Gå til innhold
Hundesonen.no

bok for vegetarianere

Fillerya

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte å kjøpe en bok til noen som nettopp har blitt vegeterianer. Personen vet ingenting om ernæring og hva som bør spises og hvordan dekke næringsbehovet sitt.

Noen her som har noen tips?

Skrevet

Det er i grunnen ikke en vegetarbok, men jeg liker boka "Grønn gourmet" av Bente Westergaard godt. Det er ikke en rein vegetarianerbok, men det står litt om vegetarianisme og ernæring på starten av boka, i tillegg til at det kun er et lite fåtall av "oppskriftene" som inneholder kjøtt. Oppskrifter i gåseøyne fordi boka i stor grad skal være en inspirasjonskilde. Det er noen grunnoppskrifter på sauser, dressinger etc, også står det en del praktisk om behandling av f.eks. ris, bønner, linser, poteter, auberginer og andre grønnsaker, og i tillegg så er det en del forslag til åssen man kan utnytte de forskjellige råvarene på mange ulike måter.

Som sagt er det en bok som mest omhandler grønnsaker, i tillegg til at det er tips om en del økologiske produkter som man kan bruke i matlaginga.

Skrevet

"Den store vegetarkokeboken" anbefaler jeg på det varmeste. Det er en innledende del om kosthold, "heltemat" (viktig mat for vegeterianere) og mange gode og enkle oppskrifter. Koster 99,- kr på Ark når jeg kjøpte den ifjor.

Ellers vil jo vanlige bøker om ernæring også være nyttig for en vegeterianer, men tror "Den store vegetarkokeboken" vil egne seg ypperlig:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...