Gå til innhold
Hundesonen.no

herregud! går det virkelig an??


MarieR

Recommended Posts

fant dette inlegget på canis.no

herregud sier jeg bare.. hadde moren min gjort det..vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!

Neei! Ikke ta ifra meg hunden min!!!!

Skrevet av Silje!=), 18.08.2005 kl 22:11

Nå har ikke jeg lenger hund. Mamma leverte han tilbake fordi HO ikke orka å ha hund. Jeg er faktisk mer hjemme enn mamma. og det var bare jeg som ordna med den hunden! Hvorfor gjorde ho det?? Hverken jeg elller hunden min hadde gjort noe galt! Ho bare ringte til de vi kjøpte den fra og sa vi ikke kunne ha han lenger, også kom de å hentet han! De tok hunden min! Som jeg betalte for med mine egne penger! Og jeg som skulle gjøre så mye med han! HAn hadde allerede lært å sitte, kjenne igjen navnet sitt og sånn ca betydningen på ja og nei. Og han var min beste venn! HAn hjalp meg med så utrolig mye og er bare verdens nydeligste hund! Hvorfor?? Hvorfor måtte mamma ta ifra meg hunden min?? Jeg elsker han!!! Jeg vil ha han tilbake! Det var jo aldri noen problemer! Han oppførte seg som en valp og var litt urolig og tissa litt inne, menjeg ordna jo opp i det! JEG og ikke mamma! Ingen problemer hadde vi med han. Også bare leverte ho han tilbake.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e nå litt sint på oppdretteren og jeg... som ikke sjekket skikkelig opp at denne familien virkelig kunne ta vare på en hund..

(men det kan jo være at de var skikkelig gode skuespillere ogsåda...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det alltid 2 sider av en sak, men ut i fra det innlegget her, så skjønner jeg ikke hvordan foreldre kan gjøre noe sånnt mot barna sine. Om h*n virkelig var så flink med hunden som h*n sier, så er det fryktelig dårlig gjort å levere tilbake en hund som ungen selv har betalt for. Jeg veit ikke hva jeg hadde gjort om noen hadde omplassert min hund, som jeg har betalt for og oppdratt.

:-o Jeg er helt sjokkert.

Å ta fra noen noe som er så høyt elsket går bare ikke ann. Hvertfall ikke uten å snakke om det. Virker som om det hundekjøpet var veldig dårlig planlagt når man ikke er klar over alt det 'ekstra' som følger med en hund, og hvertfall når man plutselig ikke orker den lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e nå litt sint på oppdretteren og jeg... som ikke sjekket skikkelig opp at denne familien virkelig kunne ta vare på en hund..

(men det kan jo være at de var skikkelig gode skuespillere ogsåda...)

enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jenta snakka med moren. Moren gav den fra seg fordi den tisset inne og de hadde så mye problemer med den.. Men så ble de enige om å skaffe seg en annen hund av mindre rase - og som var 2-3 år og derfor ikke tisset inne. Jenten var kjempefornøyd hun.

Men er det virkelig rett? Denne voksne hunden kan ha mye verre og flere problemer enn et enkelt tisse_inne problem. Gir de virkelig opp hunden så lett? Hva om denne voksne hunden bjeffer på fremmede, knurrer ved matskålen, er dårlig sosialisert, lider av våteksem osvosvosv? Hva gjør de da? At hunden tisser inne er jo ingenting i forhold til hva de kan ende opp med. Ingen hunder er perfekte - og det utifra det jeg har lest, så virker det som om den perfekte hund med 0 problemer er en liten rase på 2-3 år. Da har de trodd feil i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jenta snakka med moren. Moren gav den fra seg fordi den tisset inne og de hadde så mye problemer med den.. Men så ble de enige om å skaffe seg en annen hund av mindre rase - og som var 2-3 år og derfor ikke tisset inne. Jenten var kjempefornøyd hun.

Men er det virkelig rett? Denne voksne hunden kan ha mye verre og flere problemer enn et enkelt tisse_inne problem. Gir de virkelig opp hunden så lett? Hva om denne voksne hunden bjeffer på fremmede, knurrer ved matskålen, er dårlig sosialisert, lider av våteksem osvosvosv? Hva gjør de da? At hunden tisser inne er jo ingenting i forhold til hva de kan ende opp med. Ingen hunder er perfekte - og det utifra det jeg har lest, så virker det som om den perfekte hund med 0 problemer er en liten rase på 2-3 år. Da har de trodd feil i så fall

enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jenta snakka med moren. Moren gav den fra seg fordi den tisset inne og de hadde så mye problemer med den.. Men så ble de enige om å skaffe seg en annen hund av mindre rase - og som var 2-3 år og derfor ikke tisset inne. Jenten var kjempefornøyd hun.

Men er det virkelig rett? Denne voksne hunden kan ha mye verre og flere problemer enn et enkelt tisse_inne problem. Gir de virkelig opp hunden så lett? Hva om denne voksne hunden bjeffer på fremmede, knurrer ved matskålen, er dårlig sosialisert, lider av våteksem osvosvosv? Hva gjør de da? At hunden tisser inne er jo ingenting i forhold til hva de kan ende opp med. Ingen hunder er perfekte - og det utifra det jeg har lest, så virker det som om den perfekte hund med 0 problemer er en liten rase på 2-3 år. Da har de trodd feil i så fall

Er så enig så enig... Hadde mamman min bare "gitt" fra seg hunden min, villeikke jeg blitt fornøyd med noe slikt, jeg ville hatt Min hund tilbake.. Men det er kanskje ikke mulig? Håper det går bra med den nye da i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom hadde hatt valpen i litt under en måned da mora gjorde dette. Grunnen tel at mora tok vekk valpen var på ingen måte en god en! Grunnen: Valpen tissa inne og var litt vill, + at den fulgte etter mora litt.. Altså valpen oppførte seg som en valp!

Det er etter min mening INGEN god grunn tel å gi telbake valpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom hadde hatt valpen i litt under en måned da mora gjorde dette. Grunnen tel at mora tok vekk valpen var på ingen måte en god en! Grunnen: Valpen tissa inne og var litt vill, + at den fulgte etter mora litt.. Altså valpen oppførte seg som en valp!

Det er etter min mening INGEN god grunn tel å gi telbake valpen!

sånne mennesker burde ikke få det privilegiumet å få en valp! utakknemlige mennekser... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...