Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, jeg har fått tervueren!


SoppenCamilla

Recommended Posts

*sitte på hender- sitte på hender* Gad, jeg er en sucker for omplasseringsbelgere :icon_redface: MEEEEN, det siste Loke trenger er en dominerende eldre hannhund. En trygg og stødig hannhund ja, men liker han å dominere så knekker han lillegutt helt :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sitte på hender- sitte på hender* Gad, jeg er en sucker for omplasseringsbelgere :icon_redface: MEEEEN, det siste Loke trenger er en dominerende eldre hannhund. En trygg og stødig hannhund ja, men liker han å dominere så knekker han lillegutt helt :angry:

Men tenk så fint det hadde vært med en sånn sammen med Knott.. Nei, det hadde ikke vært fint. Neineinei. Lykke til videre med letingen etter et godt hjem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sitte på hender- sitte på hender* Gad, jeg er en sucker for omplasseringsbelgere :angry: MEEEEN, det siste Loke trenger er en dominerende eldre hannhund. En trygg og stødig hannhund ja, men liker han å dominere så knekker han lillegutt helt ;)

Men tenk så fint det hadde vært med en sånn sammen med Knott.. Nei, det hadde ikke vært fint. Neineinei. Lykke til videre med letingen etter et godt hjem=)

Knott ønsker seg en storebroor!

Jeg skal lette dere for mye stress: Det kommer ei dame i dag og henter han for å ha han på prøve til neste søndag! Ho var her i går og kikka på han og gikk tur med han, og fikk beskjed om alle fordeler og ulemper ved han, og ho har hatt terv før! Ho bor på landet, så ho har GODE turmuligheter, og ho har mulighet til å få gått litt spor o.l. ved hjelp av IM her inne. :P

Så alle fingrer er krysset for at det går bra, og at ho beholder han! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg stusset ved,

du sier tidligere eier hadde prøvd lenge, men hadde gitt opp og kunne ikke beholde han og hvis han ikke ble omplassert ble han avlivet fort. Hva hadde de prøvd og hvorfor, hva feiler det hunden ?

At tidligere eier kan gi bort en hund de har hatt i 8 år til en som de kjenner som kjenner ei uten å kjenne vedkommende er for meg en stor gåte, et annet spm. jeg stiller meg er hvorfor skal folk på død og liv holde liv i en hund som noen andre vil ta livet av ? Hvem vet at dette å bo med en schæfer og en mastiff i en periode er det beste for en 8 år gammel Terv som både er usikker og understimulert ?

Til slutt må jeg jo også få si at jeg føler at du vil ha denne hunden vekk, men håper du da ikke omplasserer denne hunden til den første og beste bare fordi de viser interesse for den. Da har denne hunden ihvertfall lett for å bli en kasteball som ikke har sett sitt siste omplasseringshjem.

Ikke meningen å virke som et troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg stusset ved,

du sier tidligere eier hadde prøvd lenge, men hadde gitt opp og kunne ikke beholde han og hvis han ikke ble omplassert ble han avlivet fort. Hva hadde de prøvd og hvorfor, hva feiler det hunden ?

Jeg vet ikke hvor lenge, det spurte jeg rett og slett ikke om. Jeg vet heller ikke hva de hadde prøvd, men jeg TROR de for det meste har snakket med bekjente, for jeg fikk jo vite om han gjennom noen som nesten kjente de. Det feiler han ingen ting.

At tidligere eier kan gi bort en hund de har hatt i 8 år til en som de kjenner som kjenner ei uten å kjenne vedkommende er for meg en stor gåte, et annet spm. jeg stiller meg er hvorfor skal folk på død og liv holde liv i en hund som noen andre vil ta livet av ? Hvem vet at dette å bo med en schæfer og en mastiff i en periode er det beste for en 8 år gammel Terv som både er usikker og understimulert ?

De måtte gi han bort fordi det ble til at moren til den opprinnelige eieren måtte ha han, siden sønnen jobbet så mye og kona hans var opptatt med å ha unger, og moren hans var allergisk. De ville absolutt IKKE ta livet av han, men de så snart ingen annen mulighet. Han bodde ikke med en schäfer og en mastiff, han bodde med en mastiff, og de var atskilt hele tiden. Dog har jeg aldri påstått at det var BRA for han, men bedre at han bodde her i tre dager enn at en så frisk og fin hund (bortsett fra understimuleringen) skulle bli avlivet.

Til slutt må jeg jo også få si at jeg føler at du vil ha denne hunden vekk, men håper du da ikke omplasserer denne hunden til den første og beste bare fordi de viser interesse for den. Da har denne hunden ihvertfall lett for å bli en kasteball som ikke har sett sitt siste omplasseringshjem.

Hun som var og hentet han i dag har hatt terv før, ho var her og hilste på han (og forelsket seg helt) i går, dro hjem og spurte han som ho leier hos, og tenkte seg godt om. Ho har han nå på PRØVE i en tid, for å se om det går. Jeg har ikke interesse av å skyve han ut døra til første og beste, bare så det er sagt. :icon_redface: Jeg kan få jevnlige oppdateringer om han, da ei jeg kjenner godt kjenner, bor i nærheten og har mye kontakt med, ho som har han nå. Jeg fikk også beskjed om, flere ganger, at hvis ho først bestemte seg for å beholde han, så skulle ikke han til flere hjem. :angry:

Ikke meningen å virke som et troll.

Det går bra, er lov å spørre. Jeg svarer så godt jeg kan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. :icon_redface:

Det første vedkommende gjorde når hun kom hjem med Chifo i dag var å gå en laaang tur i skogen. Jeg sendte melding til henne for å høre hvordan det går, men har ikke fått noe svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...