Gå til innhold
Hundesonen.no

Enda et treff i Bergen da eller? :P

C.J

Recommended Posts

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
aah, okei, neste søndag.. passer nok bra vil jeg tro.. :icon_clapping: helst litt tidlig for min del..
Yei! Enda en med! :thumbs: Gleder meg til å hilse på DP'en din. Vil veldig gjerne bli mer kjent med den rasen! Jeg stemmer for at vi møtes i 12.00 tiden. Ble vi enige om lokasjon, eller? Det er akkurat det samme for meg hvor vi går tur, bare jeg kan ta buss der til.
Skrevet

lokasjon?? hva?

ble vi ikke enig om nipedalen da? er vel fin tursti der! Som sagt vil ikke jeg være med på treff der vi bare står i ro, men egentlig samme for meg hvor det blir.. Hadde vært perfekt om vi fant et sted der vi kan gå på tur, samtidig som vi har hundene løs. Min hund blir veldig stresset om vi står på samme sted, hun føler at hun må passe på sitt (les:meg og sekken) da..

Skrevet

klokken 12 er supert for meg også.. går en del busser til nipedalen, både 70 og 71..

vær obs på at min hund bjeffer veldig vet møte av andre hunder, men roer seg når hun kommer bort.. :glare: :icon_fun:

Skrevet
klokken 12 er supert for meg også.. går en del busser til nipedalen, både 70 og 71..

vær obs på at min hund bjeffer veldig vet møte av andre hunder, men roer seg når hun kommer bort.. :glare: :icon_fun:

Mine er ligeglade med om hun bjeffer, de vil bare sige hej, men selvfølgelig på hendes præmisser.

Skrevet

Passer helt genialt for meg, bare noen har en liten vei beskrivelse.

Og du det er ikke bare din hund som bjeffer. Shira er en liten bråkebøtte. he he :D

Vi gleder oss.

Skrevet
Passer helt genialt for meg, bare noen har en liten vei beskrivelse.

Og du det er ikke bare din hund som bjeffer. Shira er en liten bråkebøtte. he he :D

Vi gleder oss.

Ja, Shira har alltid så mye å fortelle, som André sa! ;)
Skrevet

Passer for meg! Nipedalen er veldig fint syns jeg. Har ikke sluppet hunden min der selv for det er en god del folk som går der og med en hund som elsker mennesker som hopper opp på dem med skitne fine poter så er nok ikke det så populært, men vi får nå se ossen det blir.

Min hund bjeffet veldig i starten forje gang. Hun er litt bråkkette når det kommer til hunder, spessielt de som er større enn henne. Chihuahua er favoritten å være med :wub: Ellers er jeg også veldig spent på å møte Milli. Kjekt med DP.

Skrevet

Jeg håper det blir bra. Om vi legger det tidlig slipper vi mest sannsynlig unna barnefamilier og slikt i alle fall.. Jeg kan gjerne 11 også jeg for min del :D

Ellers så er Milli litt mer fan av små hunder hun også.. I alle fall om de store blir innpåslitne.. Var en papillon på kurset vi gikk på, som hun digget :D Var en hann da, men uansett.. :D

Håper vi kan slippe dem i alle fall, hadde jo vært kjempe gøy for dem. Tror kanskje jeg har på langline på min uansett, så kan jeg huke henne inn om hun begynner å bølle :icon_fun:

Skrevet

Siden du Helle gjerne møter tidligere også, og siden meg og Einstein&Charlie sin buss er fremme litt før 11.30 så kunne vi kanskje møtt kl. 11.30 alle sammen?

Skrevet
fandt lige bussen frem på Tide, bus 71 går fra byen 10:58, og er fremme ved nipedalen 11:21.

Er det endestoppet jeg skal af på?

Stemmer det :D

Skrevet

Da er vi foreløpig oss:

*Showtime

*LB_Shira

*Helle

*Only Blondie

*Einstein&Charlie

*Akita

*Thor og Jeppe (han er ikke innpå her, for de som måtte lure :) )

*Renathe og Bianca (heller ikke innpå her, - min søster og hennes flat)

De som kanskje blir med er:

*Camo

*Roma

*marit S.P

Og endelig dato, klokkeslett og sted:

Søndag 2. desember, kl. 11.30 i Nipedalen (endestoppet for de som tar buss).

:icon_fun:

Skrevet
Da er vi foreløpig oss:

*Showtime

*LB_Shira

*Helle

*Only Blondie

*Einstein&Charlie

*Akita

*Thor og Jeppe (han er ikke innpå her, for de som måtte lure :) )

*Renathe og Bianca (heller ikke innpå her, - min søster og hennes flat)

De som kanskje blir med er:

*Camo

*Roma

*marit S.P

Kelso kommer også kanskje. Får se om jeg klarer å få med en liten Dachs også.

Skrevet

God tur i morgen! Går utfra det blir slitne hunder og en drøss (bade)bilder på sonen etterpå til de som ikke får vært med :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...