Gå til innhold
Hundesonen.no

Zoomobjektiv eller makroobjektiv til Canon EOS 400D


Artemis

Recommended Posts

Det nærmer seg jul, og jeg vurderer å ønske meg et nytt objektiv til mitt Canon EOS 400D. Jeg har pleid å bruke et zoomobjektiv fra Canon som går fra 70-300(som egentlig tilhører min far), og vurderer å kjøpe et tilsvarende, men helst bedre... Synes at det er litt lyssvakt med full zoom. Noen som har noe å anbefale? Skal hovedsaklig brukes til å ta bilder av dyr/fugler.

Ellers så liker jeg også å ta bilder av planter og insekter, og skulle gjerne hatt et makroobjektiv. Skulle gjerne fått noen anbefalinger her, da jeg er fullsendig grønn på området :-)

Har forøvrig et Sigma 17-70 mm objektiv til kameraet nå.

Har hørt at Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM + en 1.4x extender til fuglefotografering skal være bra, og at Sigma 105mm f/2.8 macro eller Tamron 90mm f/2.8 macro kunne være noe til makrofotografering. Eller evt Canon EF 300/4 L IS, eller Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM til bilder av dyr og fugler. Heftige priser på tingene riktignok. *Host* Får begynne å spare.

Noen som vet noe om objektivene jeg har nevnt, eller har andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kjenner ikke til de andre objektivene du nevner, men jeg kjøpte selv den Sigma 105 mm makro i sommer, og har vært veldig fornøyd med den ! Den virker robust og godt laget, og hadde en overkommelig pris :D. MEEEEN... å ta bilder med et makro-objektiv er ikke bare enkelt merket jeg. Det krever mye øvelse og sånt for å få skarpe bilder - man kommer jo så nært at dybdeskarpheten blir syltynn - dermed krever det en stødig hånd (og gjerne stativ) å få skarpe bilder (autofokusen er ikke alltid god nok faktisk). Men absolutt et objektiv jeg kan anbefale :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...