Artemis Skrevet 16. November 2007 Rapporter Skrevet 16. November 2007 Det nærmer seg jul, og jeg vurderer å ønske meg et nytt objektiv til mitt Canon EOS 400D. Jeg har pleid å bruke et zoomobjektiv fra Canon som går fra 70-300(som egentlig tilhører min far), og vurderer å kjøpe et tilsvarende, men helst bedre... Synes at det er litt lyssvakt med full zoom. Noen som har noe å anbefale? Skal hovedsaklig brukes til å ta bilder av dyr/fugler. Ellers så liker jeg også å ta bilder av planter og insekter, og skulle gjerne hatt et makroobjektiv. Skulle gjerne fått noen anbefalinger her, da jeg er fullsendig grønn på området :-) Har forøvrig et Sigma 17-70 mm objektiv til kameraet nå. Har hørt at Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM + en 1.4x extender til fuglefotografering skal være bra, og at Sigma 105mm f/2.8 macro eller Tamron 90mm f/2.8 macro kunne være noe til makrofotografering. Eller evt Canon EF 300/4 L IS, eller Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM til bilder av dyr og fugler. Heftige priser på tingene riktignok. *Host* Får begynne å spare. Noen som vet noe om objektivene jeg har nevnt, eller har andre forslag?
MegaMarie Skrevet 26. November 2007 Rapporter Skrevet 26. November 2007 Jeg har et Tamron 70-300 mm Tele Macro objektiv. Det kostet bare 1000 kr hos Japan Photo, så til den prisen er jeg veldig fornøyd. Har enda ikke skjønt helt hvordan jeg tar på macro da Hehe. Vil ikke ødelegge linsen heller
Siri Skrevet 27. November 2007 Rapporter Skrevet 27. November 2007 Jeg kjenner ikke til de andre objektivene du nevner, men jeg kjøpte selv den Sigma 105 mm makro i sommer, og har vært veldig fornøyd med den ! Den virker robust og godt laget, og hadde en overkommelig pris . MEEEEN... å ta bilder med et makro-objektiv er ikke bare enkelt merket jeg. Det krever mye øvelse og sånt for å få skarpe bilder - man kommer jo så nært at dybdeskarpheten blir syltynn - dermed krever det en stødig hånd (og gjerne stativ) å få skarpe bilder (autofokusen er ikke alltid god nok faktisk). Men absolutt et objektiv jeg kan anbefale
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar