Gå til innhold
Hundesonen.no

Devon rex


nasabest

Recommended Posts

Katten min heter Nasa<3 Hun er en svart Devon Rex og har krøller.

Jeg fikk henne da jeg var 4. Hun er 8 år og har bursdag 09.01-99 :icon_fun:

Har du en Devon Rex eller flere?

Skriv her da...

I Love Devon Rex<3

Ikke så fint bilde, men jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min heter Nasa<3 Hun er en svart Devon Rex og har krøller.

Jeg fikk henne da jeg var 4. Hun er 8 år og har bursdag 09.01-99 :icon_fun:

Har du en Devon Rex eller flere?

Skriv her da...

I Love Devon Rex<3

Ikke så fint bilde, men jaja

Jeg er misunnelig! :whistle: Elsker den rasen! Hvis jeg noensinne skal ha meg rasekatt så er devon rex helt klart første valg. Holdt på å kjøpe meg en med utstillingsfeil for over et år siden men ombestemte meg. Det som er synd er at mange av oppdretterene av rasen er skeptisk til å la de få være ute og får meg er det ikke aktuellt å ha en katt som bare er inne. Jeg personlig mener at katter har godt av å få være katter uansett om de koster penger eller ei :D

Post masse bilder er du snill! De sorte er de fineste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hun var kjempefin, hvilken oppdretter er hun fra?

Jeg er misunnelig! :D Elsker den rasen! Hvis jeg noensinne skal ha meg rasekatt så er devon rex helt klart første valg. Holdt på å kjøpe meg en med utstillingsfeil for over et år siden men ombestemte meg. Det som er synd er at mange av oppdretterene av rasen er skeptisk til å la de få være ute og får meg er det ikke aktuellt å ha en katt som bare er inne. Jeg personlig mener at katter har godt av å få være katter uansett om de koster penger eller ei ;)

Post masse bilder er du snill! De sorte er de fineste :D

Så lenge katten er kasterert, chippet og du ikke bor midt i en by, så tror jeg ikke det er noe problem å få kjøpt en devon rex som utekatt. Mine to Devon hanner som er kasteret får lov å gå ut vist de vil, (hadde egentlig ikke noe valg da de i sommer begynte å åpne dører og vinduer selv) og har heller ikke noe krav om innekatter til mine kattungekjøpere.

Det som er, er at de sjelden vil være ut lenge, de vil helst være der du er og vil bare ut pga nysgjerrighet. Dessuten så fryser de fort, så det er lurt å aldri være langt unna når de er ute:)

Alvskattene har en 50 km2 kattegård tilgjengelig, men ingen av de vil ut.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kjempefin, hvilken oppdretter er hun fra?

Så lenge katten er kasterert, chippet og du ikke bor midt i en by, så tror jeg ikke det er noe problem å få kjøpt en devon rex som utekatt. Mine to Devon hanner som er kasteret får lov å gå ut vist de vil, (hadde egentlig ikke noe valg da de i sommer begynte å åpne dører og vinduer selv) og har heller ikke noe krav om innekatter til mine kattungekjøpere.

Det som er, er at de sjelden vil være ut lenge, de vil helst være der du er og vil bare ut pga nysgjerrighet. Dessuten så fryser de fort, så det er lurt å aldri være langt unna når de er ute:)

Alvskattene har en 50 km2 kattegård tilgjengelig, men ingen av de vil ut.. <_<

Ok. problemet mitt er at det er totalt uaktuellt å bare ha den inne da jeg har katteluke som de tre andre jeg har fyker inn og ut av. Kan selvfølgelig bytte ut i katteluke som går på chip og bare la de tre ande ha på seg chipen men jeg føler det blir urettferdig ovenfor en eventuell innekatt. Mitt inntrykk når jeg forhørte meg rundt var at oppdretterene var redde for at de ville bli stjålet, påkjørt etc og jada, det er alltid en risiko, men det er en risiko uansett om pusen koster penger eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...