Gå til innhold
Hundesonen.no

Dress til beradis

Angilja

Recommended Posts

Har sett at det er flere har inne som har Bearded Collie. Kanskje dere kan hjelpe?

Svigermor har ei beardis-tispe , Jenna, og vi har tenkt å kjøpe dress til henne i julegave. Formålet med dressen er å unngå snø-kladder og å minske mengden kvister og lort som setter seg i pelsen.

Jenna er mye ute og er med på ski-turer, er mye løs i skogen og fjellet. Hun er ikke klippt. Jenna er Nord.uch og JWW , så jeg antar hun er ei normalt stor tispe (noe fet på sine eldre dager er hun nok blitt). Får jo ikke målt henne uten å avsløre julegaven! ^_^ Får ikke til å låne med meg hunden heller.

Har dere noen forslag til dress, og hvilken størrelse ei beardis-dame trenger? Hoffen min har en hurtta dress og jeg er veldig fornøyd med den, men er skeptisk til å bestille utifra størrelse-tabellen, siden det som står som veiledende str til en hoffe ikke hadde passa til min hoffe(han er godt innenfor standarden for rasen).

Max-pris ca 700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er jo umulig å gjette på, så jeg måtte vente til jeg kom hjem fra jobben før jeg kunne svare deg.

60 cm (glidelåsen) funker helt klart til beardis-tisper (og mindre hannhunder). Jeg har den str. og har brukt dem flere ganger på forskjellige tisper.

Nå vet jeg ikke hvor stort forskjell det er til str. under - men hvis den finnes i 55 bør den kunne passe til Jenna. Hva jeg kan huske er hun ikke store jenta (og heller ikke spesielt lang), men kun 50 TROR jeg kan bli litt snaut (muligens også litt kort i bena).

Jeg målte også min tispe (ikke verdens lengste hun heller) - hun var 57 cm lang fra nakke til halefeste. Og jeg tror det uansett er bedre med en str. for stor - enn for liten..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet om de er for store er at de kan få labbene inni dressen når de går - det gjorde frøkna her og jeg måtte derfor gå ned i størrelse sli at den heller ble litt kort i beina.

Men er det egentlig et problem om den ikke passer 100%? Kjøper du den på dyrebutikk så får du jo byttet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet om de er for store er at de kan få labbene inni dressen når de går - det gjorde frøkna her og jeg måtte derfor gå ned i størrelse sli at den heller ble litt kort i beina.

Men er det egentlig et problem om den ikke passer 100%? Kjøper du den på dyrebutikk så får du jo byttet den.

det er værre om den er forliten, da blir jo beveeglsen hemmet.. Hadde på milli en dress som var for liten en gang, og da nektet hun å gå. Så da gikk vi opp en størrelse.. Hun får beina inni den av og til, så jeg tror jeg skal sy opp bakbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er jo umulig å gjette på, så jeg måtte vente til jeg kom hjem fra jobben før jeg kunne svare deg.

60 cm (glidelåsen) funker helt klart til beardis-tisper (og mindre hannhunder). Jeg har den str. og har brukt dem flere ganger på forskjellige tisper.

Nå vet jeg ikke hvor stort forskjell det er til str. under - men hvis den finnes i 55 bør den kunne passe til Jenna. Hva jeg kan huske er hun ikke store jenta (og heller ikke spesielt lang), men kun 50 TROR jeg kan bli litt snaut (muligens også litt kort i bena).

Jeg målte også min tispe (ikke verdens lengste hun heller) - hun var 57 cm lang fra nakke til halefeste. Og jeg tror det uansett er bedre med en str. for stor - enn for liten..

Susanne

Ok, tusen takk:)

Er det Hurtta dressen du også har, eller?

Morsomt hvordan dere "kjenner igjen" Jenna etter et par tittler (ok, den JWW er ikke noen liten tittel akkurat) og et navn som ikke er på stamtavla en gang :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd petshop girls? Vet ikke hvor du bor med det er i oslo (www.petshopgirls.no) det er en del dresser/frakker der. Du kunne jo dradd dit og sett med øyemål?

Står jo at hun bor i Orkdal, og det er et rimelig godt stykke unna Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...