Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!


HildeM

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Jeg lo så jeg holdt på å dette ut av sofaen da newfoundlenderen gikk rett i hinderet! Reprisen i sakte kino var genial, hehe :innocent:

Jeg synes egentlig det er merkelig at folk her kan slenge dritt om delatgerne i det hele tatt... Hvorfor skal man ikke kunne mene at man har en kjempeflink hund, for eksempel? Jeg hadde virkelig ikke trodd at janteloven hadde festa rot i dyremiljøet også. Har vi ikke nok av det allerede...? Tenk så kjedelig verden hadde blitt hvis ingen mente de var gode for noe, eller turte å prøve på noe i frykt for å bli oppfatta som kvalm... Fiona virker jo som en fantastisk hund på mange måter, så hvorfor i alle dager skal ikke eieren kunne skryte av hunden sin?!?

De fleste her inne har sikkert ganske høye tanker om sine egne dyr, og det er kjempefint! Det er bare synd at dobbeltmoralen er så sterkt. Man kan kritisere eieren til bergtroll for å være for negativ og eieren til Fiona for å være for positiv i samme innlegg.

Snedig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo så jeg holdt på å dette ut av sofaen da newfoundlenderen gikk rett i hinderet! Reprisen i sakte kino var genial, hehe :innocent:

Jeg synes egentlig det er merkelig at folk her kan slenge dritt om delatgerne i det hele tatt... Hvorfor skal man ikke kunne mene at man har en kjempeflink hund, for eksempel? Jeg hadde virkelig ikke trodd at janteloven hadde festa rot i dyremiljøet også. Har vi ikke nok av det allerede...? Tenk så kjedelig verden hadde blitt hvis ingen mente de var gode for noe, eller turte å prøve på noe i frykt for å bli oppfatta som kvalm... Fiona virker jo som en fantastisk hund på mange måter, så hvorfor i alle dager skal ikke eieren kunne skryte av hunden sin?!?

De fleste her inne har sikkert ganske høye tanker om sine egne dyr, og det er kjempefint! Det er bare synd at dobbeltmoralen er så sterkt. Man kan kritisere eieren til bergtroll for å være for negativ og eieren til Fiona for å være for positiv i samme innlegg.

Snedig.

Han som har Fiona, skryter ikkje bare av sin egen, men det som gjør meg så kvalm av han er at han nærmest ler av de andre

og slenger med kjeften til de andre. Og då spesielt til Kåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i den serien har tydeligvis sagt sitt til Kåre. Det er i alle fall mitt intrykk. Er det da greit å kritisere en hundeeier nettopp fordi han har kritisert en annen hundeeier...? Det virker bare så unødvendig, og for å være helt ærlig - litt smålig.. Men det er nå bare min mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste i den serien har tydeligvis sagt sitt til Kåre. Det er i alle fall mitt intrykk. Er det da greit å kritisere en hundeeier nettopp fordi han har kritisert en annen hundeeier...? Det virker bare så unødvendig, og for å være helt ærlig - litt smålig.. Men det er nå bare min mening...

Har ikkje sagt et vondt ord om Kåre eg. Kåre ser ut som en liten slu jævel i en posetiv forstand. digger han eg.

Men han til Fiona har en ovenfra og ned holdning. og slike ting legger eg merke til og liker ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje sagt et vondt ord om Kåre eg. Kåre ser ut som en liten slu jævel i en posetiv forstand. digger han eg.

Men han til Fiona har en ovenfra og ned holdning. og slike ting legger eg merke til og liker ikkje

Nei, mente ikke at du nødvendigvis hadde sagt det. :rolleyes: Var mer retta mot andre her inne som hjar kritisert Kåre fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..det er merkelig hvor godt "alle" her inne blir kjent med personene på ett nedklippet 40 minutters program hver søndag..jaja.. Enkelte her er jo virkelig "menneskekjennere" utifra programmets korte tid.. Godt jobbet!

Kåre har besvart enkelte spørsmål folk har..på canis..søk på kåreogbergis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..det er merkelig hvor godt "alle" her inne blir kjent med personene på ett nedklippet 40 minutters program hver søndag..jaja.. Enkelte her er jo virkelig "menneskekjennere" utifra programmets korte tid.. Godt jobbet!

Kåre har besvart enkelte spørsmål folk har..på canis..søk på kåreogbergis

Tror du er Kåre, jeg! :innocent:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er vel bare å forvente at deltagerne på Hundeskolen frekventerer diverse forum på internett. Det morsomme er jo at de synes å svare litt sånn "kaste seg i skyttergraven" variant.

Stikker man nesa si frem så må man tåle at folk danner seg ett bilde av dem - ferdig med det. For jo, man danner seg ett bilde av folk ut ifra hva man ser - sånn er det bare, og det faktum burde folk som melder seg på sånne ting faktisk ha fått med seg nå. Underholdningsreality er faktisk ikke noe nytt liksom - blir man fremstilt som dum, ja så blir man fremstilt som dum da og da er det enkelt og greit det inntrykket folk sitter igjen med. Og takk og lov for ytringsfriheten sier nå bare jeg - som gjør at vi faktisk får lov til å si hva vi mener om det vi har sett. SELV om det vi har sett kanskje ikke helt stemmer med virkelighetsoppfatningen vedkommede har av seg selv.

Hundeskolen er underholdning - eller er ment å være, og jupp - det er underholdende innslag der sånn tidvis. At noen fremstilles som "dummere" enn andre må man regne med når ting klippes og redigeres - men det skal vel godt gjøres å fremstå som litt klønete i episode etter episode uten at det faktisk finnes et snev av sannhet i det som fremstilles *humre*

Nå synes jeg ikke noen av de som man "har blitt kjent med" via Hundeskolens timelange show hver søndag fremstår som særdeles gløgge og dyktige med hunder. Helt gjennomsnittlig vil jeg påstå - hverken mer eller mindre - og lang erfaring fra utstillingsringen og en champion i enden av båndet kvalifiserer vel neppe til tittelen "dyktig hundemenneske" - i alle fall ikke i min bok.

Nei - gjengen er en helt og holdent representativ gjeng for den gjengse hunde-eier. Noen har mer forståelse for hund enn andre, men de har alle sine ting. Skal jeg stjerner ut i fra hva mitt inntrykk er? Ja - jeg gjør det jeg.... *ler* (1 dårlig - 5 maks)

Ingvild og Lotta - Morsom og dyktig fører som tar til seg lærdom og har det supergøy med hunden sin. *****

Gorm og Tex - Tar kanskje ikke ting så alvorlig, men har det gøy med hunden sin - høy sjarmfaktor ****

Jan Vidar og Fiona - Flink i forhold til ros osv., men er litt for arrogant til at det blir underholdende ***

Kåre og Bergis - Bikkja er kul, høy underholdningsverdi ellers talentløst *

May Iren og Finn - Søt dame som virkelig prøver, Finn gjør så godt han kan - høy sjarmfaktor ****

Stig og Kaysa - Ekvipasjen med størst fremgang, morsomt å se at han nå har det moro med hunden *****

Mine favoritter er Ingvild og Stig - de tar ikke ting så vanvittig alvorlig, det viktigste for dem nå er å ha det gøy med hunden og det er de skrekkelig flinke til. Stig får nok en megautfordring nå neste gang - Kaysa er ikke akkurat noen reser på å gå pent i bånd *ler* - men tipper han jobber med saken så det holder.

Jeg håper begge mine favoritter varer lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hunden min er den beste på hele jorden :innocent: .. Vet at de aller aller aller fleste her ville vert uenig :wub: .. Men jeg går ikke rundt å skryter av det...Men han med Fiona kan ha sakt det et par gonger. så har dem klippa alle de "negative" handlingene sammen liksom. det vet ikke jeg.. Han liker i alle fall hunden sin ekstremt godt da :P

Men det er ikke rart at han der Kåre blir litt "nedrult" ettersom de fleste mobber og kanskje ler litt av hunden hans. Da kan du nesten føle at DETTE skal vi klare, eller du kan føle dette klarer vi aldri. Og tilogmed noe i midten av det de. Han har jo en "lat" hund. Og det gjør det ikke bedre når alle rundt deg hakker på deg. Ikke rart han blir litt oppgitt. Men hunden hans klarer det jo... Han må bare gi litt mere av seg selv. Men uansett så synes jeg det ser litt teit ut når en voksen mann går og syter til dommerne og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på for første gang i går, Schæferen var jo den absolutt fineste og mest sjarmerende hunden, med Boxeren som en god nr 2.

Skulle gjerne sett mere av treningene dems og hvilke metoder de brukte under trening, men nå var vel ikke akkuratt den løypa med bind foran øynene det vanskeligste heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f***! Ikke noe hederspris - jeg vil ha hunden og føreren ut nå!

Enig med deg der. Det som er uheldig er at Bergis ikke mistet plassen tidligere, da han virkelig fortjente det. I gårsdagens episode var det ingenting som dessverre tilsa at det burde være dem. Men som nevnt, tidligere, så burde de ha røket lenge før andre gjorde det.

Jeg vil og ha dem ut, men det VAR faktisk de to som var best i dag.

Men jeg er litt usikker jeg.. joda, kan være at når Kåre måtte stole på at hunden kunne fikse det, så gikk alt greit.. Eller kan det være at han lærte seg banen utenat? Det var jo sånn på den treningen han hadde på kvelden.. Da kommanderte han "venstre" osv med bind for øynene.. Får meg til å lure, for å være helt ærlig.

I dag var det gøy.

Bergis OG Kåre var flinke i denne uka. De trente, og oppnådde noe.

Kåre har faktisk skjerpet seg, og jeg synes faktisk at de andre deltakerene er litt mobbete mot ham, selv om han kanskje kan trenge det av og til. De erter jo ham ofte for at Bergis er lat.. Man kan jo se at Kåre ikke liker det.

De kunne droppet å ha vise vannsprutingen, det blir så dumt å bruke masse av tiden til programmet til å vise vannkrig, liksom :innocent: Det har jo ingenting med hund å gjøre.

Som sagt, er moro program! Gleder meg allerede til neste gang!

De har da trent tidligere, når Kåre kommer seg opp av den "jeg disser hunden min" fasen, noe som virker mer for å kjøpe dommeres medlidenhet og ikke minst fokus. Får man fokus og setter terskelen lav, så vil enhver innsats sørge for at man får mer positiv tilbakemelding enn hva en hadde fått ellers :P

*klippet*

Tror nok Kåre er en slu rev, han senker forventningene hos dommerne ned til det latterlige - slik at det nesten MÅ gå bedre på konkurranse enn han gir inntrykk av gjennom uka. Derfor virker det som oftest som om dommerne blir positivt overrasket, og de er med videre.

*klippet*

Veldig enig med deg ja!

Ja, for det er veldig vanskelig å stille en hund som står og glaner. Heldigvis skal de ha "handling" ikke "eksteriørbedømming". Kåre må faktisk gjøre noe han også. Det er jo der det skorter.

Hva må han gjøre da? Jeg sitter og håper på at dette kan gjøre at de kommer seg ut av serien. Imidlertid husker jeg hvordan han vant dommernes hjerter under freestyl'en..

Jøss. Ante ikke at Kåre var oppdretter. Mitt TV-inntrykk var en harry fersking som tilbrakte mye tid på sofaen med hunden fremfor å ta den på tur.

Ehm. Det er fint å ta feil i blant :wub:

Hehe, nå tror jeg du har forlest deg på pensum.. Det at Kåre er oppdretter, betyr det automatisk at han ikke er en harry person som tilbringer mye tid på sofaen med hunden? (strøk vekk "fersking" som du ser..). Det er jo stor forskjell på oppdrettere. Noen vil man ha, andre vil man ikke ta i med en tang engang :P

Når det er sagt, matmor til nuffen burde få sjekket synet til hunden. Merkverdig at den i så rolig tempo ikke unngikk å smelle hodet sitt.. Nå kan dette jo seff være fordi hun faktisk styrte veldig i den "håndtakgreien", noe som egentlig var litt morsomt i og med at hun ikke skulle ha mulighet til å se en dritt gjennom de "brillene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke Kåre eller noen av de andre. Kjenner en som er med..ser på programmet sammen,h*n forteller meg litt rundt hver episode til nå.. Ville vært med men..ikke alle ble valgt ut.. <_<

om jeg ikke husker rett så var kriteriene for å være med..ja lik 0.00..dvs hunden burde ikke kunne noe,dog heller ikke eier. De oppfordret ikke akuratt til at Norgesmestere i agility,IPO-hunder,lydighetsklasse 3 hunder om å være med..heller ikke instruktører eller personer høyt oppe i en gren(Mange meritter på stamtavlen sin)..de var vel på utkikk etter"normalen" blandt hundefolk..

Og det er vel kanskje det de har fått.

Underholdningsverdien er for meg knallbra. Artig program.

Ang det folk her sier om at" de bør kunne mer etter en uke"..vel..EN uke = 2 1/2 dag.. Prøv først nå..gå ut og tren,masse på agility..i 2 og en halv dag..igjennom masse hinder,pølser,rør osv......så gå rett over til å ta på seg bind forann øynene og og la hunden føre deg..dog tren i 2 1/2 dag på det først..skjønner godt at hundene blir forvirret..det hadde min blitt og..

*Dobbelpost. Mod. Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste dere at han Kåre har bruksshäfer også? Må være veldig forskjellig å trene den i forhold til Bergis.. Men er det ikke sånn at man må ha bøttevis med erfaring med trening av hund for å ha bruksshäfer? Eller er det bare med mallen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er bra. Han er en arrogant dust, men det er gøy å ha noen sånne med også. Alle kan ikke være like!

Hei alle sammen!! Det er veldig hyggelig å se så mye engasjement rundt hundeskolen.

For å si litt om min historie rundt hund for de som lurer. Har drevet aktivt med hund siden 1999 og den store lidenskapen er oppdrett. Eier nå i skrivende stund 10 Boxere og har hatt 5 valpekull. Har ingen meritter i lydighet eller andre grener (kanskje ikke så vanskelig å se....:-) ). Prøver å trene de 3 hundene jeg har hjemme 1 gang i uken på hverdagslydighet, mener jeg har kommet ganske langt med Fiona...:-) Er ikke så veldig lenge til jeg skal prøve meg på LP1, trenger litt lengre tid bare. Problemet er å få tid til det. Vi har 2 små barn som krever sitt + valpekull i ny og ne som også skal følges opp. Grunnen til jeg skriver dette er fordi de fleste tror at når noen driver oppdrett så er de automatisk i "eliten" i lydighet noe som ikke er så lett å kombinere.

De fleste som driver oppdrett er mer opptatt av andre ting som f.eks eksteriør, helse og mentalitet.

Jeg har bare lyst til å kommentere et par ting. Kåre blir ikke under noen omstendighet "mobbet" under oppholdet. Kåre kan svare for seg det kan jeg love dere. Kåre er en meget belest herreman på Molosser rasene og driver et meget bra Mastiff oppdrett. Jeg har stor respekt for Kåre som Oppdretter og Bergis er en knakende fin gutt som Kåre kan være stolt av.

Det jeg reagerer litt på er å bli kalt en dust, det finner jeg noe unødvendig.

Mvh

Jan-Vidar og Fiona :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Det er veldig hyggelig å se så mye engasjement rundt hundeskolen.

For å si litt om min historie rundt hund for de som lurer. Har drevet aktivt med hund siden 1999 og den store lidenskapen er oppdrett. Eier nå i skrivende stund 10 Boxere og har hatt 5 valpekull. Har ingen meritter i lydighet eller andre grener (kanskje ikke så vanskelig å se....:-) ). Prøver å trene de 3 hundene jeg har hjemme 1 gang i uken på hverdagslydighet, mener jeg har kommet ganske langt med Fiona...:-) Er ikke så veldig lenge til jeg skal prøve meg på LP1, trenger litt lengre tid bare. Problemet er å få tid til det. Vi har 2 små barn som krever sitt + valpekull i ny og ne som også skal følges opp. Grunnen til jeg skriver dette er fordi de fleste tror at når noen driver oppdrett så er de automatisk i "eliten" i lydighet noe som ikke er så lett å kombinere.

De fleste som driver oppdrett er mer opptatt av andre ting som f.eks eksteriør, helse og mentalitet.

Jeg har bare lyst til å kommentere et par ting. Kåre blir ikke under noen omstendighet "mobbet" under oppholdet. Kåre kan svare for seg det kan jeg love dere. Kåre er en meget belest herreman på Molosser rasene og driver et meget bra Mastiff oppdrett. Jeg har stor respekt for Kåre som Oppdretter og Bergis er en knakende fin gutt som Kåre kan være stolt av.

Det jeg reagerer litt på er å bli kalt en dust, det finner jeg noe unødvendig.

Mvh

Jan-Vidar og Fiona :rolleyes:

Ja, nu ble det stille i heimen. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste dere at han Kåre har bruksshäfer også? Må være veldig forskjellig å trene den i forhold til Bergis.. Men er det ikke sånn at man må ha bøttevis med erfaring med trening av hund for å ha bruksshäfer? Eller er det bare med mallen?

Hehe, så hvorfor hadde han med seg Bergis til Hundeskolen da? Nå skjønner ingenting..

Egentlig så synes jeg TV2 har tatt med altfor mye at det Kåre-greiene, det virker jo som de har med alt, både det han sier og det alle andre sier om ham. Det er vel fordi det engasjerer folk, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Det er veldig hyggelig å se så mye engasjement rundt hundeskolen.

Det jeg reagerer litt på er å bli kalt en dust, det finner jeg noe unødvendig.

Mvh

Jan-Vidar og Fiona :rolleyes:

Hei, Jan Vidar og velkommen hit. Dette er vel som med andre realityserier. Vårt engasjement dør ut ved seriens slutt... Ser på Top Model også, jeg. Snakker fritt om hvem som er stygg, sur, spydig og sutrete. Er man på TV, så er man på TV. Men fra å sitte i sofaen sin å kommentere, til å skrive det ned på et forum, er kanskje et stykke. Tøft av deg å registrere deg her og velkommen skal du jammen være. :wub: Det hender vi snakker om litt andre ting enn realitysladder også. Det er en pirana her som har kjempet med nebb og klør for æren til hundeskolens deltakere, uten at vi har tatt noe særlig hensyn til det! :rolleyes:

Men det er nå ganske deilig å sitte hjemme i stua og plutselig føle at en har en rimelig flink hund... :innocent:

Det å kalle noen en dust er vel kanskje ikke så veldig gjennomtenkt. Det er du helt sikkert ikke. Og Fiona er smellvakker! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Det er veldig hyggelig å se så mye engasjement rundt hundeskolen.

For å si litt om min historie rundt hund for de som lurer. Har drevet aktivt med hund siden 1999 og den store lidenskapen er oppdrett. Eier nå i skrivende stund 10 Boxere og har hatt 5 valpekull. Har ingen meritter i lydighet eller andre grener (kanskje ikke så vanskelig å se....:-) ). Prøver å trene de 3 hundene jeg har hjemme 1 gang i uken på hverdagslydighet, mener jeg har kommet ganske langt med Fiona...:-) Er ikke så veldig lenge til jeg skal prøve meg på LP1, trenger litt lengre tid bare. Problemet er å få tid til det. Vi har 2 små barn som krever sitt + valpekull i ny og ne som også skal følges opp. Grunnen til jeg skriver dette er fordi de fleste tror at når noen driver oppdrett så er de automatisk i "eliten" i lydighet noe som ikke er så lett å kombinere.

De fleste som driver oppdrett er mer opptatt av andre ting som f.eks eksteriør, helse og mentalitet.

Jeg har bare lyst til å kommentere et par ting. Kåre blir ikke under noen omstendighet "mobbet" under oppholdet. Kåre kan svare for seg det kan jeg love dere. Kåre er en meget belest herreman på Molosser rasene og driver et meget bra Mastiff oppdrett. Jeg har stor respekt for Kåre som Oppdretter og Bergis er en knakende fin gutt som Kåre kan være stolt av.

Det jeg reagerer litt på er å bli kalt en dust, det finner jeg noe unødvendig.

Mvh

Jan-Vidar og Fiona :rolleyes:

Ja, nu ble det stille i heimen. :innocent:

oh den må jeg svare på! Lar ikke en utfordring stå helt i fred.

Men til Jan-Vidar (Fiona er nydelig, men det vet du jo), jeg er faktisk enig i de som sier at du og han med den sorte søte, virker ekstremt skrytete. Dere skryter og skryter på dere flotte resultater dagen før, og da er det morsomt at det går lukt åt ******* hver gang *ler*. Kanskje noe å tenke på? Altså at du blir oppfattet som en arrogant dust på tv. Klart dette blir jo klippet ned, men kjære vene...

Oppdretter eller ei, og jeg tror nok de aller fleste VET at du ikke trenger å være verdensmester i det ene eller det andre om man er oppdretter. Men som oppdretter vet man da det mest elementære, eller bør jeg bli skremt nå? Eller trenger man bare vite frem og tilbake på en hund, samt vinkler? For jeg må vel ærlig innrømme at jeg oppfatter dere som rimelig ferskinger med hund ja, både du og Kåre. Siden Kåre er en slik en dyktig oppdretter så burde vel hans ønske være å få vist frem Bergis på best mulig måte, ikke bare som en klovn. Bergis er søt som rakkeren, men gir ikke akkurat en god reklame for rasen... , Fiona derimot viser seg jo fra sin beste boxerside *flir* Så bikkjene står det ikke på, men eierene.

Edit: satt inn ett avsnitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...