Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegave?!

Oscar ll

Recommended Posts

Og jeg sitter igjen og lurer på hva som egentlig er så positivt med å ha kjæreste :lol:

Jeg har funnet ut at jeg ønsker meg nye hodetelefoner (øh, heter det egentlig det?) til Ipoden og pcen, siden de jeg har bare vil spille musikk på det ene øret.

Ellers ønsker jeg meg fred på jord og å vinne i Lotto :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Og jeg sitter igjen og lurer på hva som egentlig er så positivt med å ha kjæreste :lol:

Jeg har funnet ut at jeg ønsker meg nye hodetelefoner (øh, heter det egentlig det?) til Ipoden og pcen, siden de jeg har bare vil spille musikk på det ene øret.

Ellers ønsker jeg meg fred på jord og å vinne i Lotto :icon_redface:

Tja si det, bare liker det. Men må finne en sånn ordetlig seriøs kar da. Liker virkelig ikke å være singel, noen gjør meg bare så forvirra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en guppey vest, og dekken til Sasha :icon_redface:

Må bare legge til;

- hundeseng

- Spor sele

- ipod

- ny seng

- ting til leiligheten vi forhåpentligvis har flytta inn i til jul

- potesokker

- nytt halsbånd

- gratis forbruk av Hills d/d fòret (Det hadde jammen vært en luksus gave!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet aldri hva jeg ønsker meg til jul, men i år har jeg faktisk skrevet en liste :rolleyes:

- Speilrefleks

- Teleskop (elsker å se på stjerner, syns de er så vakre :icon_redface: )

- Pusslespil med 1500-2000 brikker

- Nytt/nye spill til DSen min

- Nytt utstyr til Bono

- Godkjenning fra mamma om å kjøpe en hund til

- Evt. om den over ikke går, leilighet med lov til hund (da har hun ikke noe hun skal si!)

- Ferie til Birmingham + London (England) og Chicago + LA + NY (USA)

- Pluss en hel del ting på zoolos.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke i noe forhold. Ble "nylig" slutt etter nesten 5 års forhold. Og jeg liker ikke singellivet jeg. Men ordentlige mannfolk er jo ikke det letteste å finne. :icon_redface:

Ojja xD Trodde det bare gikk dårlig :\ Uff, du får ha masse lykke til med jakten da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt, og akk så vanskelig; Ønsker meg mest av alt TID. Tid til å sove lenge om morran, tid til å spise lang frokost, tid til å se til hytta og sommerhuset, tid til hobbier og interesser - men mest av alt tid til å være mer sammen med venner og de man er glad i og setter pris på! Tviler på noen klarer å pakke inn akkurat det ønsket, menmen, man skal ikke slutte å ønske likevel :icon_cry:

(Et par toppgevinster i lotto kunne vært en fin trøstepremie om jeg ikke får hovedønsket mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg bedre økonomi og bedre helse for meg og hundene (mangler bare fred på jord nå, så er lista perfekt :rolleyes: )

Sånn bortsett fra det så ønsker jeg meg litt av hvert til hundene, nye turklær (tror jeg får noe gaupa :icon_cry: ) og så ønsker jeg meg pirates of the caribbean - at worlds end! Og minnekort til mobilen :no:

Sikkert mer jeg ønsker meg å, men jeg forlanger ikke så mye akkurat. En god middag med familien er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitz, som jeg får av pappa, MeiTai (bæresak til baby) som jeg også vet jeg får, av svigermor.. Utenom det ønsker jeg meg ting til meg selv som jeg aldri tar meg råd til, f.eks. skikkelige tursko eller en skikkelig jakke. Frisørtime taes imot med takk, også hudpleie og sånt. Det er ting jeg aldri, aldri kommer til å betale for selv nemlig :lol: Hater å bruke penger hos frisør (venninna mi klipper meg og jeg farger selv). Ellers ønsker jeg meg nye blyanter, pensler, akrylmaling og lerretsplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...