Gå til innhold
Hundesonen.no

Kia Sportage


Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har erfaring med denne bilen?

Jeg har virkelig lyst på en ny bil nå som jeg har fått fast jobb.

Jeg har nå litt lyst på en "tøff" bil jeg (SUV) :D

Men den eneste som havner innenfor den katagorien jeg liker og prisen (jeg liker) er Kia Sportage. Desverre har jeg hørt at dem er litt tung kjørte... Div overstyrer/understyrer eller noe slikt i svingene også står dette på testen: i tillegg har den kjøreegenskaper som kan gi den selv mest garvede sjåfør mye å stri med.

Men så er den jo sammenlignet med RAV 4 og div dyre og etablerte SUV'er.

Vil gjerne høre noen erfaringer om noen er litt bilkyndige her eller noen som faktisk har kjørt bilen og hva dem opplevde.

Skrevet

Mamma og pappa har en slik bil. Enormt mye lagringsplass baki, og jeg synes den er kjempedeilig å kjøre. Vi bor et godt stykke utenfor byen, og det har vært mye isete veier og svingete områder. Jeg synes ikke jeg har merket noe til at den er tungmanøvrert sånn sett. Jeg har forøvrig også kjørt en tyngre variant av Kiabilene - den som ligner på en Chrysler Voyager. Heller ikke den var vanskelig å manøvrere, synes jeg.

Skrevet
Mamma og pappa har en slik bil. Enormt mye lagringsplass baki, og jeg synes den er kjempedeilig å kjøre. Vi bor et godt stykke utenfor byen, og det har vært mye isete veier og svingete områder. Jeg synes ikke jeg har merket noe til at den er tungmanøvrert sånn sett. Jeg har forøvrig også kjørt en tyngre variant av Kiabilene - den som ligner på en Chrysler Voyager. Heller ikke den var vanskelig å manøvrere, synes jeg.

Takk :D

Det spørs vell gjerne hva mann sammenligner med. Mistenker testerene for å kjøre i litt annet terreng enn det jeg har planer om å kjøre i :P

Guest Christine
Skrevet

Nå er ikke jeg gammel nok til å kjøre bil, eller for å øvelseskjøre i det hele tatt, men familien har en Kia Sportage.

Kan spørre far i huset når han kommer hjem, om ulemper/fordeler med bilen, men det med lagringsplass er jeg uenig i.

Trang bagasjerom, så vi har et dilemma om hvordan vi skal gjøre det med bilbur nå. Enten må vi selge bilen for å få plass til bur og bagasje, eller så må vi finne på en annen løsning.

Men sånn ellers så er det en behagelig bil, deilig å kjøre lang i den iallefall. (Sett fra en passasjers side.)

Skrevet
Nå er ikke jeg gammel nok til å kjøre bil, eller for å øvelseskjøre i det hele tatt, men familien har en Kia Sportage.

Kan spørre far i huset når han kommer hjem, om ulemper/fordeler med bilen, men det med lagringsplass er jeg uenig i.

Trang bagasjerom, så vi har et dilemma om hvordan vi skal gjøre det med bilbur nå. Enten må vi selge bilen for å få plass til bur og bagasje, eller så må vi finne på en annen løsning.

Men sånn ellers så er det en behagelig bil, deilig å kjøre lang i den iallefall. (Sett fra en passasjers side.)

Jeg skal ha varebil så det burde ikke være noe problem :P

Men kjempe fint om du hører med ham :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...