Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg blir gaaaal!

Jeampi

Recommended Posts

Det er så mange vilkatter rundt her nå!

Jeg kan ikke sette kattemat utenfor til katten min når jeg er vekke en dag for da blir den jaget vekk at de griske gribbene utenfor. Syns så synd på dem også..

Den ene katten er naboen sin. Den er veldig tynn og kommer enten inn verandadøren eller kjøkkenvinduet når det er oppe og forsyner seg av både hundemat og katte mat :evil:

Den andre er syyyyyltynn. Vet ikke hvor den er fra men den ligger ute på hagebenken vår og katten min er liiivredd den. Den har en alvorlig skade på øyet så det ser ut som halve venstre øyet er kravd ut av skolten på den.

Den tredje er en stooor tynn hannkatt som er ganske tam men pelsen er tovet sammen i tusen forskjellige klumper...Prøve å klippe den i sommer for det må være så utrolig varmt! Men det likte den ikke...

Hva skal jeg gjøre med disse kattene? Jeg kan jo ikke be naboen gå med sin i bånd heller..Og de andre to vet jeg ikke hvem sine er..Men jeg har ikke råd til å ta dem med til dyrlegen for å sjekke øyet på den ene. Men det er like før jeg ringer dyrebeskyttelsen og ber dem hente dem...

For de evt eierne tar jo ikke vare på dem så de kan jo ikke bli sinte heller!

Pito har nesten fått seg en på tygga tusen ganger. Kan jo nesten ikke slippe henne utenfor lengre pga alle halvgale kattene...Katten min er livredd for å gå ut..Noe som er veldig synd siden det er en katt som elsker å være ute og som trenger mosjon...

Hjeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange vilkatter rundt her nå!

Jeg kan ikke sette kattemat utenfor til katten min når jeg er vekke en dag for da blir den jaget vekk at de griske gribbene utenfor. Syns så synd på dem også..

Den ene katten er naboen sin. Den er veldig tynn og kommer enten inn verandadøren eller kjøkkenvinduet når det er oppe og forsyner seg av både hundemat og katte mat :evil:  

Den andre er syyyyyltynn. Vet ikke hvor den er fra men den ligger ute på hagebenken vår og katten min er liiivredd den. Den har en alvorlig skade på øyet så det ser ut som halve venstre øyet er kravd ut av skolten på den.

Den tredje er en stooor tynn hannkatt som er ganske tam men pelsen er tovet sammen i tusen forskjellige klumper...Prøve å klippe den i sommer for det må være så utrolig varmt! Men det likte den ikke...

Hva skal jeg gjøre med disse kattene? Jeg kan jo ikke be naboen gå med sin i bånd heller..Og de andre to vet jeg ikke hvem sine er..Men jeg har ikke råd til å ta dem med til dyrlegen for å sjekke øyet på den ene. Men det er like før jeg ringer dyrebeskyttelsen og ber dem hente dem...

For de evt eierne tar jo ikke vare på dem så de kan jo ikke bli sinte heller!

Pito har nesten fått seg en på tygga tusen ganger. Kan jo nesten ikke slippe henne utenfor lengre pga alle halvgale kattene...Katten min er livredd for å gå ut..Noe som er veldig synd siden det er en katt som elsker å være ute og som trenger mosjon...

Hjeeelp!

putt katta i et bur og lever til dyrelegen komunen skal betale det hvis det ikke er ditt dyr(det fikk i hvertfall vi beskjed om en gang). :wink:

eller du kan få låne Aiwa så jager hun dem pokkerivold hvis hun er løs, men hun vil jo bare leke med dem da(vi har jo katt i hus selv) hun har jo vokst opp med katter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og hør du.

Jeg tror den katten med det øye har hvert i sloskamp. Og en slik sjek med øynene på en katt er ikke bilig. Har vert med vetirenær flere ganger med katten min pga øynene, har brukt flere tusen på de to øynene til Sikas gutten min.

Når du nevner katten men den tovede pelsen så må jeg spøre:

bor du i gata min Hehe :) ironi.

Nei jeg hadde en frdigtivet katt tidligere i sommer. Den katten med den tovete pelsen har det ikke godt, såg bare hvordan Rubin led av smerter.

Nei ta deg en telefon du men pass på at katten din er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får ringe dem å høre...syns jo synd på de stakkars dyrene...

Jeg tror ikke jeg tør å ta en fremmed katt inn i et bur. Vet jo aldri hvordan de vil reagere...Så jeg får ringe dyrebeskyttelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...