Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!


HildeM

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Ehm, har sett halve nå, og dette er første gang jeg reagerer veldig på treningen... Skal ikke agility være gøy?? Hvor blir det av belønningen? Syns ikke det var gøy å se dem tvinge noen av hundene over vippa og gjennom røret.. Kan dem ikke heller starte på et nivå som hundene faktisk klarer? Starte med kort rør osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, har sett halve nå, og dette er første gang jeg reagerer veldig på treningen... Skal ikke agility være gøy?? Hvor blir det av belønningen? Syns ikke det var gøy å se dem tvinge noen av hundene over vippa og gjennom røret.. Kan dem ikke heller starte på et nivå som hundene faktisk klarer? Starte med kort rør osv??

For å være helt ærlig... jeg lurte på om jeg skulle si noe, men tenkte jeg skulle se hele programmet først. Enn så lenge har jeg (som trener agility) sittet og sukket, skreket og holdt meg foran øynene... Mye feil her i mine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil aldri komme på landslaget sålenge den treneren er der :S Han sa at alt skulle være en positiv opplevelse? Skjønner ikke hva postitivt Bergis fikk av å bli pressa inni en tunnel? Hvis noen vil forklare kan de godt det hehe, jeg trodde dette var noe de kunne hatt muligheten til å klikke inn iløpet av den ene uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske at myyyye er klippet vekk da!

Vet ikke om dette var til meg men iallefall jeg har snakket med Geir om det og er veldig klar over at myye er klippet bort men synes alikevel det finnes bedre måter å lære inn ting på og synes det blir feil at de ikke skal få lov til å si nei men presse de igjennom og over synes jeg da blir litt feil ;) Når Fiona stakk foreksempel synes jeg det er bedre å si ett nei istedenfor å stå å tulle, menmen det er min mening å min måte å trene på da ;) Jeg bruker sjelden nei når jeg trener men hvis Turbo først gjør noe virkelig tullete sier jeg nei strengt eller kremter høyt for at han skal skjønne at "nå kommer du hit også roer du deg ned" Menmen alle har jo forskjellige måter å trene på ;)

Ang at han landslagstreneren sa at det ikke er lov å si nei i ag, fant ikke dette noe sted jeg :S Fant bare dette:

Utennavn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang at han landslagstreneren sa at det ikke er lov å si nei i ag, fant ikke dette noe sted jeg :S Fant bare dette:

Utennavn.jpg

Tror det var en uskreven regel han brukte for å vise at straff ikke hører hjemme i agility...

*nå synes ikke jeg at "nei" er straff, bare en måte å vise at hunden gjør feil...

Dessuten er det ikke lov til å berøre hunden i agility. (så vidt jeg husker, kan hende jeg husker feil..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nå har jeg sett mitt første hundeskoleprogram. Må si at jeg ikke ble fryktelig imponert med tanke på at de har hatt en uke på seg, men så fryktelig varmt ut, så det teller jo for ganske mye. Syns de viste for lite av selve treningen til at jeg kan gjøre meg opp noe særlig tanke om treningsmetodene.

Det med at det ikke er lov til å si nei, er en uskreven regel, ja. Den trente vi også etter. Hvorfor i alle dager skal man si nei i innlæring? Stikker bikkja av på ag-banen så er det noe eier gjør feil. For dårlig forsterkning, hunden kan ikke godt nok, den er skremt osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYns det var skikkelig gøy å se på hun med staffen, de var utrolig flinke.. Var gøy å se fremgangen til Bergis også..

Vet også at masse er klippet vekk, derfor jeg ikka har brydd meg så mye om treningsmetodene før, men denne gangen syns jeg det var litt drøyt med all pressingen og tvangen.. Hundene får nok ikke traumer av det, men ja, ikke sånn jeg ville trent bikkja mi i alle fall :glare: Og ja, vi fikk jo bare se litt osv.. Hadde hatt lyst til å sett hvordan staffen og dem trente jeg ;)

Ble også nesten litt glad da Fiona stakk av, han eieren skrøt jo så sinnsykt av hunden på forhånd at det nesten var pinlig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...