Gå til innhold
Hundesonen.no

TvSlaver

TineSimbaNana

Recommended Posts

Hvordan ser deres TV hverdag ut? :no:

Jeg starter :icon_cry:

Mandag: Home and away, dyrepolitiet, hotel cæsar og pokerfjes

Tirsdag: Home and away, dyrepolitiet, hotel cæsar, jakten på kjærligheten, Grey's anatomy

Onsdag: Home and away, dyrepolitiet, hotel cæsar, før helgen (dyrisk ser jeg på nett-tv). og kjetil&kjartan show

Torsdag: Home and away, dyrepolitiet, hotel cæsar og rikets røst

Fredag: Home and away, dyrepolitiet, hotel cæsar, idol og senkveld

Lørdag: Skal vi danse og god kveld Norge

Søndag: SuperNanny, hundeskolen og åndenes makt

Dager er selvfølgelig annerledes, og jeg får ikke med meg alt alltid :)

Home and away, dyrepolitiet, hotel cæsar er et must :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home and away er livsviktig her også, hver eneste dag.

Ellers ser jeg på greys anatomy på tirsdager, begynner i det jeg ommer hjem fra klatring så det passer så perfekt:)

Ellers er det lite faste tvprogram jeg må få med meg, men jeg ser av og til på dr. phil og opera, animal planet, super nanny og skal vi danse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Motebildet, Top Model, snabbgrabbar når det er

Tirsdag: Grey's Anatomy, Kjetil&Kjartan (er det på tirsdag?:icon_cry:)

Onsdag: Ghost Whisperer, dyrepolitiet (?)

Torsdag: Rikets Røst

Fredag: Idol (?) Ser heller på film..

Lørdag: Ittno..

Søndag: Hundeskolen, åndenes makt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Grounded for life, Hotel Cæsar, Top model..(det har kanskje slutta..) Raske Menn :icon_cry:

Tirsdag: Grounded for life, Hotel cæsar

Onsdag: Grounded for life, Hotel Cæsar, Goast Wisper

Torsdag:Grounded for life, Hotel Cæsar, Prison Break <3

Fredag: grounded for life, Hotel Cæsar

Lørdag: ...husker ikke..

Søndag: Hundeskolen, Robinson, åndenes makt

:no:

Edit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Ingenting

Tirsdag: Ingenting

Onsdag: Ingenting

Torsdag: Ingenting

Fredag: Ingenting

Lørdag: Ingenting

Søndag: Ingenting

Hvis jeg slapper av hjemme på f.eks. en lørdag så hender det selvsagt at jeg skrur på TVen, men jeg følger ikke med på noe fast. :icon_cry: Er det tennis eller skiskyting på TV er det også en viss mulighet for at jeg ser på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 7th Heaven, 70'Show, Hotel Cæsar

Tirsdag: 7th Heaven, 70'Show, Hotel Cæsar, Jakten på kjærligheten

Onsdag: 7th Heaven, 70'Show, Hotel Cæsar, Dyrisk

Torsdag: 7th Heaven,70'Show, Hotel Cæsar, De Syv Dødssyndene

Fredag: 7th Heaven, 70'Show, Hotel Cæsar, Senkveld

Lørdag: Skal vi danse , God kveld Norge

Søndag: Hundeskolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser CSI Miami og NY (tirsdag og onsdag) og Nytt på Nytt. Det er fast, ca. Ellers ser jeg på tv når jeg har tid, som oftest mellom skole og middag fordi jeg ikke gidder å gjøre noe annet da, og da ser jeg på Scrubs, That '70s show og Simpsons. Også ser jeg på Aircrash Investigation, Seconds from disaster, Dagsrevyen og tilfeldige dokumentarer (NRK2 og syke, teite TVNorge-dokumentarer som går på søndager) hvis jeg tilfeldigvis svipper innom og har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skifter jo litt etter hva som går på tv, men nå ser det vel slik ut:

Mandag: SOS Hundehjelpen

Tirsdag: C.S.I

Onsdag: Ghost whisperer

Torsdag: ikke noe spesielt

Fredag: Idol, hvis jeg har mulighet til å få sett det

Lørdag: Ikke noe spesielt..

Søndag: Hundeskolen og åndenes makt

Favorittene er C.S.I, hundeskolen og åndenes makt!

I tillegg, hvis jeg føler for det og har tid(eller fordi jeg ikke orker å gjøre noe mellom skole og middag) ser jeg på disse småseriene som går før 18.00, slik som Steg for steg, What I like about you, 8 simple rules og Alle elsker Raymond. Men dette er ikke noe must da :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Norges Herligste

Tirsdag: Greys anatomy, (C.S.I)

Onsdag: -

Torsdag: Rikets Røst

Fredag: -

Lørdag: -

Ser ikke på noe så veldig fast, men "følger" jo med på noen serier (Frustrerte Fruer er et must når det går :icon_cry: )

Også ser jeg på One Three Hill hver dag hvis jeg slutter på skolen tidlig nok, enda jeg har sett alle før. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke på noe fast. Hvis jeg har tid (veldig sjelden) ser jeg på:

Mandag: Ingenting

Tirsdag: Ingenting

Onsdag: Ghost Whisperer og C.S.I (enten eller ikke alltid jeg ser begge)

Torsdag: Ingenting

Fredag: Ingenting

Lørdag: Ingenting

Hvordan rekker dere å se så mye på TV? Jeg ser kanskje på TV MAX en og en halv time i uka + film i helgen av og til :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hotel cæsar hver dag,

Mandag: top model (ferdig for sesongen) samme gjelder etterlyst

Tirsdag: Jakten på kjærligheten (ingen krise om jeg ikke får med meg), Grey's, og Medium

Onsdag: Kjetil og kjartan

Torsdag: Reprisen til Snabbgrabbar

Fredag: idol?

Lørdag:

Søndag:

så går det i noen serier her og der da :icon_cry: Ser nok generelt mye på tv (det står liksom alltid på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg må jo innrømme at jeg ser endel på TV da... Riktignok er det ikke så mye jeg ser på fast, men får med meg noe av og til.

Mandag: Out of Practice

Tirsdag: Grey's Anatomy

Onsdag: Jeg så på Brothers & Sisters, men det går jo ikke lenger...

Torsdag: ----

Fredag: Idol

Lørdag: ---

Ellers ser jeg av og til Hotel Cæsar, og en del av ettermiddagsprogrammene på TV2 og TvNorge. Jeg følger også med på Prison Break, men ikke på tven... Ser innimellom CSI og The Closer også. Og selvfølgelig House (den kan jeg jo ikke glemme å nevne!), men det ser jeg heller ikke på tven :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: - (top model)

Tirsdag: - Jakten på kjærligheten, Grey's

Onsdag: - Ghost Whisperer dersom jeg er hjemme. Men følger ikke med fast.

Torsdag: -

Fredag: - Idol (men jobber som regel fredager)

Lørdag: - Skal vi danse, hvis jeg er hjemme, men går heller på kino

Søndag: - Åndenes Makt. Tv'en står myye på her i huset, for Mannen ser alltid tv når han ikke har noe annet å gjøre. Men jeg gjør andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kunsten å sløve på sofaen uten å få dårlig samvittighet? Det er en svært viktig ferdighet, syns jeg.

Helt enig! Det kalles avknapp på hunder, mennesker trenger og en sånn! (trøste meg selv) hehe

Jeg ser mye på tv, den står på hele tiden om jeg er hjemme og våken, og jeg er mye hjemme og våken :no: Så på dagtid blir det fort 7'th Heaven, One Three Hill (jeg orker ikke McGyver på tv2), Home and Away, Friends (blir aldri lei den serien), The 70's show og Scrubs (fineste og sarkastiske dr. Cox).. Men jeg MÅ ikke se på disse seriene, det er mer fordi at innen de begynner, har jeg surfet meg ferdig på internettet for en stund.. hehe

Mandag: Dirrt (går på den fancy kanalen FEM, eneste programmet jeg ser der) The Closer (tøffeste forhørsdama)

Tirsdag: Grey's Anatomy, Medium + slutten av CSI når medium er ferdig

Onsdag: Har pleid å se Brothers & Sisters og Lost, men ingen av de går for øyeblikket..

Torsdag: er en kjedelig tvdag, så da står den som regel bare på for å ha lyd i bakgrunn (og jeg skulle gjerne ha fiksa pc'en min så jeg kan høre på de 10 GB med musikk som ligger på HD :glare: )

Fredag: switcher mellom Idol og Beat for Beat (jeg er veldig god på beat for beat, burde vært kjendis OG kunnet synge så jeg kunne ha vært med.. hehe), så er det Nytt på nytt, Senkveld og Golden goal..

Og når jeg ikke får sove på natta, ser jeg på alle sånne dokumentarer på andre kanaler, som Mythbusters, Når katastrofen inntreffer, Flyhavarikommisjonen osv.. Jeg ser veldig mye på tv, skjønner jeg :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...