Gå til innhold
Hundesonen.no

Zoomobjektiv eller makroobjektiv til Canon EOS 400D

Artemis

Recommended Posts

Skrevet

Det nærmer seg jul, og jeg vurderer å ønske meg et nytt objektiv til mitt Canon EOS 400D. Jeg har pleid å bruke et zoomobjektiv fra Canon som går fra 70-300(som egentlig tilhører min far), og vurderer å kjøpe et tilsvarende, men helst bedre... Synes at det er litt lyssvakt med full zoom. Noen som har noe å anbefale? Skal hovedsaklig brukes til å ta bilder av dyr/fugler.

Ellers så liker jeg også å ta bilder av planter og insekter, og skulle gjerne hatt et makroobjektiv. Skulle gjerne fått noen anbefalinger her, da jeg er fullsendig grønn på området :-)

Har forøvrig et Sigma 17-70 mm objektiv til kameraet nå.

Har hørt at Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM + en 1.4x extender til fuglefotografering skal være bra, og at Sigma 105mm f/2.8 macro eller Tamron 90mm f/2.8 macro kunne være noe til makrofotografering. Eller evt Canon EF 300/4 L IS, eller Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM til bilder av dyr og fugler. Heftige priser på tingene riktignok. *Host* Får begynne å spare.

Noen som vet noe om objektivene jeg har nevnt, eller har andre forslag?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har et Tamron 70-300 mm Tele Macro objektiv. Det kostet bare 1000 kr hos Japan Photo, så til den prisen er jeg veldig fornøyd. Har enda ikke skjønt helt hvordan jeg tar på macro da :wub: Hehe. Vil ikke ødelegge linsen heller

Skrevet

Jeg kjenner ikke til de andre objektivene du nevner, men jeg kjøpte selv den Sigma 105 mm makro i sommer, og har vært veldig fornøyd med den ! Den virker robust og godt laget, og hadde en overkommelig pris :D. MEEEEN... å ta bilder med et makro-objektiv er ikke bare enkelt merket jeg. Det krever mye øvelse og sånt for å få skarpe bilder - man kommer jo så nært at dybdeskarpheten blir syltynn - dermed krever det en stødig hånd (og gjerne stativ) å få skarpe bilder (autofokusen er ikke alltid god nok faktisk). Men absolutt et objektiv jeg kan anbefale :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...