Gå til innhold
Hundesonen.no

Juks, feil-hvordan er det mulig?


aikonia

Recommended Posts

På NV Hamar 07 ble en utstiller diskvalifisert pga. juks.

H*n stilte opp med jr. hannhunden i åpen klasse og åpenklasse hannhunden i jr klassen.

Dette ble jo fort oppdaget og påklaget, og eieren innrømmet jo sin "feil"da hundene ble scannet og sjekket.

Espen Engh kom til ringen og diskvalifiserte utstilleren.

Utstilleren har ikkekommet med sin kommentar om hendelsen,noe som er litt snodig da denne ofte er ute og kritiserer om h*ns hunder ikke får beste plassering, og nå vil jeg jo regne med at dommeren var,i følge utstilleren,en inkompetent tulling som ikke hadde noe som helst kunnskap om rasen osv, da h*ns topp premierte hund ikke vant, og da at h*n ble disket.

Men, man klarer vel ikke bortforklare at man stiller i ringen med feil hund? Jeg har to meget like chi jenter - de er som to dråper vann, men jeg ser da forskjellen på dem. Og ville ikke tatt feil hund inn i ringen, stress iberegnet. Og en jr hanne og en ak hanne burde man se forskjell på, særlig når man har holdt på med rasen i mange år.

Hvordan ville du forklart en slik "!feil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke helt hvor du vil med innlegget? Annet enn å sverte noen som tydelig ikke følger reglene?

Jeg lurer også på hva du egentlig vil med dette innlegget - og forøvrig en del andre innlegg du har skrevet om samme person (og vi som er litt bevandret i hundemiljøet har vel ikke noe problem med å skjønne hvem du snakker om...)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri og Huldra: Hvorfor er det ikke mulig for dere å enten la være å svare på innlegget eller svare på det som det spørres om?

Trenger man bestandig ha en grunn for å skrive et innlegg eller ville noe sted?

Om folk skjønner hvem jeg skriver om er da ett fett, jeg spør om hvordan det er mulig å ta feil av sine hunder, om det er juks eller om det er mulig.

Kan dere ikke holde dere til saken?

Hva vil DERE egentlig med DERES svar i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri og Huldra: Hvorfor er det ikke mulig for dere å enten la være å svare på innlegget eller svare på det som det spørres om?

Trenger man bestandig ha en grunn for å skrive et innlegg eller ville noe sted?

Om folk skjønner hvem jeg skriver om er da ett fett, jeg spør om hvordan det er mulig å ta feil av sine hunder, om det er juks eller om det er mulig.

Kan dere ikke holde dere til saken?

Hva vil DERE egentlig med DERES svar i denne tråden?

Jeg svarte da på spørsmålet ditt, og da svarte jeg at det ikke er mulig å ta feil av sine egne hunder.

Grunnen til at jeg spør hva du vil, er fordi du påfallende ofte skriver "slike" innlegg, om andre personer, og hva de har bedrevet på siste utstilling. Og jeg lurer på hvorfor. (Jeg kunne jo laget min egen tråd om det, men syns det er greit å få svaret i den aktuelle tråden.) Forøvrig kan jeg ikke svare for Siri. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner ikke helt hvordan det er mulig nei..

Men hva skal man oppnå med det? Vel ok, en AK hanne har sikkert en stoor fordel i JK da den er mer utviklet. Men en JR hanne i AK? Ok, det kommer ann på om det er 7stk deltakende i rasen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg også tror at det kan være en forglemmelse, og de som kjenner meg vet at jeg er ûberstressa på utstillinger, men vet ikke om jeg kunne tatt feil hund, men at jeg kan ha smettet inn i feil klasse det kan sikkert skje meg hihi :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prestere å stille feil hund 2 ganger, med feilt nummer og du bytter nr en gang før du entrer ringen igjen, og en ringsekritær som roper opp nr og klasse 2 ganger... Jeg klarer ikke helt å tro at noen greier å ta så feil av sine egene hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prestere å stille feil hund 2 ganger, med feilt nummer og du bytter nr en gang før du entrer ringen igjen, og en ringsekritær som roper opp nr og klasse 2 ganger... Jeg klarer ikke helt å tro at noen greier å ta så feil av sine egene hunder :P

:P Ja det høres jo litt voldsomt ut, til og med for meg som er vims!

Men tenkte jeg skulle prøve å legge litt godvilje til :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...