Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkaling...


Calum

Recommended Posts

Jeg har et lite problem...

Teddy har alltid vært superflink på innkaling, men nå i løpet av den siste mnd. er det akkurat som han har fått et eller annet i øra. For han nekter å høre, noen ganger kommer han.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem...

Teddy har alltid vært superflink på innkaling, men nå i løpet av den siste mnd. er det akkurat som han har fått et eller annet i øra. For han nekter å høre, noen ganger kommer han.  

Noen som har noen tips?

Hvor gammel er han? Kan det være at han er kommet i pubertetfase....? Det er det første jeg tenker på når du beskriver problemet på denne måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han? Kan det være at han er kommet i pubertetfase....? Det er det første jeg tenker på når du beskriver problemet på denne måten...

puberteten er en vanskelig periode, men ikke løsningen for å få en god innnkalling :) langline og ros og kos er svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 2 år og 7mnd, burde han ikke være over pubertets fasen nå?

Når dere sier tråkke på tauet, det er vel får å få han til å stoppe hvis han løper an annen vei en det jeg vill at han skal gjøre. Problemet mitt er ofte det at han løper av gårde til en busk, et kratt hva som helst, stopper opp og begynner å utforske. Det er da ørene fullstendig lukker seg, og når jeg da skal ha han tilbake på plass gir han totalt f... Kan jeg da løfte lina og korigere han med et nykk og et kraftig nei? Så rose masse på veien tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 2 år og 7mnd, burde han ikke være over pubertets fasen nå?

Når dere sier tråkke på tauet, det er vel får å få han til å stoppe hvis han løper an annen vei en det jeg vill at han skal gjøre. Problemet mitt er ofte det at han løper av gårde til en busk, et kratt hva som helst, stopper opp og begynner å utforske. Det er da ørene fullstendig lukker seg, og når jeg da skal ha han tilbake på plass gir han totalt f... Kan jeg da løfte lina og korigere han med et nykk og et kraftig nei? Så rose masse på veien tilbake?

Husk at du først må gi en kommando, Kom hit! Ingen reaksjon? Sier du NEI, tar opp linen og gir ham et rykk, med EN gang han er på vei bort til deg (som du sa) må det fosse ut med god ord :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får aldri en 100% innkalling uten langline

jeg har brukt langline på innkalling en gang, og aldri mer. Og du KAN få en like god innkalling uten. Jeg har det på min hund, hadde det på de to forrige hundene og, og de lærte det inn uten line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 2 år og 7mnd, burde han ikke være over pubertets fasen nå?

Når dere sier tråkke på tauet, det er vel får å få han til å stoppe hvis han løper an annen vei en det jeg vill at han skal gjøre. Problemet mitt er ofte det at han løper av gårde til en busk, et kratt hva som helst, stopper opp og begynner å utforske. Det er da ørene fullstendig lukker seg, og når jeg da skal ha han tilbake på plass gir han totalt f... Kan jeg da løfte lina og korigere han med et nykk og et kraftig nei? Så rose masse på veien tilbake?

da er det ikke pubertetfase nei..., Kan det vere at han bestrider litt lederskapet ditt kanskje..?(berre en tanke alså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere at han bestrider litt lederskapet ditt kanskje..?(berre en tanke alså)

Det er ikke sikkert det er en dum tanke :?

Skal ut etterpå å prøve dette med langline, men iogmed at han er så liten. vil han ikke merke forskjel når han har på seg lina og ikke?

Dumt hvis han alltid kommer med lina på seg, men når jeg ikke har den på så merker han det og skjønner at jeg ikke kan korigere han...

Da er jeg jo like langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er en dum tanke :?

Skal ut etterpå å prøve dette med langline, men iogmed at han er så liten. vil han ikke merke forskjel når han har på seg lina og ikke?

Dumt hvis han alltid kommer med lina på seg, men når jeg ikke har den på så merker han det og skjønner at jeg ikke kan korigere han...

Da er jeg jo like langt!

lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...