Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!


HildeM

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Og jeg er enig med endel av dere; når man er med på et slikt program så må man tåle at folk danner seg en oppfatning og "dømmer" deg, at noen liker deg og at noen hater deg.

Det er også helt klart at våre roller på Hundeskolen var fastsatt på forhand, og klippet til slik til at "rollene" ble fremhevet. Når alt kommer til alt så er det et underholdningsprogram der produkjonsselskapet ønsker å tjene penger.

Med hilsen

Kåre K. og Bergis

He he he he - velkommen til Hundesonen........... og så legger jeg på ett par stjerner *ler* - pga. innlegget. Man stiger lett i gradene når man ikke kaster seg i skyttergraven.

Jeg synes forøvrig hunden din er en stjerne, jeg ler så jeg nesten dævver av uttrykket på den hunden - litt kjedelig om søndagen når han brått begynte å gjøre ting riktig (håper det går seg til igjen *latter*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar
Jeg og Lyra ble også forsøkt "vervet" til hundeskolen av en fyr på utstilling og jeg kan bekrefte at de opplysningene jeg mottok fra den ivrige mannen ikke helt stemmer overens med det endelige konseptet. Han sa alle fikk hver sine hytter, det var ikke utstemning etc..han påsto tilmed at jeg kunne ta med begge hundene uten problemer (ha! Loke og Lyra sammen der hadde skapt kaos!) i tilegg var det visst ingen problem at Lyra var valp, i ettertid har jeg funnet ut at hundene visstnok måtte være over året. For meg var det helt uaktuellt å være med (trener for mye til vanlig gjør vi sikkert også, i tilegg til at det sikkert er diskvalifiserende å kjenne dommerene fra før :o ) og jeg er glad vi ikke ble med. Loke hadde aldri klart å jobbe i en sånn setting.... og jeg hadde sikkert sett helt tåpelig ut og blitt stresset av kamerateamet :P

Lykke til videre Jan Vidar og Kåre, det er artig å følge dere ^_^

Må de være over året? Men lille saken, Lotta (?), er den ikke under året da? Dette aner jeg jo egentlig ikke, mente bare at den var yngre jeg..

Uansett, klart at når de oppsøker, så blir vel konseptet lagt frem en smule mer anderledes enn ende produktet blir. Og det er klart at både fører og hund blir stressa av kamerafolkene... men det er jo en form for miljøtrening (når dere skal få behov for noe lignende, anes jo ikke... men miljøtrening er det desto mer *ler*). Om dette medvirker til at hundene virkelig er mer umulig enn vanlig, har vanskeligere for å konse osv, så blir det jo helt klart mer underholdende å se på. Kan ikke fatte at Bergis egentlig har noen ork til å la seg distrahere av noe slikt. Mens hunder som Fiona og Kaisa nok sliter litt mer. Men jeg vil jo uansett videre anta at hundene burde bli vant til "maset" etterhvert!

He he he he - velkommen til Hundesonen........... og så legger jeg på ett par stjerner *ler* - pga. innlegget. Man stiger lett i gradene når man ikke kaster seg i skyttergraven.

Jeg synes forøvrig hunden din er en stjerne, jeg ler så jeg nesten dævver av uttrykket på den hunden - litt kjedelig om søndagen når han brått begynte å gjøre ting riktig (håper det går seg til igjen *latter*)

Sutle (sikkert en moderering av søren, mao, det er nok banning :P Sorry, OT, henger igjen fra en annen diskusjon), folk roet seg da betraktelig her inne *ler*.

Enig med BP at det er bra at dere ikke går i direkte forsvar, men helt konkret ser hva folk faktisk baserer meningen sin på, nemlig et tilklippet underholdningsshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål til dere som deltok i programmet: Dette nydelige stedet, er det en gjestegård? Er det Nordenstamms gamle hundeskole, eller hva? Jeg blir helt betatt av denne gården, jeg!

Om jeg ikke tar helt feil, så er det gården til Geir Marring. Ligger ved enebakkneset. (rett meg om jeg tar feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kåre!

Har vært inne å titta på hjemmesiden din, virkelig flotte hunder du har. Ikke rart de verva deg og Bergis til hundeskole serien :rolleyes: . Skulle gjerne skaffa meg en Mastiff om jeg hadde hatt plass, programmet er jo ren reklame :o Men jeg får nok klare meg med de to aktive SH ene jeg har. For noen nusselige Huskyer du har forresten. Bilder av mine ligger på tråden Din hund og raseleksikon (skryt-skryt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men er det typisk for en engelsk mastiff at fordi den har frittgående kaniner rundt seg, så får den automatisk lyst til å utrydde småhunder også? Veldig pussig utsagn, mer pussig enn noe av det relativt lille jeg har sett på serien - og veldig lite heldig "rasereklame".

Jeg har hatt hunder med atskillig mer jaktlyst og initiativ enn det, men de tok ALDRi "feil" av småhunder og små byttedyr. Ifølge eksperter på hetsjakt så måtte hundene ha fått smaken på å drepe byttedyr for å overføre hangen til sin egen art også, og slik jakt er ulovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; velkommen til Kåre og Jan Vidar! Veldig tøft og fint av dere å skrive innlegg her til tross for kritikken det har blitt en del av underveis. En ting å huske på, er at det på dette forumet er veldig mange dyktige hundefolk, og da er det ofte lett for at kritikken henger løst :P

"Problemet" med denne typen serier er jo, som dere sier, at det er så lite TV-seerne faktisk får se. Tre kvarter en gang i uka er neppe dekkende for hele oppholdet... :rolleyes: Produksjonsselskapet skaper "roller", nettopp for å trekke publikum. Jeg er sikker på at min eldste hund og jeg hadde vært et stor underholdning dersom vi hadde vært med, for å si det sånn *ler*

Kritikken her inne er jo basert på inntrykket vi har fått ut i fra det vi har sett, og det er enkelte kommentarer fra serien som er "provoserende". Jeg står fortsatt for det jeg har sagt tidligere, men understreker at det er på bakgrunn av det lille jeg faktisk har sett.

Uansett; jeg er sikker på at dere begge er flinke oppdrettere, og har peiling på det dere driver med :o Hundeskolen er jo ren underholdning på linje med alle andre realityserier, og man kan dessverre ikke forvente at man blir framstilt som en helgen. Da blir en del av moroa borte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken her inne er jo basert på inntrykket vi har fått ut i fra det vi har sett, og det er enkelte kommentarer fra serien som er "provoserende". Jeg står fortsatt for det jeg har sagt tidligere, men understreker at det er på bakgrunn av det lille jeg faktisk har sett.

Ingen kan vel uttale seg på annet vis, om vi ikke har deltatt i programmet. Så Peers, synes ikke du behøver å forsvare deg på den måten (ment som det står, ikke ondt, slemt eller ironi). Sikker på at begge gutta skjønner det, om ikke så er nok noen av de sterke ordene brukt tidligere i diskusjonen på sin plass :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan vel uttale seg på annet vis, om vi ikke har deltatt i programmet. Så Peers, synes ikke du behøver å forsvare deg på den måten (ment som det står, ikke ondt, slemt eller ironi). Sikker på at begge gutta skjønner det, om ikke så er nok noen av de sterke ordene brukt tidligere i diskusjonen på sin plass :P

Jeg ser poenget ditt, på den "ikke-ondeslemmeironiske"-måten :P

Det jeg skrev var i utgangspunktet ikke ment som forsvar, men snarere for å poengtere at jeg forstår at de kan være helt andre personer enn de er fremstilt som på tv.

Jeg håper og regner med at gutta skjønner hvorfor de har blitt kritisert :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil starte med å takke for velkomsten her inne, syns det er litt skummelt å ordlegge meg skriftlig da jeg syns jeg behersker snakketøyet mye bedre....:-) *ler*

Syns faktisk dette med å chat er ganske gøy, men nok om det... :rolleyes:

Jeg heller syns ikke dere her inne skal beklage det dere har ment. Utifra hva jeg har sett av meg selv så hadde jeg nok også

reagert litt...

Agilety uka var ekstremt klipt på den måten at det meste Stig og jeg sier er på spøk, det gikk litt konkurranse i det å være best.

Syns selv vi hadde det gøy der og da, men ser i ettertid at det ble litt for mye av det gode...

Jeg har også generelt sterke meninger når det kommer til hund, og jeg kan selvfølgelig ikke forvente at alle skal like det.

Er en artikkel om hundeskolen og 2 sider om Fiona og meg i bladet "Hund og fritid" En ganske betegnene artikkel om oss... :o

men som sagt: "når man legger hode fram for hogg så må man regne med å få det kappet av...." :icon_fun:

Jan-Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til sonen Jan Vidar og Kåre :o Ja, de fleste blir nok litt revet med når de sitter her på sonen, hehe..

Er det vanlig at boxere er så "fine" i bygningen som Fiona? Eller er det bare meg som har sett litt kraftigere modeller ellers? Før programmet så jeg liksom for meg boxere som litt tjukke, rolige hunder men Fiona ser jo helt annerledes ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men er det typisk for en engelsk mastiff at fordi den har frittgående kaniner rundt seg, så får den automatisk lyst til å utrydde småhunder også? Veldig pussig utsagn, mer pussig enn noe av det relativt lille jeg har sett på serien - og veldig lite heldig "rasereklame".

Du kom meg i forkjøpet akela, skulle til å kommentere det samme før jeg kom til innlegget ditt. :rolleyes: Både det med at bikkja ikke klarer å skille mellom kaniner og andre hunder, og at mastiffer generelt dreper/spiser andre hunder høres relativt bekymringsverdig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til sonen Jan Vidar og Kåre :o Ja, de fleste blir nok litt revet med når de sitter her på sonen, hehe..

Er det vanlig at boxere er så "fine" i bygningen som Fiona? Eller er det bare meg som har sett litt kraftigere modeller ellers? Før programmet så jeg liksom for meg boxere som litt tjukke, rolige hunder men Fiona ser jo helt annerledes ut! :P

Nei, det er ikke lenger vanlig for boxere å ha så bra kropp som Fiona (nå skryter jeg litt igjen :rolleyes: ) ho kombinerer eleganse med kraft, det er veldig vanskelig å få til, dagens boxere har en tendens til å bli for store og tunge. Tyskland har som et resultat av dette fjernet den viktigste setningen i stamtavlen: "Eleganse kombinert med kraft" nå står vi tilbake med kraftfull :glare:

Det Fiona kunne hatt mere av er fylde i snutepartiet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er flere kjendiser her på sonen da! :o Velkommen! Syns dere er tøffe som står frem på tv. Det er det nok ikke veldig mange her som tør selv! og det blir jo lett snakking og dømming når man ser folk på tv, men jeg syns det er stili at noen tør å være med selv om. Hadde selv lyst å være med, men jeg turte ikke. hihi.

Blir kanskje feil å si lykke til, siden innspillingen er over. Bergis er veldig sjarmerende, og Fiona en kjempeflott Boxer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE(akela @ 11:52 - 11.12.2007) *

Unnskyld at jeg spør, men er det typisk for en engelsk mastiff at fordi den har frittgående kaniner rundt seg, så får den automatisk lyst til å utrydde småhunder også? Veldig pussig utsagn, mer pussig enn noe av det relativt lille jeg har sett på serien - og veldig lite heldig "rasereklame".

Du kom meg i forkjøpet akela, skulle til å kommentere det samme før jeg kom til innlegget ditt. rolleyes.gif Både det med at bikkja ikke klarer å skille mellom kaniner og andre hunder, og at mastiffer generelt dreper/spiser andre hunder høres relativt bekymringsverdig ut.

Grøss, da håper jeg virkelig ikke vi treffer på en ha disse mastiffene. De vi har møtt til nå, både med knøttis og tidligere hunder har vært særdeles herlige dyr som har takla små rotter av noen hunder veldig fint. Heldigvis forskjell på jaktlek og hunder som går inn for å "ta" småttiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...