Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitjar og Stord HK 10-11/11-07


Lazita

Recommended Posts

Ja ja så reiste vi på utstillingen på stord med et ørlite håp på en bra plasering på Småen i det minste, men ble positivt overrasket denne gangen da. Med 14 påmeldte japanere så forventer en ikke mye når en vet at hundene ofte blir slått av konkurentene liksom.

Begynner med Småen i champion klasse.

En anelse tykk tispe av utmerket type. noe kraftig. ganske bra hode. ønsker bedre utrykk og ører. velvinklet og velkrop. bra svans. delvis noe myk pels. rør seg bra. herlig tempramang.

Kval 1 - Konk 1 - CK - BTK 2

Tinka i veteran klasse.

Stor tik. som kunne vært (et eller annet jeg ikke klarer å tyde) Aning langt snuteparti. kunne hatt bedre uttrykk og øyne. vakker overlinje. velvinklet og velkrop. Inte i beste pels i dag. fine bevegelser og herlig tempramang.

Kval 1 - Konk 1 - CK - 4BTK - BIM

Vi ser oss veldig fornøyde med dette resultatet da, spesielt når vi vet at finske dommer vil ha små japanere også stiller jeg en tispe som har maks høyde for hannhunder(Tinka). Kan få med at Tinka var den eneste tispen som ikke fikk en anelse tykk i kritikken sin he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandt dvergpinscherne i dag var den høyeste premieringen som ble gitt ut HP.. Ganske merkelig syns jeg.. Var Milli som fikk HP, og han sa til meg at han ikke kunne gi noe mer fordi hun var løs i brystet, ellers var hun perfekt.. Han var veldig streng med andre ord..

Milli ble i juniorklasse: 1Jk, 1Jkk, HP

Her er kritikken:

Utmerket typ, tiltalende helhet og mycket bra hovud och utrykk. Fin hals, velkroppat, tilstrekkligt vinklar, bra ben och tassar. Rør seg med bra steg fra siden, alt for løst fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi og ferdig med utstillingen, det var en ganske våt og kald fornøyelse i dag med snø og sludd.

Men her er kritikken til Alexis.

Stor, kraftig, noe dypstilt, av meget god type. Godt hode, utrykk. Normal manke, velformet kryss, overarm ønskes noe lengre, godt vinklet foran, meget godt vinklet bak. Korrekt front. Går paralellt sett for og bakfra.

Jordvinnende bevegelser.

Kval 1 konk 3 Ck Btk 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi også kommet hjem etter en laaaang dag på Stord. Misunner ikke deg Ricco som var ute i slapset og regnet nei!

Det var tre stabijer med og vi var også de eneste deltakerne i gruppe 7 voksne.

Her er kritikken til Amigo:

"Meget god type. Em champion hannhund av høy kvalitet. Korrekte linjer i hode og kropp. Utmerket pelskvalitet og farger. Velstilte gode ben. Meget gode bevegelser og meget godt gemytt".

1 kval, 1 konk, CK, 1 BHK, BIR, BIG 1.

Jeg var eneste deltaker i gruppefinale for gruppe 7... så resultatet gav seg jo selv kan man si. Dommeren flira godt når jeg kom løpende og ropte: "Du VANT!" hvorpå jeg svarer: "nei, sier du det???" Bildet taler vel for seg selv :P

87cpyqb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi komt oss hjem og fått varmen igjen i kroppen...

6 pyrrer var påmeldt, 5 stilte + 1 valp, stakkars Pinjo har knekt foten :P

Dommer for dagen var Göran Bodegård, og Birk debuterte i championklassen.

Meget fin størrelse og proposisjoner. Trevligt hode med fint uttrykk. Bra ansatt hals.

Meget god konstruksjon i front og bakstell. Beveger seg godt og typisk.

Pels i utvikling. En trevlig hund.

1 KVAL, 1 KONK, CK, BHK, BIM

Søster Diesel ble BIR og fikk sitt siste cert, grattis med championatet og BIG 3, Line :icon_fun:

Nino, Bamboocha og Pytt fikk flat rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi funnet overnatting i Etne, for Diezel ble BIR, og BIG1.....-så vi skal i BIS finalen imorgen,og gleder oss masse til det. :P

Grattis til alle jeg har vært med, hilst på og ikke fått hilst på idag! SUPRE resultater! Spess var det jo tidi med Diesel & Diezel daaa... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi funnet overnatting i Etne, for Diezel ble BIR, og BIG1.....-så vi skal i BIS finalen imorgen,og gleder oss masse til det. :P

Grattis til alle jeg har vært med, hilst på og ikke fått hilst på idag! SUPRE resultater! Spess var det jo tidi med Diesel & Diezel daaa... :P

Grattis håpet jo at du gikk videre da. Han er jo blitt kjempeflott gutten.(hvem som dømer BIS finalen da? samme dommer? hehehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis håpet jo at du gikk videre da. Han er jo blitt kjempeflott gutten.(hvem som dømer BIS finalen da? samme dommer? hehehe).

Takk for det ! :P

Idag er det Gøran Bodegård som dømmer BIS. Vi krysser fingrene for en plassering, men med så mange vakre hunder tviler jeg på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi kommet oss hjem og koblet ut utstillingsmodusen. Oscar fikk i dag sin første blå sløyfe, men vi er kjempe fornøyd alikevell! Dommeren, Gert Christensen, var utrolig flink å dømme! Han dømte nøyaktig slik som rasestandaren tilsier. I vår klasse stillte 4 hunder, 3 av de gikk ut med blåsløyfe. Men dommeren var utrolig flink å forklare hvorfor.

Oscar gikk ut på grunn av at halen hans bæres ringlet og krysser derfor overlinjen, noe jeg vet godt og ble derfor verken skuffet eller sur. Før vi forlot ringen sa dommeren at det var synd for jeg hadde **** så fin hund!

Her kommer kritikken:

2 år. Bra størr. Bra mask.hode. Baksebitt. Bra neseparti. Bra stopp, mørke øyne. Bra hals/overlinje. Haleans. kunne være bedre. Bra kropp. Tilstrekkelig vinklet framme/ bra bak. Bra benstamme. Rører seg bra. Halen går under overlinje i rørslene. Bra pels og meget bra temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde både dårlige og bra resultater i dag. Stilte for Soile Bister fra Finland

Først ute var Vimsebo's Amandus (En venninne av meg sin hannhund) han gikk rett ut med blå. Dommeren sa at han hadde vært en fin tispe :P

Har ikke kritikken hannes her for den fikk eieren da jeg leverte ham.

Så var det Twiggy sin tur og jeg var DRIT nervøs.

Hun var kanon flink med god konsentrasjon, flink på bordet og dommeren likte henne kjempegodt.

Kritikk:

velutv,fem,tik av utm, type og str. fine prop,og benst. vakkert tik-hode. anelse store ører og runde øyne. velvinkl, og velkrp,bra svans ansetning,utm pelsstruktur,rør seg bra men kunne hatt bedre resning når hun går. Herlig temp.

Kval1,Konk1,CK,CERT,1BTK,BIM

Twiggy sitt første CERT på første utstilling som Junior! :P :P Så slo hun ut to tisper i champion klassen.

Kameraet mitt var flatt men snille Helga-Mari var fotograf for meg!

amandusstord1.jpg

Meg og Amandus

1stord101107042.jpg

amandusstord.jpg

1stord101107054.jpg

Meg og twiggy først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo også få skryte litt av kompisen min:

Helt uerfaren på hund og har aldri satt sine bein i en utstillingshall kommer han her med sin 4 måneder gamle sorte elghundvalp og ble BIG 1 (danka ut 10 raser) og BIS 3 :icon_fun:!

Jøss det var søren meg ikke værst. Du får hilse og gratulere han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo også få skryte litt av kompisen min:

Helt uerfaren på hund og har aldri satt sine bein i en utstillingshall kommer han her med sin 4 måneder gamle sorte elghundvalp og ble BIG 1 (danka ut 10 raser) og BIS 3 :icon_fun:!

Den valpen så jeg :devil: Utrolig herlig! Men deg så jeg ikke.. Måtte jo gå i 2-tiden også, så gikk glipp av BIS-finalen - hva endte dere på da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den valpen så jeg :devil: Utrolig herlig! Men deg så jeg ikke.. Måtte jo gå i 2-tiden også, så gikk glipp av BIS-finalen - hva endte dere på da?

Jeg var ikke der før i 15-tida. Vi ble uplassert - men det var jo også å forvente. Det er heller sjelden at en gruppe 7 når opp og stabijen er ikke den som figurerer mest der heller. Men det var artig likevel - synes det er viktig å få vist fram rasen også når man har anledning til det.

Amigo var flink gutt i ringen - han stramma seg opp for han hadde jo en skjønn springer spanieltispe bak seg og man er da mann :rolleyes:

Det var en skotsk hjortehund som vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle sammen med bra resultater. Både jeg og veninna mi fikk blått, på begge hundene (Papillon).Ikke fult så kjekt, menmen.

Kritikken; Veldig bra hode, kunne hatt bredere ører, under utvikling, spes i front, smal i kroppen men enda under utv. Enda ng skal (?) i krp. kunne stått bedre balanse til tider, bra hale, ønsker farge på hode (bles). Ble dømt av Bister Soile. Aron var heller mindre glad i dommeren, trakk seg litt når hun skulle se på tenner. Synes hun var litt brå med han. Noe som ikke de andre dommerene har vært. jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster Diesel ble BIR og fikk sitt siste cert, grattis med championatet og BIG 3, Line :icon_fun:

Jepp, lille Diesel oppførte seg eksemplarisk i ringen mot normalt :rolleyes: Normalen er heller hopp og sprett og tjo og hei :devil:

Kritikken ble som følger: "Utmerket type med meget typiske linjer. Meget vakkert hode. Beveger seg meget typisk. Særdeles god halsansetning i beveglese. Utmerket overlinje. Gode vinkler fremme og bak. Bra halebevegelse. Utmerket pels."

1KVAL 1KONK CK CERT 1BTK BIR BIG3 Da ble hun jammen meg Norsk Utstillingschampion og!

bilde122.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada vant sin klasse, men hun var jo den eneste der, så noe annet hadde jo vært litt pinlig. Hehe... Etterpå gikk hun mot ei annen tispe, og da vant den andre. (Han syntes Prada hadde litt kort brystkasse, og det var det som gjorde utslaget sa han.)

"Meget lovende. Flott reisning. Meget godt hode. Noe kort brystkasse. Ord.benstamme og vinkler. Meget bra pelskvalitet. Meget godt gemytt. Gode bevegelser."

Stordutstilling059.jpg

Stordutstilling061.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...