Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket Kamera?

Walla

Recommended Posts

Lenge har jeg hatt lyst til å ta bilder av natur og dyr, men jeg syns liksom man trenger litt profft utstyr hvis man skal få det riktig til.

Derfor har jeg enderlig bestemt meg, nå som jeg har rå, at jeg skal skaffe meg et speil refleks kamera.

Så lurer jeg på om noen av dere har litt peiling på sånne kameraer..

Er det noen som kan anbefalet et kamera eller har noe spesielt peiling på sånn..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger vil du legge i kameraet?

Vil du ha ultraoomkamera eller .. osvosv..

Du må nok utdype deg litt mer.. Speilreflekskameraer finnes i mange prisklasser.

Oii her skjønner jeg at jeg henger etter...

emm.. jeg vet ikke hva som er vanerlig pris men jeg vil ikke høyere en 15.000-20.000 tror jeg..

Jeg vet ikke hva sånn ultraoomkamera er å sånn.. :whistle: derfor spør jeg om hjelp fra dere så

dere kanskje kan gi meg ideer om hva jeg bør kjøpe... (Og hva det forskjellige er sånn som ultraoomkamera.. xP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil kjøpe et kamera til nesten 15.000? Ville du turt å bruke det?

Ultrazoom er et kamera som kan zoome inn veldig mye (:

sjekk ut sider som canon, pentax, sony osv.. Finn tester og eksempelbilder.

Det er ikke nødvendigvis kameraet som gjør fotografen, snarere tvert imot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. =/ hvor mye koster et sånnt kamera som man liksom *tørr* å bruke da..?

Har jo ikke all verdens penger heller liksom..

å så når jeg sa at jeg liksom ville ha et profft utstyr mente jeg ikke at kamerat MÅTTE ta bra bilder, men mange kameraer får sånne merkelige farge bølger hvis de tar bilde av f.eks himmelen..

Sånn vil jeg unngå.. hvis du skjønner.. Det er mer kameraets jobb akuratt det en min tror jeg.

men jeg har jo ikke peiling så jeg skal ikke si no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo Canon EOS 400d, til rundt 5.000

Jeg skal få Sony DSC-H7 til jul. Dette er ikke et speilrefleks, men CyberShot. Det koster "bare" 2500 kr.

Høres ut som om du har endel bedr råd enn meg da..

Det finnes nok bedre kamerakjennere her på sonen (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo Canon EOS 400d, til rundt 5.000

Jeg skal få Sony DSC-H7 til jul. Dette er ikke et speilrefleks, men CyberShot. Det koster "bare" 2500 kr.

Høres ut som om du har endel bedr råd enn meg da..

Det finnes nok bedre kamerakjennere her på sonen (;

kk takk for hjelpen.. :whistle: fikk litt bedre håp når du sa de prisene.. trodde liksom den prisen jeg sa var altfo lav til å eksistere.. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et speilreflekskamera må tas godt vare på ja :whistle: Om du kjøper et kamerahus til sånn 5000 f.eks., så er det fullt mulig å bruke ekstra penger på et dyrt objektiv...

Jøss, koster 400d bare 5000? Hmpf, det har falt i pris siden jeg fikk det <_< Tror kameraet mitt + vanlig linse(kjøpte en bedre en enn den som egentlig fulgte med) kostet sånn 12 000,-. Ellers er jeg meget godt fornøyd med 400d :P Liker canon godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et speilreflekskamera må tas godt vare på ja :whistle: Om du kjøper et kamerahus til sånn 5000 f.eks., så er det fullt mulig å bruke ekstra penger på et dyrt objektiv...

Jøss, koster 400d bare 5000? Hmpf, det har falt i pris siden jeg fikk det <_< Tror kameraet mitt + vanlig linse(kjøpte en bedre en enn den som egentlig fulgte med) kostet sånn 12 000,-. Ellers er jeg meget godt fornøyd med 400d :P Liker canon godt.

Kanskje jeg tok feil.. rundet jo ned prisen litt da..

Edit: jeg tok ikke feil. Et var faktisk nærmere 5300. (trodde det var 5500) sjekk selv på kelkoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kk.. Det jeg vil bruke kameraet til er jo å ta bilder ute i naturen og sånn..

da vil jeg jo ha et kamera som kan ta bilder av noe som er i bevegelse, og så hadde det vært fint om jeg liksom kunne knipse mange ganger etter hverandre sånn at jeg fikk tatt mange bilder iløpet av en liten bevegelse på en måte..

10 bilder i sekundet f.eks..(ikke nødvendig vis det..

De bildene du tar MrsPowers er litt typisk sånn jeg vil ta da.. :whistle: Litt samme bruk av kameraet som du tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det er jo et hav av forskjellige kameraer der ute. Let på forskjellige sider, som canon.no, pentax.no, sony.no osv... sjekk på kelkoo.no hva de koster. Er det en rimelig pris du er villig til å betale så kan du finne ut litt mer om det. Søk etter tester, f.eks. på digit.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kk takk skal prøve å søke litt etter det jeg ser etter..

Men jeg bare lurer på en siste ting;

i217400576_43323_2.jpg

Hva kommer de *fargebølege* på bilde av...

Det er noe jeg helst vil unngå liksom..

Det kan vel umulig ha noe med fotografen å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg ville anbefale en Canon modell. Nå er ikke jeg så god på dette med speil refleks og sånt men h*n i butikken hjelper deg sikkert etter hvilke behov osv..

EDIT: Jeg må betale 5.799,- for mitt Canon EOS 400d. Men det er jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...