Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkaling...


Calum

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et lite problem...

Teddy har alltid vært superflink på innkaling, men nå i løpet av den siste mnd. er det akkurat som han har fått et eller annet i øra. For han nekter å høre, noen ganger kommer han.

Noen som har noen tips?

Skrevet

Jupp.. bruk langeline.. når han ikke kommer tråkker du på lina så du får korrigert.. deretter må du få han inn mot deg og rose MASSE!

Skrevet
Jupp.. bruk langeline.. når han ikke kommer tråkker du på lina så du får korrigert.. deretter må du få han inn mot deg og rose MASSE!

riktig :)

Skrevet
Jeg har et lite problem...

Teddy har alltid vært superflink på innkaling, men nå i løpet av den siste mnd. er det akkurat som han har fått et eller annet i øra. For han nekter å høre, noen ganger kommer han.  

Noen som har noen tips?

Hvor gammel er han? Kan det være at han er kommet i pubertetfase....? Det er det første jeg tenker på når du beskriver problemet på denne måten...

Skrevet

Hvor gammel er han? Kan det være at han er kommet i pubertetfase....? Det er det første jeg tenker på når du beskriver problemet på denne måten...

puberteten er en vanskelig periode, men ikke løsningen for å få en god innnkalling :) langline og ros og kos er svaret

Skrevet

Det må jo gå an å få en bra innkalling uten langline også da? Jeg takler ikke langline..

Selvfølelig er det et bra hjelpemiddel, men det kan jo ikke være umulig uten langlina?

Skrevet

Han er 2 år og 7mnd, burde han ikke være over pubertets fasen nå?

Når dere sier tråkke på tauet, det er vel får å få han til å stoppe hvis han løper an annen vei en det jeg vill at han skal gjøre. Problemet mitt er ofte det at han løper av gårde til en busk, et kratt hva som helst, stopper opp og begynner å utforske. Det er da ørene fullstendig lukker seg, og når jeg da skal ha han tilbake på plass gir han totalt f... Kan jeg da løfte lina og korigere han med et nykk og et kraftig nei? Så rose masse på veien tilbake?

Skrevet
Han er 2 år og 7mnd, burde han ikke være over pubertets fasen nå?

Når dere sier tråkke på tauet, det er vel får å få han til å stoppe hvis han løper an annen vei en det jeg vill at han skal gjøre. Problemet mitt er ofte det at han løper av gårde til en busk, et kratt hva som helst, stopper opp og begynner å utforske. Det er da ørene fullstendig lukker seg, og når jeg da skal ha han tilbake på plass gir han totalt f... Kan jeg da løfte lina og korigere han med et nykk og et kraftig nei? Så rose masse på veien tilbake?

Husk at du først må gi en kommando, Kom hit! Ingen reaksjon? Sier du NEI, tar opp linen og gir ham et rykk, med EN gang han er på vei bort til deg (som du sa) må det fosse ut med god ord :wink:

Skrevet
du får aldri en 100% innkalling uten langline

jeg har brukt langline på innkalling en gang, og aldri mer. Og du KAN få en like god innkalling uten. Jeg har det på min hund, hadde det på de to forrige hundene og, og de lærte det inn uten line.

Skrevet
Han er 2 år og 7mnd, burde han ikke være over pubertets fasen nå?

Når dere sier tråkke på tauet, det er vel får å få han til å stoppe hvis han løper an annen vei en det jeg vill at han skal gjøre. Problemet mitt er ofte det at han løper av gårde til en busk, et kratt hva som helst, stopper opp og begynner å utforske. Det er da ørene fullstendig lukker seg, og når jeg da skal ha han tilbake på plass gir han totalt f... Kan jeg da løfte lina og korigere han med et nykk og et kraftig nei? Så rose masse på veien tilbake?

da er det ikke pubertetfase nei..., Kan det vere at han bestrider litt lederskapet ditt kanskje..?(berre en tanke alså)

Skrevet
Kan det vere at han bestrider litt lederskapet ditt kanskje..?(berre en tanke alså)

Det er ikke sikkert det er en dum tanke :?

Skal ut etterpå å prøve dette med langline, men iogmed at han er så liten. vil han ikke merke forskjel når han har på seg lina og ikke?

Dumt hvis han alltid kommer med lina på seg, men når jeg ikke har den på så merker han det og skjønner at jeg ikke kan korigere han...

Da er jeg jo like langt!

Skrevet

Det er ikke sikkert det er en dum tanke :?

Skal ut etterpå å prøve dette med langline, men iogmed at han er så liten. vil han ikke merke forskjel når han har på seg lina og ikke?

Dumt hvis han alltid kommer med lina på seg, men når jeg ikke har den på så merker han det og skjønner at jeg ikke kan korigere han...

Da er jeg jo like langt!

lykke til!! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...