Jump to content
Hundesonen.no

Den ultimate bil...

Shilamon

Recommended Posts

Hva er den ultimate bil for et aktivt dyremenneske?

jeg og en vennine begynte å diskutere biler idag og fant igrunn ut at vi sliter litt med å finne den perfekte bil.

Krav som må oppfylles:

- plass til hundebur, min og bikkjas bagasje, telt, soveposer, fôr, premier osv osv....

- 5 seter med god plass til alle

- 4-hjulstrekk

- sterk nok motor til å kunne trekke hest

- Høy nok til å takle ujevne veier

- Billig i drift

- så miljøvennlig som mulig

-God å kjøre (seff)

hmm, noe mer? hvilke biler liker dere best?

Guest Gråtass
Hva er den ultimate bil for et aktivt dyremenneske?

jeg og en vennine begynte å diskutere biler idag og fant igrunn ut at vi sliter litt med å finne den perfekte bil.

Krav som må oppfylles:

- plass til hundebur, min og bikkjas bagasje, telt, soveposer, fôr, premier osv osv....

- 5 seter med god plass til alle

- 4-hjulstrekk

- sterk nok motor til å kunne trekke hest

- Høy nok til å takle ujevne veier

- Billig i drift

- så miljøvennlig som mulig

-God å kjøre (seff)

hmm, noe mer? hvilke biler liker dere best?

Svaret er Galloper! Der dekker du det meste, akkurat hvor miljøvennlig bilen er skal jeg ikke si noe om, men diesel er diesel..

Jeg har kjøpt en Nissan Pathfinder, er kjempe fornøyd!

Nå har jeg bare varebil, men er fortsatt god plass til hundebur om man har pers. bil.

Er noe rotete baki men men.. :whistle:

img3749972x648486x324zh3.jpg

Kan trekke 3000kg. Kjørt både en og 2 hester med den og går som en drøm!

img5332972x648486x324kx3.jpg

Guest Gråtass
Den ultimate hunde/familiebil har du her

Plass til hunder og unger, svigermor m fler og endatil et lass med ved. Kommer seg fram overalt, enten det er potetåker eller blankis. Grombilen sin det ja! Ørlite tørst da men.

Eller så kan du velge boggivarianten :whistle:

Vinterbilen

Noen har litt bedre råd enn andre skjønner jeg!! Digger boggiutgaven forresten..

Den ultimate hunde/familiebil har du her

Plass til hunder og unger, svigermor m fler og endatil et lass med ved. Kommer seg fram overalt, enten det er potetåker eller blankis. Grombilen sin det ja! Ørlite tørst da men.

Eller så kan du velge boggivarianten :whistle:

Vinterbilen

Bare ut av nysgjerrighet. Hvordan parkerer du den boogievarianten? Jeg kan tenke meg at og lukeparkere den i oslo må være et mareritt hehe. De fleste parkeringsplasser er jo ikke laget for så lange biler?

Hehe! God råd nei! Hunden kosta mer enn bilen :lol:

Mulig det er pes å lukeparkere med boggivarianten ja. Nå er jeg sånn stilt at lukeparkering her jeg bor er fremmedord. Så det har jeg ikke gjort siden jeg tok lappen. Hmm. Det begynner å bli noen år siden nå.

Men seriøst. Chevrolet Suburban er den beste bilen jeg har hatt, når det gjelder å få med seg, og komme seg fram. Vi brukte bilen til å dra traktoren opp av gjørmehullet vi.

Sub.en døde i vår. :whistle: Da var den oppbrukt etter å ha passert 600 000km.

Har Mitsubishi Pajero nå, men den er for liten til mitt bruk. Det ble bevist da to kjerringer og to schäferhunder skulle på sporkurs med overnatting. Det var like før vi plasserte enten en hund eller en kjerring på taket.

Så jeg ser ikke bort fra at det snart kommer en ny en med gromlyd til gards ja. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...