Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og wii..

Sverami

Recommended Posts

Skrevet

Hei igjen :)

Jeg har to interesser, dyr/hund og videospill. Er vel det man kan kalle geeky.

Denne uka har jeg gått til innkjøp av en etterlengtet Nintendo Wii! :)

Så familien begynte jo å leke litt med wii sports, tennis, boxing, golf etc..Noen her har helt sikkert prøvd det :)

Men under hele seansen satt stakkars Sverami og dempet oss :) hun skjønner jo sikkert ikke hvorfor matmor, matfar og søster plutselig står å slår ut i luften.

Og hver dag denne uka har hun bæsjet på gulvet når hun er alene! (Hun har gjort dette før og vist hun ikke har blitt luftet ordentlig, men det er jo vår feil og har slettes ikke skjedd hver dag)

Jeg synst dette er veldig trist :P Så har jo ikke spilt så mye da hun ikke liker det.

Har noen opplevd det samme eller lignende? Trenger litt tips eller råd om dette.

Og kan det virkelig være wii'en som er grunnen til dette?

Takk for svar eller tilbakemeldinger :)

Skrevet

Det er jo så enkelt som å sette henne i et annet rom mens dere spiller?

Nerdyness ftw btw! Selv om jeg er Wii n00b... lolzorz

Skrevet

Jooooo, det hadde gått...men hun kan nemlig åpne dører :icon_fun: Så hun kommer nok tassende tilbake.

Ble bare utrolig bekymret når hun faktisk har begynt å gjøre fra seg på gulvet.

Når vi fikk henne hadde hun seperasjonangst og det virker nesten som om dette har kommet litt snikende tilbake siste uka.

Djervekvinnen: Har prøvd playstation, men jeg er nok en Nintedo fan helst siden 8-bit kontrollen :)

Skrevet

PS3 er jo mye bedre enn Wii !! :)

Jeg har psp med mario all stars som jeg har spilt meg igjennom tre ganger :) :)

Nok om det.. hehe.

Legg henne på et annet rom med en godbit :) Griseøre feks.

Skrevet

Om en hund virker nervøs fordi at eieren gjør 'rare' ting så må man bare fortsette med dette rare uten å trøste eller dikke med hunden. Wii har jeg ikke men jeg spiller mye PC spill. Det er klart at hunden kan reagere på rare lyder i fra PC-høytalerne eller mine reaksjoner på spillets gang, men slikt brenner ut etterhvert. Det viktige er å late som ingenting hvis hunden reagerer. Er eierne trygge så smitter det over på hunden.

Skrevet

Takk for svar :blink:

Får prøve å bare overse henne en liten stund da...kanskje en person kan kaste litt ball og leke mens noen spiller wii ;)

Håper det ordner seg ivertfall!

Skrevet
Takk for svar :blink:

Får prøve å bare overse henne en liten stund da...kanskje en person kan kaste litt ball og leke mens noen spiller wii ;)

Håper det ordner seg ivertfall!

Har ikke noen gode råd. Men det er stor fare når man har hundene ute når man leker med slike spill. Jeg ble bitt i rompa under en joggetur *ler* En gjeterhund som synes dette var i overkant voldsom atferd. Hun bet vel samtlige i rompa den kvelden, så på nest siste person fant vi ut at vi kunne stenge henne inne på rom. Jepp ikke overdrevent intelligent og vente til tredje person...

edit: ute, som inne i stuen sammen med dere.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...