Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!

HildeM

Recommended Posts

• Svar 171
  • Created
  • Siste svar
Hvordan var egentlig Bergis i agilityen da ?? Klarer ikke helt se for meg at han skulle gå videre.. Fikk ikke sett det :P

Det var vel som vanlig synes jeg å huske... Kåre søyt og bar seg og var kranglete i starten - så fikk han den vanlige leksa om at hunden kan hvis Kåre prøver. Og så trente de nok til at Bergis vraltet seg over noen hindre uten stor positiv eller negativ dramatikk. <_<

Tror nok Kåre er en slu rev, han senker forventningene hos dommerne ned til det latterlige - slik at det nesten MÅ gå bedre på konkurranse enn han gir inntrykk av gjennom uka. Derfor virker det som oftest som om dommerne blir positivt overrasket, og de er med videre.

Når den saccosekken er med videre etter lydighet, agility og freestyle, kan jeg ikke helt se hva som skulle stoppe dem... :P

Bergis har sjarmfaktor, men ekvipasjen som helhet går ikke helt hjem hos meg. Men de fortjente rosetten i dag, det skal de ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel som vanlig synes jeg å huske... Kåre søyt og bar seg og var kranglete i starten - så fikk han den vanlige leksa om at hunden kan hvis Kåre prøver. Og så trente de nok til at Bergis vraltet seg over noen hindre uten stor positiv eller negativ dramatikk. <_<

Tror nok Kåre er en slu rev, han senker forventningene hos dommerne ned til det latterlige - slik at det nesten MÅ gå bedre på konkurranse enn han gir inntrykk av gjennom uka. Derfor virker det som oftest som om dommerne blir positivt overrasket, og de er med videre.

Når den saccosekken er med videre etter lydighet, agility og freestyle, kan jeg ikke helt se hva som skulle stoppe dem... :P

Bergis har sjarmfaktor, men ekvipasjen som helhet går ikke helt hjem hos meg. Men de fortjente rosetten i dag, det skal de ha :P

DET tror jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo show da - spesielt når nuffen gikk rett på hinderet. Skulle tro hunden var blind den også!

Skikkelig "blindehund" :P Skjønte du den??

Morro med utstilling neste gang!

Labbetussegutten: Selv om han er utstillings champion så betyr jo ikke det at han vinner da.. Fins jo flere som kan være bedre selv om de ikke har stilt ut før bare de skjønner konsepte og hva de må gjøre for å få et godt resultat av hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Only Blondie: Jajo... Hunden viser jo aldri stort engasjement.. Jeg trudde seriøst den bikkja skulle ryke ut på freestylen jeg :P Så feil kan man ta..

Grunnen til at dem tar med Bergis og Kåre må være for at da blir det mere "intriger og show" i selve programmet. du ser jo at gruppa jobber seg litt mot han nå. Men jeg skjønner godt han blir litt "frustrert" over å ha en slik hund. Men man kan ikke vite noe uten å ha prøvd. Og dessuten så er det litt teit å gå å sytre til dommerene om at dette vil aldri gå...

Kåre er en slu rev ja.. Men jeg synes Bergis var ganske flink i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det gøy.

Bergis OG Kåre var flinke i denne uka. De trente, og oppnådde noe.

Kåre har faktisk skjerpet seg, og jeg synes faktisk at de andre deltakerene er litt mobbete mot ham, selv om han kanskje kan trenge det av og til. De erter jo ham ofte for at Bergis er lat.. Man kan jo se at Kåre ikke liker det.

De kunne droppet å ha vise vannsprutingen, det blir så dumt å bruke masse av tiden til programmet til å vise vannkrig, liksom :P Det har jo ingenting med hund å gjøre.

Som sagt, er moro program! Gleder meg allerede til neste gang!

Synes det var et morsomt innslag, jeg! Det er vel mer et underholdningsprogram enn et rent hundeprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det snåleste var at hun dama begynte å grine da de måtte dra hjem. Det er da bare et liksomrealityshow med liksomhundekonkurranser, er det ikke? Dommerne kan jo si hva de vil og sende de med høyest underholdningsfaktor videre. Det må da være umulig å måle fremgang, liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes hele opplegget med førerhund var teit? Som nevnt i programmet, kunne de jo trene så mye de ville på banen de faktisk skulle ha på eksamen. Jeg tror til og med virre-Orry kunne lært seg den banen om jeg bare telte skritt mellom hver sving, og lærte bikkja "høyre"- og "venstre"-kommando. Det kan man lett få til på en uke om man faktisk gidder... Uansett; greit nok om hundene kan den aktuelle banen på rams, men det er jo ikke snakk om at de kan fungere som førerhunder in real life.

Ellers; greit at det er klippet og limt, men jeg får boxermannen mer og mer opp i halsen. Skryte skryte, jeg er flinkest...

Dog, jeg gleder meg til neste gang, handling kan bli interessant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes hele opplegget med førerhund var teit?

Hele opplegget er jo teit, da. De har hoppet bukk over grunnleggende ferdigheter og går rett på områder som krever både erfaring og innsikt. Men i og med at vi ikke har så store forventninger til resultater, blir det mer tid til overs til å sladre litt om folka som er med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele opplegget er jo teit, da. De har hoppet bukk over grunnleggende ferdigheter og går rett på områder som krever både erfaring og innsikt. Men i og med at vi ikke har så store forventninger til resultater, blir det mer tid til overs til å sladre litt om folka som er med. :P

Sant, men jeg synes denne tok kaka. Her fikk de hele banen og opplegget på forhånd, og klarte ikke prestere bedre enn det de gjorde...

Det er underholdning, greit nok, men det får da være grenser for hvor lite man kan få til på en uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et morsomt innslag, jeg! Det er vel mer et underholdningsprogram enn et rent hundeprogram.

Og det er akkurat det jeg ikke ville at det skulle være.. menmen, jeg gleder meg jo hver søndag uansett (:

Selvsagt vil jeg jo gjerne synes det er underholdende, men jeg vil gjerne lære noe også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...