Gå til innhold
Hundesonen.no

Plagsom lampeskjerm!


Buster

Recommended Posts

Buster ble kastrert på fredag, alt har gått veldig bra. Han spiser godt, drikker bra. i det store og hele så er alt bra.

Men... Han blir så deppa av å ha på seg skjermen. Han får ikke til å tisse med den på og ikke får han klødd seg på resten av kroppen(han sliter med sensitiv hud, mye kløe).

Vi tar av skjermen når han skal spise og når han skal på tisse\bæsje tur, men ellers så har han den på.

Jeg mener å ha lest at noen bruker tispe truse? Stemmer det? Har noen erfaring med det?

Skal ringe dyrlegen i morgen for å høre hennes råd, men hadde lyst å høre hva dere hadde noen råd først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min onkel sin hund ble kastrert så fikk den med en grønn "body" fra dyrelegen. Han brukte bare denne.

Ellers så vender han jo seg til å ha på skjermen, du tar den jo av når du er på tur. Og kanskje også når han er under oppsyn (vet ikke hvor fæl han er til å klø og slikke)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen trenger dere kun å bruke når dere ikke har mulighet til å følge med om han pirker borti såret. Er du redd for at han skal slikke i et uoppmersomt øyeblikk, så kan du tre en t-skjorte over bakparten hans. Stikk beina i armene til t-skjorten, klipp hull til halen hvis det trenges og fest t-skjorta med tape rundt magen(ikke for stramt da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde t-skjorte trikset i går, det funka ikke så veldig bra. Han slikket masse på t-skjorta i området rundt stingene. (men jeg hadde det morsomt, han så skikkelig teit ut ;) )

Jeg har nå ringt dyrlegen for å få noen råd. De anbefalte ikke å ha noe annet enn skjerm eller nakkekrage. Pga hvis de slikker mye på tispetrusa så blir den våt og bakteriene får seg en skikkelig fest :glare:

Så Buster må nok lide seg gjennom 10 dager til med skjerm ;)

Tusen takk for gode råd, skulle virkelig ønske at jeg kunne brukt de ;)

(ps: han lukter så vondt nå, svett og fæl etter å ha på seg skjermen. Men han kunne visst få dusje i slutten av uka ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på nakkekrage (sånn prestekrage) hos dyrlegen din, ville jeg heller prøvd ut det enn lampeskjerm. Men når det er sagt; til og med min merkelige forrige hund lærte å takle lampeskjermen, så da gjør nok din også det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på nakkekrage (sånn prestekrage) hos dyrlegen din, ville jeg heller prøvd ut det enn lampeskjerm. Men når det er sagt; til og med min merkelige forrige hund lærte å takle lampeskjermen, så da gjør nok din også det! ;)

Måtte kjøpe krage selv og foreløpig så står jeg over. Som du sier, han venner seg nok til det, men syns jo litt synd på ham. Vi venner oss nok til lukten av ham også ;)

post-2613-1196674151_thumb.jpg

post-2613-1196674290_thumb.jpg

Slik blir helst dagene tilbrakt.. Ligger bare å venter på bedre tider.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har funnet en teknikk slik at han kan drikke med den på, men vannskålen må være full.

Han klarer ikke å plukke opp ting, da blir skjermen plutselig til en "brøyte bil" ;)

For å lukte på ting ute så bøyer han seg ned slik at skjermen blir stående opp ned på en måte... Alle godluktene blir "rammet inn" av skjermen. ;) Håper jeg klarte å forklare det riktig.

Husker noen her inne skrev om hunder som på en eller annen måte alltid klarer å gå i veien for en. Prøv en hund med lampeskjerm, DA er de i veien! ;)

Når jeg har vært ute så skal han alltid lukte på meg for å sjekke om jeg har gjort noe spennende, da pleier han å følge etter meg på vei inn med nesen inntil leggene mine. I dag fant jeg ut at det er ganske ubehagelig med en lampeskjerm som skraper\dunker langs hele baksiden min, fra rumpa og ned...

Takk, han er både søt og ufrivillig komisk med skjermen på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kastrerte vår Riesen på tirsdag(en uke siden nå)

Nei skjermen er ikke noe stas, men Odin bruker skjermen kun når vi ikke kan følge med han hele tiden og om natten.

Har lært han til å ta på skjermen selv:: Satte skjermen på gulvet, la gobit oppi og sa "værsegod ta godbiten" etter noen ganger stakk han hodet oppi uten godbit på gulvet. Får da godbit med en gang. Fikk et mye mindre anstrengt forhold til den etter at dette ble innlært

Han har forøvrig en VELDIG stor skjerm. 35cm :flowers:

Han klarer fint å drikke og spise med skjermen om skålene står på gulvet (bruker ellers stativ.

038-2.jpg

Det lukter forøvrig "sykehus" av hele hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster er så "tykk i hodet" at han klarer ikke å få den på ner den er lukket, men det hørtes ut som en veldig grei teknikk! ^_^

I går orka jeg ikke mer av lukta av ham, så jeg og mannen min dusja halve hunden :yawn:

I dag har han mer smerter virker det som, han virker irritabel og rastløs. Tør ikke å ta av ham skjermen uten at vi må, plutselig så har den bedagelige hunden blitt lyn kjapp! Han springer ifra oss og gjemmer seg for å slikke! Det tar ham en tienedels sekund! :glare:

Er det normalt at det blir mer smertefullt etter 4-5 dager? Han fikk sin siste smertestillende i dag.

Busters skjerm er 25 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...