Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noen snille barn her?

Julenissen

Recommended Posts

01. Hva betyr julen for deg?

God julestemning fra første dag i advent! ;) Og masse gaver, såklart ;)

02. Hva er ditt beste juleminne?

Når jeg fikk mitt elskede blå akebrett.. Tror jeg var var tre år og mamma var nisse ;)

03. Gleder du deg til julaften?

Klart jeg gleder meg! :P

04. Hvem gir du den mest gjennomtenkte gaven til?

Hmm.. ingen...? :rolleyes:

05. Hvem gir deg den pakken du er mest spent på?

Mamma, og min søster som er i Fillipinene ;)

06. Tror du på meg?

Såklart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mat, god stemning, en familie som er samlet (og faktisk er venner alle sammen), besøke farmors grav, og alle gode tradisjoner.

Hmmm... Det må ha vært når jeg var liten og hadde funnet ut at pappa var nissen hvert år... Han sa alltid at han stod ute og holdt reinsdyrene, men jeg skjønte etter hvert at det ikke stemte ;) Uansett, et år kom plutselig nissen mens pappa var inne, så da måtte jeg jo tro på nissen likevel :rolleyes:

Noen år senere fant jeg ut at det var naboen som var den nissen *ler*

Alltid!

Mamma, pappa og bror.

Hmmm... Muligens bror, eventuelt mamma og pappa.

06. Tror du på meg?

Gjorde ja, men må nok skuffe deg nå, nissefar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange, late dager med familie og venner..

Høres helt sikkert teit ut, men det var fra da jeg jobbet i kiosken, faktisk.. Å jobbe fra 8 til 14 på julaften med alt stresset og kjøret og alle de glade og blide menneskene til tross for stresset og kjøret var faktisk koselig.. Man blir deilig sliten når man kommer hjem, og det er liten tid å glede seg til julemiddagen og pakkene ;)

Nei.. Jeg håper det kommer, da..

Det pleier å være barna mine det, det er de jula er viktig for ;)

Mamma og pappa.. Jeg er en bortskjemt drittunge, så jeg får alltid noe jeg enten ønsker meg veldig eller har veldig god bruk for ;)

06. Tror du på meg?

Jeg er enig med Ida jeg, man burde tro på julenissen, og han er ikke som han amerikanske colanissen! Så ja, jeg velger å tro på nissen.. Og jeg har vært så snill jente i år som jeg bare klarer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver, fyll og fanteri...

Siste året Ella levde. Hun gikk berserk på gavene det luktet hund av og stua så ut som om det hadde snødd julepapir.. ;)

Ikke egentlig... I år blir det bare meg, boffen og mamma. Vanligvis er vi sammen med besteforeldrene mine og onkelen min også, men ikke i år...

Mamma!

Pappa!

06. Tror du på meg?

Ho ho ho :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbringe mye tid med nærmeste familie og venner..

Har ikke noe spesielt egentlig

JAA!;)

Bestevenninna <3

mamma og pappa ;)

06. Tror du på meg?

ehh, ja du er jo her.. eller nei:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01. Hva betyr julen for deg? Familie kos, god mat, masse snop og å spre glede ved å gi gaver og å mota glede ved å få gaver :flowers: Og askepott

02. Hva er ditt beste juleminne? Hmm.. Aner ikke. Tror ikke jeg har noe..Hmf

03. Gleder du deg til julaften? Jepp, askepott! Elsker aksepott! Og disney er kos også!

04. Hvem gir du den mest gjennomtenkte gaven til? Ingen spessiel, kanskje hunden min :D

05. Hvem gir deg den pakken du er mest spent på? Mamma og Pappa kanskje, og Broren min, de er så uforutsigbare

06. Tror du på meg? Nja, er ikke helt sikker jeg. kanskje litt.. ;) Håper ihverfall at det er sant dette med Julen er en tid for mirakler. Foreløpig vis vi kaller desember for jul så syns jeg ikke det er så sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke så mye for meg lenger egentlig, og skulle håpe det betydde mer. Men å ha familien rundt seg er det viktigste (selvom det kanskje ikke alltid føles sånn)

*tenke*

Det var veldig koselig den gangen når jeg var yngre og dro i stallen med min venninne, og tok oss en ridetur på morgenen. Da julen betydde så mye mer.

Til julaften gleder jeg meg nok, men ikke til romjulen.

Det var til typen (x'en), ellers melder jeg meg litt ut av julegavehandlinga

Ene broren min kanskje?! Han gir meg alltid fine klær.

06. Tror du på meg?

Gjør nok ikke det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, det er jo en tradisjon i vår familie at vi samles og spiser god mat og hygger oss ! Utrolig koslig i grunn

Utrolig nok, men kommer faktisk ikke på noe "beste" juleminne, men skal inrømme at jeg har mange fine minner :tongue:

Jeg gleder meg masse til julaften :flowers:

Den mest gjennomtenkte julegaven går nok til typen min :D

Fra mine besteforeldre! De overrasker hvert år !

06. Tror du på meg?

Gjør nok ikke det lenger, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^_^ .. Julen er en koselig tid med famillie. En tid hvor man kan være litt barnslig. Se på barnetv, ha julekalender, "leke i snøen" ;) .. Masse kos. God mat. Spise grøt osv.. :(

Hmm.. Er jaggumei ikke sikker. Har så mange :( ...

jaaaa :D .. Gleder med til fri i fra skolen og go mat :(

hmm.. Har ikke begjunt å tenke så mye på det ennå :flowers: Men tror det blir til ei vennine :P

Vet ikke.. Vennins mi sin kanskje :( .. Gleeeeder meg :P

06. Tror du på meg?

Desverre nei :closedeyes: .. Har ikke så god tro jeg :P .. Ikke er jeg kristen eller noen ting XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse, gleder meg hele tiden til jula skal komme!

Åj, det er mange det, men var vel kanskje i fjor, første julaften med hunden min.

Ja!

Samboeren min, og moren min.

Samboeren min, broren min, og foreldrene mine

06. Tror du på meg?

Tja... jeg dro av julenissen skjegget når jeg var 6 år.. så noe av troen er vel borte, men har leiligheten full av smånisser ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

01. Gaver, god mat, være sammen med venner og familie

02. Ja, det var det da...

03. JA :smile:

04. Bestevennina mi

05. Pappa

06. Ja, hva skal man gjøre om man ikke tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte rundt juletreet med familie er utrolig koselig, men det er ikke særlig koselig å ha annenhver julaften hos mamma og pappa. Feiret min siste jul med begge da jeg var 3 år...

Julen 2003. Jeg fikk beskjed om morgenen på lille julaften av oppdretterne at Aysha var min, og jeg hentet henne dagen etter nyttårsaften sammen med pappa. Glemmer aldri den dagen :P

Ja, men det er allikevel litt trist å måtte feire med kun en av foreldrene. Men julaften er selfølgelig kjempekoselig!

Alle!

Mamma. Hun overrasker meg alltid med flotte spennende ting :P

06. Tror du på meg?

Selvfølgelig! Ingen jul uten nisse eller hva? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri, avslapping, sjokolade, lese masse bøker, se mange filmer, gaver og snø.

Kan ikke komme på noe spesielt.

Forsåvidt, men jeg gleder meg mer til hele juleferien og det å sove lenge, slappe av og ha fri.

Hm... Mormor/morfar/farmor og søstra mi, ser det ut til.

Er ikke noe særlig spent på noen gaver, i grunn. Ikke enda, i alle fall.

06. Tror du på meg?

Nei, det slutta jeg med jula jeg var tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så mye.. Ensomt.

kommer egentlig ikke på noe

nei

Eh..Jenny har fått den allerede.

Tror ikke jeg får noe særlig av noen

06. Tror du på meg?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så mye.. Ensomt.

kommer egentlig ikke på noe

nei

Eh..Jenny har fått den allerede.

Tror ikke jeg får noe særlig av noen

06. Tror du på meg?

Nei

Pokker Lill, nå ble jeg trist på dine vegne! Har du så lite til overs for julen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei... Ikke ha det da... Jeg får gå rundt i pysh hele dagen, se tre nøtter til askepott alene uten forstyrrelser osv osv... Og kanskje Jenny kommer til meg på julaften så slipper jeg å være helt alene..

Ikke noe deilig middag eller masse snooop?

Ingen som legger seg inntil deg og helst slikker deg i ansiktet??

Ingen stemning av julebelysningen du får hengt opp innen julaften kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei... Ikke ha det da... Jeg får gå rundt i pysh hele dagen, se tre nøtter til askepott alene uten forstyrrelser osv osv... Og kanskje Jenny kommer til meg på julaften så slipper jeg å være helt alene..

Hvor var du sa du? Det der hørtes helt ut som en jul for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01. Hva betyr julen for deg? det er så koselig å være sammen med familie i ro og mak! ^_^

02. Hva er ditt beste juleminne? da det begynte å sne akkurat på juleaften, vi trodde ikke det skulle bli snø i det hele tatt! men så kom det :P

03. Gleder du deg til julaften? Jaaaaa

04. Hvem gir du den mest gjennomtenkte gaven til? Venninene mine og mamma

05. Hvem gir deg den pakken du er mest spent på? Alle sammen^^

06. Tror du på meg? Såklart! jeg har jo godter i julestrømpen på morran vær juleaften, men kan du forklare hvorfor mamma er så trøtt? haha :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...