Gå til innhold
Hundesonen.no

Drikker ikke !

Maren8)

Recommended Posts

Hunden min drikker ikke ! Vannet står der det alltid har stått, men likevell drikker hun ikke ! Jeg må gå bort til vann skålen og riste, og da drikker hun ( MASSE ) Hun er jo så leken også, så hun blir jo tørst, å når hun pesenr må jeg jo nesten hjelpe henne med å drikke ! Men hvorfor drikker hun ikke :lol: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min drikker ikke ! Vannet står der det alltid har stått, men likevell drikker hun ikke ! Jeg må gå bort til vann skålen og riste, og da drikker hun ( MASSE ) Hun er jo så leken også, så hun blir jo tørst, å når hun pesenr må jeg jo nesten hjelpe henne med å drikke ! Men hvorfor drikker hun ikke :lol: ??

Hvor lenge har dette pågått? Står vannskåla nede på gulvet eller står den litt fra gulvet?

Sett tilfelle med en afganer en gang. Men der gikk hunden tørst til den fant ut at det var bare å drikke. Noen ganger kan det være at hunden vil ha litt ekstra oppmerksomhet og kanskje vil teste ut en svak side hos eier. Eieren gjør det h*n kan og hunden begynner å utnytte dette i det fulle å det hele.

Det du kan gjøre er å tilby hunden drikke. Vil den ikke så ta vekk vannskålen. Tilby den ofte, men ikke gjør noe så den begynner å drikker. Bare sett vannskåla ned. Slik gjøres jo med valper når de skal ha mat eller også voksne. Vil de ikke får de ikke. Da må de pent vente.

Ellers kan det være en sykdom eller en skade. Jeg er ingen vetrinære og vil ikke si noe om det eller det:P Men du kan jo prøve å sette vannskåla høyere opp, eller du bare ignorerer dette og lar hunden vente til den finner ut at æsj nei eier gidder ikke, da får jeg vel bare drikke. Men synes du skal ta kontakt med din vetrinær ang dette for å høre hans/hennes mening i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen hunder som nekter å drikke fra stillestående vann, så hva med å prøve en liten vannfontene? Den koster rundt 400-500 kroner og holder vannet rennende og friskt hele tiden (den renser vannet og rommer 3 liter). Den er også stillegående og er egentlig bare helt super (jeg hadde en helt til bikja valgte å tygge over ledningen)!

Dog it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dette pågått? Står vannskåla nede på gulvet eller står den litt fra gulvet?

Sett tilfelle med en afganer en gang. Men der gikk hunden tørst til den fant ut at det var bare å drikke. Noen ganger kan det være at hunden vil ha litt ekstra oppmerksomhet og kanskje vil teste ut en svak side hos eier. Eieren gjør det h*n kan og hunden begynner å utnytte dette i det fulle å det hele.

Det du kan gjøre er å tilby hunden drikke. Vil den ikke så ta vekk vannskålen. Tilby den ofte, men ikke gjør noe så den begynner å drikker. Bare sett vannskåla ned. Slik gjøres jo med valper når de skal ha mat eller også voksne. Vil de ikke får de ikke. Da må de pent vente.

Ellers kan det være en sykdom eller en skade. Jeg er ingen vetrinære og vil ikke si noe om det eller det:P Men du kan jo prøve å sette vannskåla høyere opp, eller du bare ignorerer dette og lar hunden vente til den finner ut at æsj nei eier gidder ikke, da får jeg vel bare drikke. Men synes du skal ta kontakt med din vetrinær ang dette for å høre hans/hennes mening i saken.

Nei, det er nok ikke syksom, det er jeg kanskje sikker på ! Det virker mer som hun ikke vet hvor vannskåla er.

Ja den står helt nede på gulvet.

Min hund er sånn at hun nesten aldri drikker, men når hun drikker drikker hun MASSE! Kan jo være deres hund er sånn også? Bløter dere opp foret? I såfall får hun jo i seg litt vann uansett.

Ja vi bløter opp foret ja ;P Det tenkte jeg ikke på engang 1 Hun får jo i seg litt vann da ! :icon_clapping:

kanskje den har fått alzheimer...

Hva er det ? :thumbs:

Hun har ikke fått noe sykdom :)

Hvis du utelukker sykdom, kan du ha mer vann i foret, så er du sikker på at hunden får i seg væske.

Det er ingen syksom, fordi hun drikker jo bare at jeg må vise henne hvor den er ;S

Vi gir henne foert oppbløtt.

Firedobbelpost, mod Peers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen hunder som nekter å drikke fra stillestående vann, så hva med å prøve en liten vannfontene? Den koster rundt 400-500 kroner og holder vannet rennende og friskt hele tiden (den renser vannet og rommer 3 liter). Den er også stillegående og er egentlig bare helt super (jeg hadde en helt til bikja valgte å tygge over ledningen)!

Dog it

Hvor får man kjøpt denne? og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...