Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs i Stavanger

Iris

Recommended Posts

Nå er det bestemt at jeg skal få min lille drømmevalp, og da er det påtide å undersøke litt rundt dette med valpekurs osv. Er det noen i Rogalandsområdet som har noen gode erfaringer fra kurs, og har lyst til å veilede meg litt ved å velge riktig plass? Nå har riktignok ikke valpen kommet enda, men det kan jo være lurt å ha planene klare likevel :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar deg en tur på Åsen, nærmere bestemt Sør - Rogaland Brukshund klubb, vil du finne godt kompetente instruktører. De har egen hjemmeside med oversikt over kurs..ved siden av finner du også det kommunale friområdet for hunder i sentrumskjernen :)

Litt ot; trener du der? Lydighet? Trener agility der jeg :D

Men det spørs helt hva slags treningsmetoder du ønsker å bruke også når du skal finne deg kurs og instruktører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente der tidligere, når jeg hadde hund (BC) som var brukende til agility :rolleyes: En Sør - Afrikansk Boerboel er ikke en hund som bør brukes til så mye agility, med såpass mange kilo er det lett å få skader.

Lydighet trener jeg selv, etter å ha hatt en del hunder opp igjennom årene - anser jeg meg selv som kompetent nok til å ta denne biten uten å gå på kurs hver eneste gang jeg får en ny hund, men jeg anbefaler sterkt de som ømsker å trene om å ta seg en tur på Åsen. Der er det gode instruktører og det kommunale friområdet innbyr til sosial kontakt, noe våre firbente trenger mye av :rolleyes:

Var en del på det kommunale friområdet i fjor vinter, men min Boerboel - gutt trivdes ikke så godt der. Pga størrelse ble han utsatt for mye dominans, og når ikke eiere av dominerende bikkjer orker å ta hensyn til hvilken type hund de har, så ble det bare stort sett negativt å være der. Men det betyr ikke at det er slik nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...