Gå til innhold
Hundesonen.no

En toller og e blanding

Tvillingmamma

Recommended Posts

Hei!

Fant brått denne siden her. Så jeg tenkte det måtte være noe.

Jeg er 27 år, gift, har 3 aktive barn og en herlig mann. I tillegg har vi for tiden 8 fisker i akvariet og to hunder. Fiskene er parvis utenom to stykker. Malla kommer i tillegg da.

Vi har en omplasseringstoller. Kjempeflott hund på snart 7 år som jeg har jobbet en del med. Han er mishandlet fra før av av små barn og det mereks når tvillingene nå begynner å komme i passende alder for at han husker det. Men blir han for utrygg vil han i buret sitt. Greit når man ikke har tid til å jobbe der og da eller han trenger å få fred uten forstyrrelser. Og ikke minst at det er HAN som ber om det. Det er også en plass han sover mye om dagen med døra åpen om han ikke lurer seg til å overtale meg til å slippe han opp i senga. Der er terskelen lav når migrena slår meg helt ut. Ellers er det kun når mannne er borte om natta.

Vi har ei omplaserinstispe som er blanding av tervuren, schæfer og laberador på 2 år. Ei herlig og alt for aktiv frøken. :(

Begge bikkjene har jeg klikktrenet så smått, men det tar jo tid så de store fremskritta har vi ikke gjort. Zita og jeg er kommet et stykke på vei, men Asterix har bare sett det som en stor matstasjon og han er på slankeren så det er ikke helt helig da ;-)

Vi har hatt dverghamster og 3 degus i tillegg tidligere, men de tok alderen da.

Dette er andre tolleren jeg bor i hus med. Mamma og pappa hadde toller da jeg bodde hjemme. Ho ble ikke mer enn 12 år dessverre.

post-3002-1195057242_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...