størrelse. :P (pinglebikkje..)

Skrevet

GD'en passer nok også Casper bra, han er flink til å omstille seg etter hva slags størrelse de andre hundene har.

Er det en liten hund legger han seg gjerne ned, og leker på bakkenivå, kryper og spreller. Raringen :P Og store hunder er jo bare gøy synes han, så det kommer jo til å gå kjempefint. Har forresten aldri sett ham yppe til bråk, han har fint dempende språk, og skjønner tegningen (selv om han fjaser litt).

Skrevet
Han er passelig vettu, hun er jo vant med alt fra toypuddel til rottmann, hun! *ler* Henger nok i leppa, halen eller øret på ham innen 3 minutter, tenker jeg. *flire*

Men GD'en til Pupziz blir litt stort for henne, han er nok bedre lekekompis for Roya, tenker jeg, for hun er ikke så tøff mot bikkjer som er mye større enn henne i størrelse. :P (pinglebikkje..)

Han er jo ikke såååå stor enda til sommeren da:P Sikkert ganske, men sannstnligvis ikke ferdig vokst;)

Ultra skal man ikke ha med på no sånt... Det kan fort bli skummle greier... :P

GD'en passer nok også Casper bra, han er flink til å omstille seg etter hva slags størrelse de andre hundene har.

Er det en liten hund legger han seg gjerne ned, og leker på bakkenivå, kryper og spreller. Raringen :P Og store hunder er jo bare gøy synes han, så det kommer jo til å gå kjempefint. Har forresten aldri sett ham yppe til bråk, han har fint dempende språk, og skjønner tegningen (selv om han fjaser litt).

Ylbert er en ERTEKROK! Ohhh myyy altså! :P

Bare så du vet, men håper at han roer seg litt erterhvert:P Han er jo ikke sååååå stor enda;)

Skrevet
Han er jo ikke såååå stor enda til sommeren da:P Sikkert ganske, men sannstnligvis ikke ferdig vokst;)

Bare så du vet, men håper at han roer seg litt erterhvert:P Han er jo ikke sååååå stor enda;)

Altså, jeg er ikke redd for størrelsen i seg selv, men jeg er så redd for en diger labb som klasker ned over ryggen på pyttelille Kee-Kee, da er det ikke sikkert det er så mye ryggrad igjen i dyret. Hun er jo kjapp og spretter unna det meste, men man vet jo aldri. Men nå vokser hun jo en del før sommeren, da, så godt mulig at de også kan leke! Jeg er bare så overbeskyttende enda. :P Når det kommer en leken labb i hundre nedover ryggen på en pytteliten valp, så hjelper det ikke om man bare skal leke, liksom. :closedeyes: (selv om, selvfølgelig, de tilpasser seg hverandres størrelser, Roya f.eks er jo blitt veldig flink med Kee-Kee nå, men det tar litt tid å lære seg hva de andre synes er akseptabelt, virker det som) :P

Skrevet

Ha ha da er de to, selv om Casper ikke ypper til bråk på noen måte, så er han ganske så utrettelig, så det er bare bra at han kan leke med en hund som er like fjasete :P

Skrevet
Ha ha da er de to, selv om Casper ikke ypper til bråk på noen måte, så er han ganske så utrettelig, så det er bare bra at han kan leke med en hund som er like fjasete :P

Hihi :P

Han her er ikke utrettelig enda han da :P

Han sover ganske så mye egentlig, bare vi får roan ned. Han skal jo helst sove i fanget da, men han blir jo så stor så det går ikke i lengden gitt :P:rolleyes:

Skrevet
Altså, jeg er ikke redd for størrelsen i seg selv, men jeg er så redd for en diger labb som klasker ned over ryggen på pyttelille Kee-Kee, da er det ikke sikkert det er så mye ryggrad igjen i dyret. Hun er jo kjapp og spretter unna det meste, men man vet jo aldri. Men nå vokser hun jo en del før sommeren, da, så godt mulig at de også kan leke! Jeg er bare så overbeskyttende enda. :P Når det kommer en leken labb i hundre nedover ryggen på en pytteliten valp, så hjelper det ikke om man bare skal leke, liksom. :closedeyes: (selv om, selvfølgelig, de tilpasser seg hverandres størrelser, Roya f.eks er jo blitt veldig flink med Kee-Kee nå, men det tar litt tid å lære seg hva de andre synes er akseptabelt, virker det som) :P

Hihi :P Han har jo kjempe-labber nå allerede denna fyrn her da :P

Og ikke er han sååååå tøff som han later som heller :P

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...