Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmehest


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Hvis du selv kunne vælge hvordan din drømmehest skulle se ud, typemæssig & temperament etc. Hvordan ville den være? Også selv om den måske ikke findes :)

Stangmål/højde:

race/type:

farve:

køn:

Temperament:

brugs område:

Min drømme hest

stangmål: 165-170 cm

race: pura raca espaniol eller en sports frieser

farve: sort

køn: hingst eller hoppe

temperament: skulle have frieserens gode temperament

brugsområde: Dressur & springning evt. prøve mig med barok ridning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden jeg var liten ønsket meg to type hester:

En helt GRÅ kraftig hest, med hvit man, hale, sokker og blis -men har ikke sett det i virkeligheten. Det er bare en drøm.

Ellers så har jeg lyst på en stor svart Hannoveraner, med fire hvite sokker og evt bliss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: ca. 150

Rase: Islandshest

Farge: Moldóttur(blakk nyanse) med tjukt bles og kullsvart man/hale

Kjønn: Vallak

Temperament: Hmm... stødig, snill, tøff, energisk, stabil, sterk og kraftfull

Bruksområde: Tur (alt fra småturer på skogstier til de høye fjell), gangartsridning, kjøring og morro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier faktisk drømmehesten min jeg :P

Stangmål/højde: Min er 147 cm, men jeg skulle ønske han var rundt..tja.. 155-160.

race/type: Han er en dansk sportsponni, helt perfekt spør du meg :D

farve: Min hest er brun med svart man og hale, også det er drømmen min.

køn: Vallak

Temperament:Slik som hesten min er. Han er verdens snilleste, tålmodig, intelligent, flink i det meste, tillitsfull, kvikk til tider og bare verdens beste venn. Skulle dog ønske at han ikke hadde vært så pysete på tur enkelte ganger. Og at han ikke hadde så lett for å bukke :P

brugs område: Drømmehesten skal være allsidig, og også der er min perfekt. Jeg bruker ham til dressur, turridning, kjøring, western og sprang.

Må bare legge med to bilder av hesten i mine drømmer og hjerte ;)

Måtte bare fjerne grusomme meg som ødela bildet ;)

starlight100.jpg

starlight205.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangmål/højde: 170 cm

race/type: Fullblods

farve: Svart

køn: Spiller ingen rolle

Temperament: energisk, stabil, følsom og tøff.

brugs område: Galopp, sprang, feltritt

Men blir vel fornøyd med det meste :P

Forresten veldig flott hest du har, Andha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangmål/højde: 1.70- 17.75

race/type: Dansk varmblods

farve: Brun

køn: Vallak

Temperament: Sprek, snill, sterk ;P

brugs område: all round hest.. Kanskje litt extra på Sprang og dressur :P

Men har jo den perfekte hest så trenger ikke å ønske meg en ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Stangmål/højde: 160-170

race/type: Trakehner, Oldenburger eller Hannoveraner

farve: fuks, hvite sokker, smalt bliss.

køn: hingst eller hoppe.

Temperament: fyrrig og med masse motor, samtidig konsentrert, tøff og stabil.

brugs område: dressur, sprang/feltritt

Drømmer og om en gråskimlet shagya.. *sukk*

welser_forside2.jpg

shagyaVI-5-standbabtor-400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangmål/højde:165 ca?

race/type:Knabstruper

farve:mørk med hvite flekker på krysset..Ikke så glad i de pippi langstrømpehest utgavene, men er en sucker for de nesten sorte.

køn:hingst

Temperament:stabilt og livlig

brugs område:turkjøring, ridning og kos.

Fant ingen bilder av den type knabstruper jeg liker :closedeyes:

Aya: den øverste drømehesten din lignet av utseende veldig på den jeg hadde før :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangmål/højde: vet ikke hvor høye de er

race/type: Hannoveraner

farve: Helt hvit eller rødbrun med hvite sokker, hvitt bliss og sort man og hale :flowers:

køn: vallak

Temperament: Rolig når den skal være rolig men samtidig ha masse motor når den skal ha det :D

brugs område: dressur

Meg som 13 åring på hannoveraneren Giovanni på 23 år

Giovanni.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selv kunne vælge hvordan din drømmehest skulle se ud, typemæssig & temperament etc. Hvordan ville den være? Også selv om den måske ikke findes :o

Stangmål/højde:

race/type:

farve:

køn:

Temperament:

brugs område:

Hadde jeg aldri klart å fylle ut. Vet jo ikke hvordan drømmehesten min blir. Jeg dømmer som regel ikke etter utseende. Kan hende jeg finner en perfekt en dag.. Om det så skulle vært en sportsponni til fullblods til fjording.. Hoppe, hingst eller vallak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har to typer drømme hester:

Den ene:

Tinkervallek, den skal værer ca 1,60, brun/rød med hvite lange sokker, Den skal være veldig kraftig,(elsker kraftige hester)

Den er vilter og liker å finne på litt bøll. Den skal brukes mest som kose hest og kunne være MYE ute i skogen over flere natter uten om å bli for utolmodig. :) Det er drømme hesten min

Den andre:

Quarter hoppe/vallak rundt 1,60, samme her, med brun/rød farge med lange hvite sokker, veldig viktig at det er en form for hvitt i ansikte(det gjøt så mye) Eller at den var pinto farga i brundt og hvit, mest brundt.

Den skal være villig, men den skal også ha egene meninger. Den skal brukes i mye av samme bruksområde men også innen western. :yawn: sånn ville jeg at den skulle sett ut og vært

Quarter på bilde er veldig lik, men Tinker har ikke riktig farge..Nydelige bagge to da=)

post-2440-1199575262_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså nå har jeg skifta helt mening :D

Hesten skal fortsatt kunne LB dressur, hoppe ca 1.10 også. Men det skal være en liten hest! Ikke en ponni :D

Hihi

Elsker plutselig hester jeg. Her er forøvrig min drømme hest for øyeblikket.(Skal kanskje kjøpe han også :lol: )

En vallak, mest sannsynlig renraset Trakehner på ca 154 cm. Han er mørk brun med en stjerne i pannen.

Han er kjempe flink i dressur, sliter litt med å samle seg i galloppen da. Kan vist ikke sprang, men vi skal trene på det :D

Han heter Euroman men vi kaller han bare for Euro.

Her er det eneste bilde av han, skal ta et bedre bilde en dag.

i163545616_61965_3.jpg

Elsker deg Euro (L) Euro, my hope, my dream, my everything <3

(Jeg har altså bare ridd han en gang og elsker han alle rede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det må bli nordlandshest/lyngshest. Fordi:

1. De er søte, godlynte, oppvakte og lettlærte.

2. De er hardføre og blir nesten aldri syke. De får ikke spatt.

3. De er stødige og sikre på foten som ei fjellgeit. Sansyligvis den beste rasen i så måte.

4. De er billige i drift, trenger bare 5 - 6 kilo høy per dag, mens en fullblods trenger 15 kilo.

5. Mange av dem er veldig renslige, legger all møkka på en plass, sånn at det tar fem minutter å klargjøre boksen. her snakker vi om 80% kos og 20% jobb.

6. De kommer i mange forskjellige farger. Jeg synes de sølvbrune med hvit man og hale er flotte.

7. De kan brukes til alt. Dressur, sprang, trav, galopp, rideturer, fjellturer, kløvhest, terapiridning, gymkhana, westernridning, feltritt, you name it, they do it. En nordlandshest ble norgesmester i skogskjøring for andre året på rad i konkurranse med fjordinger og døl. Ei jente som var fylt 16 fikk ikke starte i ponniklassen på sprangstevne, men måtte starte blant de med store hester, hun vant hele konkurransen på nordlandshest. De hopper med letthet en meter, og mange hopper 1.30 med rytter. Nordlandshesten Yme hadde lenge rekord i trav for ponnier uansett rase, men nå er han slått - av en annen nordlandshest.

8. De er ponni størrelse men 100% hest. Bærer med letthet en voksen mann med oppakning.

9. De er helnorske - og rasen er utrydningstruet. De fortjener at vi tar vare på de.

10. Du som skal bruke tid og penger på en hest, fortjener det beste.

Se bilder på Rimfakse.no eller kjøp Wendy nr. 2 2008

post-3400-1201186002_thumb.jpg

travfieger.thumb.jpg

Reisa_Serber_og_Elisabeth_Kristiansen_i_dressur.thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli nordlandshest/lyngshest. Fordi:

2. De er hardføre og blir nesten aldri syke. De får ikke spatt.

5. Mange av dem er veldig renslige, legger all møkka på en plass, sånn at det tar fem minutter å klargjøre boksen. her snakker vi om 80% kos og 20% jobb.

Du kunne sagt det litt før? Jeg som gikk og leide på en syk lyngshest her senest på tirsdagen. Denne har vært syk 3-4 ganger siden i høst. Og forrige stallen jeg jobbet på måtte jeg stadig ut og leie på en lyngshest med kolikk...

Renslighetsopplegget har jeg heller aldri erfart. Men ellers er jeg enige i at de er supre hester :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stangmål/højde: Litt lavere enn meg selv, 150-160.

race/type: Lipizzaner

farve: Drømmen er en sort, men det er meget skjeldent. Ellers vil jeg ha en som er veldig sort skimmlet og ikke endrer seg til hvitt for tidelig. Brun er heller ikke å forakte :icon_clapping:

køn: Spiller egentlig ingen trille. Men om jeg har egen gård å ha den på, så helst en hoppe.

Temperament: En ærlig hest, stabil og lydig.

brugs område: Tur, : riding og kjøring. med en sånn hest med slike bevegelser så hadde det nok blitt dressur riding/kjøring også. Interessen min finnes, men jeg har aldri funnet hest til å drive med det eller fått opplæring av noen som kan.

Favor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangmål/højde: Litt lavere enn meg selv, 150-160.

race/type: Lipizzaner

farve: Drømmen er en sort, men det er meget skjeldent. Ellers vil jeg ha en som er veldig sort skimmlet og ikke endrer seg til hvitt for tidelig. Brun er heller ikke å forakte :icon_clapping:

køn: Spiller egentlig ingen trille. Men om jeg har egen gård å ha den på, så helst en hoppe.

Temperament: En ærlig hest, stabil og lydig.

brugs område: Tur, : riding og kjøring. med en sånn hest med slike bevegelser så hadde det nok blitt dressur riding/kjøring også. Interessen min finnes, men jeg har aldri funnet hest til å drive med det eller fått opplæring av noen som kan.

Favor.jpg

JeanetteH det du skriver her passer bedre med en sort Oldenbuger :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JeanetteH det du skriver her passer bedre med en sort Oldenbuger :icon_clapping:

Nå har jeg aldri ridd Oldeburger, men jeg har ridd to Lipizzanere. Defor har jeg en forkjærlighet for dem :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli nordlandshest/lyngshest. Fordi:

1. De er søte, godlynte, oppvakte og lettlærte.

2. De er hardføre og blir nesten aldri syke. De får ikke spatt.

3. De er stødige og sikre på foten som ei fjellgeit. Sansyligvis den beste rasen i så måte.

4. De er billige i drift, trenger bare 5 - 6 kilo høy per dag, mens en fullblods trenger 15 kilo.

5. Mange av dem er veldig renslige, legger all møkka på en plass, sånn at det tar fem minutter å klargjøre boksen. her snakker vi om 80% kos og 20% jobb.

6. De kommer i mange forskjellige farger. Jeg synes de sølvbrune med hvit man og hale er flotte.

7. De kan brukes til alt. Dressur, sprang, trav, galopp, rideturer, fjellturer, kløvhest, terapiridning, gymkhana, westernridning, feltritt, you name it, they do it. En nordlandshest ble norgesmester i skogskjøring for andre året på rad i konkurranse med fjordinger og døl. Ei jente som var fylt 16 fikk ikke starte i ponniklassen på sprangstevne, men måtte starte blant de med store hester, hun vant hele konkurransen på nordlandshest. De hopper med letthet en meter, og mange hopper 1.30 med rytter. Nordlandshesten Yme hadde lenge rekord i trav for ponnier uansett rase, men nå er han slått - av en annen nordlandshest.

8. De er ponni størrelse men 100% hest. Bærer med letthet en voksen mann med oppakning.

9. De er helnorske - og rasen er utrydningstruet. De fortjener at vi tar vare på de.

10. Du som skal bruke tid og penger på en hest, fortjener det beste.

Se bilder på Rimfakse.no eller kjøp Wendy nr. 2 2008

... Og de har en stor porsjon egenvilje, er ikke alltid enkle å ri, er typiske utbryterkonger på stallen som åpner knuter og låste dører, er gjerne unghester leenge, kan ha endel problemer med å finne fòr som fungerer veldig bra, men samtidig verdens beste rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her i gården blir det vel en ny fjording eller en nordlandshest.

Hesten kommer til å bli brukt som primært kjørehest (dressur-, presisjons-, maraton- og skogskjøring) og muligens ponnitrav. Og noe kanefart om vinteren.

I tillegg noe ridning: western (ridde en fjording på westwrn kurs en gang i tiden, og den hadde så effektiv sliding stop at jeg holdt på å flyge over salen) og på turer. Blir vel også noe dressur på hesten.

Ellers liker jeg hester med litt futt, egenvilje og personlighet. Men er kjekt at hesten kan være litt samarbeidsvilje i allefall når man er i skogen med tømmer og slikt. Blir glad i hesten uansett jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangmål/højde: 170 cm

race/type: Fullblods

farve: Svart

køn: Spiller ingen rolle

Temperament: energisk, stabil, følsom og tøff.

brugs område: Galopp, sprang, feltritt

Men blir vel fornøyd med det meste :)

Forresten veldig flott hest du har, Andha.

Litt sent å oppdage, men tusen takk ;)

... Og de har en stor porsjon egenvilje, er ikke alltid enkle å ri, er typiske utbryterkonger på stallen som åpner knuter og låste dører, er gjerne unghester leenge, kan ha endel problemer med å finne fòr som fungerer veldig bra, men samtidig verdens beste rase.

haha, enig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har lenge hatt et klart bilde av drømmehesten, men jeg har aldri sett den i vikeligheten.

race/type: Araber

farve: Hvit

køn: Hoppe

Temperament: Litt vilter, men snill

brugs område: Turer og sprang

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...