Gå til innhold
Hundesonen.no

Grisehjerter. kan jeg gi det til hundene?

Cathrine og Killja

Recommended Posts

Skrevet

Svinehjerter er delikatesse i særklasse! Utrolig fint og rent kjøtt. Hundene mine elsker alle sorter hjerter: svin, lam, storfe - men jeg bruker det mest til å lage tørkede godbiter. Kjøttet er så å si helt fritt for fett, og tørker utrolig fort.

Skrevet
hvordan tilbereder dere slikt?? er det noen oppskrift på nettet på godbiter og hundemat av slaktedyr?

Er ikke noe å tilberede, bare gi det rått. Hvis du heller vil bruke det som godbiter så må det tørkes i ovn.

• 3 weeks later...
Skrevet
Hvor kan man egentlig få kjøpt grisehjerter og andre hjerter?

vet at dyrebutikken på cc ofte har tørkete kyllinghjerter...

Skrevet
Gir dere rått hjerte??? ha ha æsj.

Glad det ikke er jeg som får det servert..

Det er jo snacks det for hundene ;) Det er jo da alle næringsstoffene i kjøttet er best bevart... ;)

Skrevet

Gir dere rått hjerte??? ha ha æsj.

Glad det ikke er jeg som får det servert..

Hjertet er en kjempestor muskel og full av proteiner. Jeg hadde ikke spist det er mye rart hunden får som jeg ikke vil ha. Tørket oksemuskel f.eks?

Skrevet

;) hjerte høres bare så ekkelt ut.

La oss si at jeg vil gi et hjerte til hunden min en dag. Hvor mye skal han få? Blir han dårlig i magen?

Skrevet

Hvor mye skal han få? Blir han dårlig i magen?

Det kommer helt an på hva hunden er vant til i matveien. De første gangene man gir rått kjøtt til en hund som ikke er vant til det så vil du se en reaksjon i magen, men jeg ville tro at et rått hjerte er noe av det snillere du kan gi siden det ikke inneholder fett.

NB Jeg råforer ikke hunden min, men supplerer med rått kjøtt og gode bein allikevel. Tror det er sunt for hunden samtidig så får han noe 'å drive med'.

Guest Belgerpia
Skrevet
kan de få det? kjøpte det i helgen... :);)

*ler så jeg griner*

Denne var bare så innmari bra........... Kjøpte grishjerter først og lurer etterpå om hundene kan få det *hikst*

(ikke vondt ment altså, men så innmari bra ...)

Skrevet
Kan man fryse ned tørkede hjertebiter til snenere bruk :rolleyes: ??

Så lenge kjøttbitene er godt nok tørket, er det bedre å oppbevare dem tørt og luftig, ved romtemperatur. De holder seg fint i ett år!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...