Jump to content
Hundesonen.no

Enda et treff i Bergen da eller? :P

C.J

Recommended Posts

Tar jo alltid litt tid å planlegge et treff så hvorfor ikke starte planleggingen allerede nå? Så i den andre tråden at det er flere som vil være med neste gang. Så hvem er med? Og skal vi ha treffet i Langeskogen igjen, var jo veldig fint der? Men om noen vet om andre plasser så skrik ut! :icon_redface:

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply
Måske et i den første eller anden weekend af december, og så et igen i starten af januar?

Første helg i desember (søndag den 2.) passer veldig godt for meg i alle fall siden jeg uansett skal til Bergen den helgen. Helgen etter skal jeg jobbe..

jeg vil gjerne gå ett sted der det går an å GÅ tur samtidig som man kan ha hundene løse.. Er ikke så veldig glad i treffene der man bare står i ro på en plass..

Går det an å ha dem løse på turstien i nipedalen? Den stien er jo veldig fin, så jeg er med der!

Hmm... Kunne tenke meg å være med.

Blandingen er litt små- nervøs for hunder som herjer mye, men han går veldig fint overens med andre hunder likevel, snill som han er.

Tror ikke jeg kunne tatt med dachsen. Hun kjefter sånn :icon_redface:

dessuten kan hun ikke gå løs, men jeg har en langline på 30 meter jeg kunne brukt. Men bjeffingen hennes hadde fortsatte uansett. Eller kanskje den hadde forsvunnet etter en tid sammen med hundene.

Jeg får tenke litt over saken :lol:

Det er helt fint :lol:

Så er vi i det mindste 2 der kan fare vild på vejen dertil :lol:

Det er bare å ta 70 (eller 71 husker ikke helt) helt til endestoppet som heter Nipedalen :icon_redface:

Og så går dere fra busstoppet, og ned veien som går "inn i skogen", så er dere der :P

Kanskje jeg kommer og.... den datoen tror jeg faktisk er ledig... ;)

Til deg som nevnte Tennebekk/Nipedalen: jeg tror nok Nipedalssiden er lettest å komme til for de som tar buss. For her går jo bussen nesten helt inn til vannet :(

Dere må bare dra på treff i desember, men dere kan godt spare litt turkrefter til første uken i januar også :angel:

Selvfølgelig skal vi spare krefter til treffet i Januar. :icon_redface:

Jeg kan også komme 2des. Men har ingen anelse på hvor det er.

Men det finner vi ut av. :lol:

Hei, er ganske ny her på siden men jeg kunne godt tenke meg å være med på et hundetreff her i Bergen. Er ikke så godt kjent i nipedalen, men vet noenlunde hvor det er. Ellers er det et fint område både på fantoft(der pleier alle hunder å være løse) og på Dyngeland. Kan noen legge ut er veibeskrivelse til område i nipedalen hvor dere skal terffes. Er det på formiddagen eller ettermiddagen dere tenker et treff?

Hei vi er selvfølgelig med.Thor han som har Jeppe snakket jo og om fantoft. snakket med han på

skulen i dag. og han skulle sjekke korleis det var der oppe. så det er jo en mulighet også.

Og Thor og Jeppe er sikkert med denne gangen også.

Anette & Akita

Hei, er ganske ny her på siden men jeg kunne godt tenke meg å være med på et hundetreff her i Bergen. Er ikke så godt kjent i nipedalen, men vet noenlunde hvor det er. Ellers er det et fint område både på fantoft(der pleier alle hunder å være løse) og på Dyngeland. Kan noen legge ut er veibeskrivelse til område i nipedalen hvor dere skal terffes. Er det på formiddagen eller ettermiddagen dere tenker et treff?
Velkommen til sonen da! :icon_cry: Stabij og greier - ikke mange av dem! Eneste i Bergen eller? Forrige treff møttes vi kl. 12.00 og gikk i rundt 2,5-3 timer. Jeg bor på Stord og går på skole, så er avhengig av at vi tar treffet såpass tidlig, siden jeg må reise hjem igjen samme dag..

Hei vi er selvfølgelig med.Thor han som har Jeppe snakket jo og om fantoft. snakket med han på

skulen i dag. og han skulle sjekke korleis det var der oppe. så det er jo en mulighet også.

Og Thor og Jeppe er sikkert med denne gangen også.

Anette & Akita

Dra de med deg! :no: Jo flere, jo bedre! Hvem var det som dro med seg de folkene med Kelso (den andre boxeren)? Begge de to boxerene var jo helskjønne!

Velkommen til sonen da! :icon_redface: Stabij og greier - ikke mange av dem! Eneste i Bergen eller? Forrige treff møttes vi kl. 12.00 og gikk i rundt 2,5-3 timer. Jeg bor på Stord og går på skole, så er avhengig av at vi tar treffet såpass tidlig, siden jeg må reise hjem igjen samme dag..

Dra de med deg! :) Jo flere, jo bedre! Hvem var det som dro med seg de folkene med Kelso (den andre boxeren)? Begge de to boxerene var jo helskjønne!

Det var nok meg som dro Kelso med. De e helskjønne.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei jeg har ei blandings hund som er super å god jente, hun er 3 år å har tenkt på å se på parring til neste sommer siden hun blir 4 da.  Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre eller gå fram siden jeg har aldri gjordt dette. Jeg veit lite om parring og hørt at det er best å ha minst 1 kull på dem siden det er beste for å unngå livmorhalskreft. Hun er en sund å frisk hund, aldri vært dårlig eller hadd problemer. Hun er rett å slett perfekt (helse) også hvordan hun er som hund også, så finne noe blir ikke vanskelig men hva skal jeg blade henne med ? Folk er litt opp å ned på blandings raser, men nå lurer jeg på hva kan man blade henne med. Hun er rottwailer-dogo- dobermann fra før av. Lite av disse rasene men mest rottwailer. Noen sier jeg burde ta en av de rasene mens andre sier jeg burde ta en annen en. Jeg er så usikker å vil gjøre det best for henne. 
    • Han har aldri tisset i buret sitt, han er ganske flink. Som sagt i første melding, vi har hatt en god rutine for spise tid og do tid. Når han har tisset inne, er det jo min feil at jeg ikke var rask eller observant nok, og det er selvsagt helt greit å vaske litt.   Bruken av bur er omdiskutert i Norge, og vi ser det tydelig i denne tråden. Jeg spurte jo om anbefalinger for gode valpekurs, men temaet endret seg til burbruk. :)) Jeg skal sjekke det du anbefalte i Fornebu. Takk skal du ha. Takk for alle bidrag. Det er godt å vite at det var greit (til og med et bedre valg) å droppe buret. Han har en stor og trygg kompostgrind på balkongen, men ikke inne, da jeg ikke har nok plass. Jeg skal finne en løsning på det. Ha en fortsatt god dag alle sammen.  
    • Hvis du lufter rett før du skal gå fra litt så går nok det helt fint. Eventuelt timer til å gå fra rett etter han har tisset. Og så om han tisser? Da må du vaske litt. Om hunden er i bur og tisser så må han ligge i sitt eget tiss, og da må du vaske hunden også, pluss at det er en ukomfortabel opplevelse for hunden å ikke kunne tisse bort fra liggestedet sitt. De tisser jo ikke for å være kjipe eller ødelegge, men fordi de må. Håper du greier å finne gode løsninger uten bur! Det høres jo ut som hunden takler det helt fint.
    • Min har sovet i sengen min sammen med meg siden hun var 10 uker gammel, og det har overhodet ikke vært noe problem for hjemme alene-treningen. Men  bur har jeg aldri brukt annet enn i bilen.
    • Så fint å høre at du og valpen din koser dere like mye som oss! Jeg er enig i at "det er veldig kjekt med en hund som finner roen uten å være avhengig av bur." Det virker som om min valp også er slik. Utfordringen oppstår når jeg må ut i 15-30 minutter, og jeg er usikker på om han klarer å la være å bite på ting eller ikke tisse overalt. Så langt har han faktisk vært ganske flink, både i bur og enda bedre utenfor bur! ❤️ Jeg vurderer også å kjøpe en opphøyd hundeseng, men har ikke bestemt meg ennå. Han liker å ligge på gulvet, under bordet i stua, i hundesengen sin, og sover godt i min seng. Men han må vanligvis ut for å tisse eller gjøre fra seg to ganger i løpet av natten.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...