Gå til innhold
Hundesonen.no

Minigris

QUEST

Recommended Posts

Skrevet

I flere år har jeg sånn smått vurdert å skaffe meg en minigris men er usikker på hvordan de fungerer innendørs? En eventuell minigris skal hos meg leve innendørs og det er det jeg etterlyser erfaringer med. Har noen erfaringer med innendørs minigris, både positive og negative er like interessante!

Hvordan fungerer de sammen med andre dyr, som hund og katt f.eks og får blomsterpotter være ifred?, er bare noe av det jeg lurer på.

Så nå håper jeg å få høre fra noen med erfaringer med gris :icon_confused:

Skrevet

SD her inne har minigris innendørs. Du kan sikkert sende henne en PM eller sjekke hjemmesiden hennes. :icon_confused: Hun har både minigris, hund og mange andre dyr og har inntrykk av at det går veldig bra, hvertfall mellom hunden og grisen.

Griser er jo veldig smarte dyr, og de er greie på å lære ting, så jeg trur ikke det vilbli noe problem. Det sies jo at grisene skal vre smartere enn hundene..

Skrevet

Svigers hadde en minigris før jeg kom inn i bildet. Den var grei å ha i hus, trivelig gris, men de påstår den var "for smart". den åpna kjøleskap, skuffer og skap , så de kunne ikke ha ham inne lenger, det ble for mye "griseri". grisen bor nå i fjøset og tulser rundt på tunet her på dagtid. Sosial og trivelig skapning. Går veldig godt sammen med hundene våre ute iallfall, kommer glad og nøffende mot oss når vi møter den :icon_confused:

En annen ting med denne grisen er at den har det med å legge seg forran dørene, da er det nesten umulig å åpne døra om man skal innenfra og ut mens grisen ligger på utsia ;)

Skrevet

Jepp, jeg har erfaring med minigris. Som bor inne sammen med, min familie og resten av dyreflokken. Er vel enklere om du kommer med noen konkrete spørsmål hvis ikke kan jeg faktisk skrive meg ihjel. Send meg gjerne en PM/mail.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...