Gå til innhold
Hundesonen.no

Lysløype i Jessheim

MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Vet ikke helt jeg skal poste dette, så moderator får evt. flytte innlegget om det ligger feil.

Jeg har flyttet til Jessheim og er i gjør meg kjent fasen. Har hørt at det skal være en lysløype her, men den finner jeg ikke. Noen her inne som vet hvor den ligger og som kan gi meg en vei beskrivelse og gjerne fortelle litt om løypa ( er den nærme noen vei, hvor lenge er det lys og hvor lang er den ).

Noen som har tips om andre tur steder rundt Jessheim ?

Er klar over Nordbytjernet, men der er det litt for mye folk etter min smak. Egner seg ikke å slippe en fuglehund løs der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vet ikke helt jeg skal poste dette, så moderator får evt. flytte innlegget om det ligger feil.

Jeg har flyttet til Jessheim og er i gjør meg kjent fasen. Har hørt at det skal være en lysløype her, men den finner jeg ikke. Noen her inne som vet hvor den ligger og som kan gi meg en vei beskrivelse og gjerne fortelle litt om løypa ( er den nærme noen vei, hvor lenge er det lys og hvor lang er den ).

Noen som har tips om andre tur steder rundt Jessheim ?

Er klar over Nordbytjernet, men der er det litt for mye folk etter min smak. Egner seg ikke å slippe en fuglehund løs der :P

Jeg må med skam melde at jeg ikke helt har oversikten over lysløyper på Jessheim, men vi litt "garva" hundefolk i området bruker ofte å dra til Ringbanen for å gå tur. Ellers er det mange turløyper på Trandum/Sessvoll (og fra Trandum går det lysløype til Sessvoll når jeg tenker meg om :P). Jeg vil forøvrig anbefale å kjøpe ei skikkelig hodelykt jeg da, så er du ikke avhengig av lys ;).

Om du vil/kan kjøre litt, så er jo Romeriksåsen glimrende nå... Ingen sau, lite folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli noen år siden jeg bodde på Jessheim, og de bygger jo på hver tue der nå, men før gikk lysløypa ut fra Allergot ungdomsskole.. Men det var før de begynte å bygge ut noe særlig på Skogmo, så jeg vet ikke hvordan det ser ut nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må med skam melde at jeg ikke helt har oversikten over lysløyper på Jessheim, men vi litt "garva" hundefolk i området bruker ofte å dra til Ringbanen for å gå tur. Ellers er det mange turløyper på Trandum/Sessvoll (og fra Trandum går det lysløype til Sessvoll når jeg tenker meg om :P). Jeg vil forøvrig anbefale å kjøpe ei skikkelig hodelykt jeg da, så er du ikke avhengig av lys :P.

Om du vil/kan kjøre litt, så er jo Romeriksåsen glimrende nå... Ingen sau, lite folk :D

Hvor er Ringbanen da ?

Gikk mye med hodelykt før, men har nok sett for mye skrekkfilmer for det frister ikke så mye lengre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli noen år siden jeg bodde på Jessheim, og de bygger jo på hver tue der nå, men før gikk lysløypa ut fra Allergot ungdomsskole.. Men det var før de begynte å bygge ut noe særlig på Skogmo, så jeg vet ikke hvordan det ser ut nå...

Jeg fikk nemlig beskjed av en at den lå ved Allergot Ungdoms skole. Kjørte dit, men fant ikke noe. Spurte noen der, og de mente at jeg måtte kjøre mot Kløfta og svinge av mot Plante butikken. Og opp en sidegate der, men der fant jeg ingen ting.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før lå lysløype slik at den gikk ut fra baksiden av allergot skole (der skogen er, på venstre side hvis du står på parkeringen). Nå snakket jeg akkurat med min mor, som fortsatt bor der, og kom på at jeg skulle spørre henne. Hun sa at hun trodde man måtte kjøre til skytterbanen nå. Det er forbi den plantebutikken (myrvoll), og videre inn, vet ikke om det er skiltet, men den skal ligge innenfor der en plass.

Det er også en lysløype ved Hauerseter stadion (i Nordkisa).

Men hun trodde ikke de satt på lysene i noen av løypene før det ble snø og skiløypene ble kjørt opp! Noe jeg synes høres helt teit ut, hvorfor skal ikke lysene være på så folk kan gå i skogen?!? Kanskje du kan ringe Ullensaker kommune å høre om det er sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er Ringbanen da ?

Gikk mye med hodelykt før, men har nok sett for mye skrekkfilmer for det frister ikke så mye lengre :P

Nå er jeg helt håpløs på slike forklaringer, men om du kjører østover over E6 (mot Mc Donalds) og innover vegen derfra (rett fram forbi bensinstasjonen og innover mot renseanlegget f eks), så finner du mange skogsområder også... Jeg pleier ofte å følge gjerdene langs flyplassen og gå der - oversiktlig og greit :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...