Gå til innhold
Hundesonen.no

Må de som når langt nødvv. bruke klikker eller NS?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Må de som når langt nødvendigvis bruke klikker eller Nordenstam?

Noen her inne er temmelig leie av den diskusjonen, men jeg spørr likevel, for jeg får intrykk av at man når toppen bare om man bruker en av de metodene...

Det går jo fint an og komme langt uten å bruke en av de også! Lederen på valpekurset her, har trent en BC i eliten, og bruker ingen av de metodene...

Som sagt, har fått intrykk av at det er de to metodene som liksom er det eneste rette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få samme resultat uansett hvordan man trener, den eneste forskjellen er hvor lang tid det tar. Men på en annen side - dette varierer også fra hund til hund. Det tar kortere tid å trene en BC ved hjelp av Nordenstam enn det tar å trene en basset hound med klikkertrening. Men det er fordi border collier generelt sett er myke hunder som gir lett etter for straff, mens det er vanskelig å finne en god nok forsterker for en basset hound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg bruker jeg. Jeg brukte klikker i 6 månder til ingen nyte så den kuttet jeg ut. Bruker litt NS kanskje vet ikke helt, for det meste går det på bra og godbitter, men hører hun ikke etter etter en vis antal beskjeder går jeg fysisk til verks, preser rompen ned, drar i bånde, drar fram fotene una for og få henne i ligg osv vil vel heller kale det hjelp jeg da. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
    • Jeg tenker at det er ikke noe særlig vits å lage et problem av noe som trolig bare er valpeadferd.    Men ellers så er valpen min, som er blitt unghund 10 mnd idag, hvor er tida blitt av???  Og jeg elsker å ha valper, hater unghundtida... så nå har vi noen herlige måneder fremover.   
    • Var bekymret for nattesøvnen med en urolig valp jeg undervurderte aktivitetsbehovet til i dag. Spurte Grok og søkte litt og fant gull. Det ble umiddelbart stille og rolig https://music.youtube.com/channel/UCca2s3VJvOco6ZxbH2-scyA?si=NTXbcE6WR7LSHmB_
    • Edeward trenger en treningsdagbok, fordi det er lettere for muttern hans å forstå hva hun egentlig driver med når hun setter ord på det og leser det som om det var en annen som skrev det, for så å kunne gi seg selv ris og ros og råd.  Jeg veide litt opp og ned ifht offentlig tilgjengelig dagbok vs privat. Landet på at verdien av innspill fra andre veier opp for eventuelle ulemper ved å utlevere seg - for Edewards del - for det er ikke sikkert alt Maskot gjør eller ikke gjør er til hans beste, så han vil antakelig gjerne at sonen blander seg.  Edeward er en 10 uker ung riesenschnauzer og adoptivmor Maskot har fablet seg frem til helt hårreisende planer for ham, derav tittelen på dagboken hans. Det er knapt den ting Edeward ikke skal MESTRE ifølge mutterns spinnville ideer, og tiden er knapp. Med unntak av baklengs salto fra er det ikke mye fantasien setter grenser for, og Maskot har derfor allerede forsøkt å shape lille Edeward igang med en moonwalk.  Her gjør han husarbeid for å effektivisere, så det blir mer tid til å trene. It's a hard knock life.       
    • Lurer på om det er fordi den andre testikkelen er på tur ned. Det var ingen jokking de første dagene, og så ble det plutselig masse. Den første var på plass, og vet mente hun kunne kjenne den på mandag, så jeg antar det er en sammenheng. Ignorerer ham og går unna, og gir ham oppmerksomhet på 1001, 1002, 1003 når han er av, enn så lenge. Har ingen alternativ adferd på kommando ennå, og er litt skeptisk til å gi ham cues som belønning når vi snart har noe vi mestrer godt nok.  Har litt lyst til å sette jukking på cue, fordi jeg hadde en mwuahahaha plan om å ta dr. Ian Dunbar på ordet og sette ALL problematferd på cue, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å ikke skape meg mer problemer enn moro med det. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...