Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda et treff i Bergen da eller? :P

C.J

Recommended Posts

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
aah, okei, neste søndag.. passer nok bra vil jeg tro.. :icon_clapping: helst litt tidlig for min del..
Yei! Enda en med! :thumbs: Gleder meg til å hilse på DP'en din. Vil veldig gjerne bli mer kjent med den rasen! Jeg stemmer for at vi møtes i 12.00 tiden. Ble vi enige om lokasjon, eller? Det er akkurat det samme for meg hvor vi går tur, bare jeg kan ta buss der til.
Skrevet

lokasjon?? hva?

ble vi ikke enig om nipedalen da? er vel fin tursti der! Som sagt vil ikke jeg være med på treff der vi bare står i ro, men egentlig samme for meg hvor det blir.. Hadde vært perfekt om vi fant et sted der vi kan gå på tur, samtidig som vi har hundene løs. Min hund blir veldig stresset om vi står på samme sted, hun føler at hun må passe på sitt (les:meg og sekken) da..

Skrevet

klokken 12 er supert for meg også.. går en del busser til nipedalen, både 70 og 71..

vær obs på at min hund bjeffer veldig vet møte av andre hunder, men roer seg når hun kommer bort.. :glare: :icon_fun:

Skrevet
klokken 12 er supert for meg også.. går en del busser til nipedalen, både 70 og 71..

vær obs på at min hund bjeffer veldig vet møte av andre hunder, men roer seg når hun kommer bort.. :glare: :icon_fun:

Mine er ligeglade med om hun bjeffer, de vil bare sige hej, men selvfølgelig på hendes præmisser.

Skrevet

Passer helt genialt for meg, bare noen har en liten vei beskrivelse.

Og du det er ikke bare din hund som bjeffer. Shira er en liten bråkebøtte. he he :D

Vi gleder oss.

Skrevet
Passer helt genialt for meg, bare noen har en liten vei beskrivelse.

Og du det er ikke bare din hund som bjeffer. Shira er en liten bråkebøtte. he he :D

Vi gleder oss.

Ja, Shira har alltid så mye å fortelle, som André sa! ;)
Skrevet

Passer for meg! Nipedalen er veldig fint syns jeg. Har ikke sluppet hunden min der selv for det er en god del folk som går der og med en hund som elsker mennesker som hopper opp på dem med skitne fine poter så er nok ikke det så populært, men vi får nå se ossen det blir.

Min hund bjeffet veldig i starten forje gang. Hun er litt bråkkette når det kommer til hunder, spessielt de som er større enn henne. Chihuahua er favoritten å være med :wub: Ellers er jeg også veldig spent på å møte Milli. Kjekt med DP.

Skrevet

Jeg håper det blir bra. Om vi legger det tidlig slipper vi mest sannsynlig unna barnefamilier og slikt i alle fall.. Jeg kan gjerne 11 også jeg for min del :D

Ellers så er Milli litt mer fan av små hunder hun også.. I alle fall om de store blir innpåslitne.. Var en papillon på kurset vi gikk på, som hun digget :D Var en hann da, men uansett.. :D

Håper vi kan slippe dem i alle fall, hadde jo vært kjempe gøy for dem. Tror kanskje jeg har på langline på min uansett, så kan jeg huke henne inn om hun begynner å bølle :icon_fun:

Skrevet

Siden du Helle gjerne møter tidligere også, og siden meg og Einstein&Charlie sin buss er fremme litt før 11.30 så kunne vi kanskje møtt kl. 11.30 alle sammen?

Skrevet
fandt lige bussen frem på Tide, bus 71 går fra byen 10:58, og er fremme ved nipedalen 11:21.

Er det endestoppet jeg skal af på?

Stemmer det :D

Skrevet

Da er vi foreløpig oss:

*Showtime

*LB_Shira

*Helle

*Only Blondie

*Einstein&Charlie

*Akita

*Thor og Jeppe (han er ikke innpå her, for de som måtte lure :) )

*Renathe og Bianca (heller ikke innpå her, - min søster og hennes flat)

De som kanskje blir med er:

*Camo

*Roma

*marit S.P

Og endelig dato, klokkeslett og sted:

Søndag 2. desember, kl. 11.30 i Nipedalen (endestoppet for de som tar buss).

:icon_fun:

Skrevet
Da er vi foreløpig oss:

*Showtime

*LB_Shira

*Helle

*Only Blondie

*Einstein&Charlie

*Akita

*Thor og Jeppe (han er ikke innpå her, for de som måtte lure :) )

*Renathe og Bianca (heller ikke innpå her, - min søster og hennes flat)

De som kanskje blir med er:

*Camo

*Roma

*marit S.P

Kelso kommer også kanskje. Får se om jeg klarer å få med en liten Dachs også.

Skrevet

God tur i morgen! Går utfra det blir slitne hunder og en drøss (bade)bilder på sonen etterpå til de som ikke får vært med :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...