Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan din hund være alene hjemme?

Wheaten terrier

Kan din hund være alene hjemme?  

40 stemmer

1. 1.

• Ja
      36
    • Nei, lite
      3
    • Er noen hjemme hele tiden
      0
    • Har ikke trent på det ennå
      1

Recommended Posts

Skrevet

Felix må begynne å være alene hjemme når skolen begynner. Han har prøvd det noen ganger i et par timer å det funker bra :) Heldigvis! Noe av grunnen til at jeg fikk meg bikkje til ferien :wink:

Skrevet

vi har aldri trent på det for hannhunden vi hadde før kunne det fra før av og når vi da fikk valp i hus så lærte hun av han.

og etter det så har vi aldri trent på slikt og hundene er aldri helt alene de har hverandre(skal aldri ha mindre enn 2 hunder i hus samtidig). :wink:

• 4 weeks later...
Skrevet

toya klarer også å være aleine hjemme ja :D

klarer sånn ca fem seks timer

hehe..

er det jeg har prøvd henne på da :P

syntes det er bra jeg da...

Skrevet

Idag var Ero hjemme i 5 timer for første gang, og det gikk kjempebra. Naboene hadde ikke hørt noe, selv om de lyttet på døra. Han bare strekte seg når vi kom hjem, regnere med at han har sovet hele tiden. Er så stolt over gutten min :D

Skrevet

Lucas kan være hjemme alene lenge, 6 timer kanskje. kanskje lengre. utrolig flink. men han er ikke det om dagene nei! men han klarer det, men det måtte blitt aller siste utvei. hadde gått for en dag men utover det synes jeg han er for liten til å være alene for lenge :wink:

Skrevet

Vi har flyttet 3ganger i de siste4månedene, å ikke tort å la buster være alene der vi bor nå enda...

Må vende seg til plassen å vite at det er hjemmet vårt å at vi kommer tilbake osv...

Skal starte tilvenning straks nå...

Ellers har d kortet å ha ham alene...

En 50lapp ble til ca 20biter, det var litt ekkelt å forklare i banken, men fikk ny.. :D

Fjernkontrollen til dvdspilleren, har ikke vert inne på menyen siden det... [-X

Et penal fullt av tursjer å penner, dette hadde han dratt med seg opp i sengen til Elisabet når hun bodde på internat, vakkert syn... :P

Skrevet

Chessea er hjemme mens vi er på skolen eller jobb, og det funker helt fint :D Hun sover i buret sitt. Hun har tilgang til vann, og hun har alltid noe å tygge på :P Hun elsker å ligge der.

Skrevet

ask er hjemme alene mellom 6 og syv timer hver dag. enten i bur, løs i gangen eller i bånd på terrassen ute. han kan bjeffe litt når han er ute, men bare når det går folk og hunder forbi.

Skrevet

hehe, må oppdatere litt..

Har nå filmet buster når han var alene hjemme, han sa ikke et pip å lå å sov utenfor soverommet til vi kom hjem...

Så ja, han har vet seg til den nye plassen, å han kan være alene hjemme uten å si et pip...! :):D:D

• 2 weeks later...
Skrevet

Cisco kan være alene hjemme, men som regel slipper han det siden det bestandig er noen hjemme.

Han har ikke vært så veldig lenge alene hjemme, det er som regel bare få timer av gangen..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...