Gå til innhold
Hundesonen.no

Bikkjetreff i Hønefoss

Recommended Posts

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Skrevet

Tror ikke vi har hatt noen treff enda :ahappy:

Bare og komme med forslag. Sevfølgelig kan du komme uten hund :lol:

Skrevet

Oi, så ikke dette før i dag... Vi ville gjerne blitt med <_<

Noen som kan en dag denne uka da? Eller neste uke?

• 2 months later...
Skrevet

Blir med jeg og voffsen min om det passer. Er det mange her på sonen som bor ved Hønefoss eller?

Skrevet
Er noen. Men vi har enda ikke fått til noe :blink:

Åh ja:) Jeg har nettopp flyttet bort til Hønefoss, så blir gjerne med på treff eller trening eller noe:)

Skrevet

Hvor i Hønefoss bor du? Kunne jo tatt en tur i skauen en dag, eller på en trening i hundeklubben.

Skrevet

På Ask, bare bodd her noen uker da så ikke så kjent her, bor du langt unna sentrum? En Bernen senner hund du har eller?:) Tispe eller hanhund? Er du medlem av Hønefoss hundeklubb? Var det den klubben du mente?

Skrevet

Nei bor ikke så langt unna sentrum. Like ved Follum. Har to berner hannhunder. Er medlem i både Hønefoss hundeklubb og Hønefoss og Omegn brukshundklubb.Tenkte mest på sistnevnte. Har ikke vært så mye borti den andre.

Skrevet
Nei bor ikke så langt unna sentrum. Like ved Follum. Har to berner hannhunder. Er medlem i både Hønefoss hundeklubb og Hønefoss og Omegn brukshundklubb.Tenkte mest på sistnevnte. Har ikke vært så mye borti den andre.

Åh ja, er det mange som dukker opp på der? Og er det gratis å bli med på det eller?

Skrevet
Pleier og være en del ja ;) Tror fellestreninger er gratis ja.

Vet du hvem dager det er? Har du hjemmeside de som arrangerer fellestreningen, i den hønefoss klubben måtte man være medlem for å bli med på treningene i alle fall...

Skrevet

Åh ja, da sa de ingen ting? Var hunden din lydig? Den kan løpe løs og ikke stikke av osv? Er det noen steder å gå tur i Hønefoss sentrum da?

Skrevet

Nope har ikke sagt noe ;) Han pleier ikke stikke av så mye. Men det hender hvis han veit vi er i nærheten av bilen ;)

Tja man har jo et lite område nede ved stadioen da hvor man kan gå.

Skrevet

Aha ja, vet ikke helt hvor det er jeg da hehe:P Jeg tenkte gå litt i sentrum en dag, kanskje se meg litt om osv, så kunne vi kanskje truffet dere en dag og om du vil, vis du har lyst, har du lyst å gå tur eller trene hundene eller?:)

Skrevet

Kan sikkert ta en tur i sentrum en dag siden du ikke er så godt kjent.. Men veit du hvor eggemoen er?

Skrevet

Nei vet ikke hvor eggemoen er heh..:whistle: Men gikk litt i sentrum i går, nå vet jeg hvor togstasjonen er, tror jeg fant Hønefos idrettspark også faktisk, men var litt mørkt så så ikke så mye hehe:P Skal kanskje i sentrum idag og, for kan sitte på med noen sånn at jeg er der i 6 tiden også hjem igjen i 9 tiden. Jeg vet ikke hvor Hønefoss klubben har sånne treff heller?:)

Skrevet

Hehe da må du bli bedre kjent :icon_redface:

Veit du hvor Jevnaker er da?

Hundeklubben har treninger på Tyrimyra. Man tar av øverst i Hønegata.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...