Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrert rase i NKK


Guest Per Olav

Recommended Posts

Guest Per Olav

Jeg er på jakt etter antall individer og stamtavleinformasjon for en bestemt NKK-registrert rase men finner ikke ut av hvordan jeg kan gå fram for å finne slikt på NKK sine sider. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Eiere vil du neppe få tak i, men antall hunder og stamtavler finner du gjennom DogWeb... Men det er jo litt jobb - det er ikke bare å trykke på en knapp og få opp statistikken liksom :)

Hva den damen vet ;) Jeg mener å huske at for noen år tilbake fanns det en oversikt over antall NKK-registrerte raser og antall individer per rase eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK publiserer årlig registreringsstatistikker - hvor mange levende individer som finnes pr rase er umulig å si noe om - da man ikke rapporterer døde hunder til NKK...

Eierinformasjon gir NKK av naturlige grunner ikke ut. Dogweb får du tilgang til som medlem av en av NKKs underklubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål som kanskje passer inn i tråden her, i stedet for å lage en ny (når man først har samlet "ekspertene" på dogweb og sånt) :) Kan man finne hvem som er eier til en spesiell hund, eller søke etter eier og finne hvilke hunder vedkommende eier? Så vidt jeg kan se på dogweb så kan man ikke det, men kanskje noen andre har lure tips? Evt vet om man kan søke andre steder (raseklubber osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva den damen vet :) Jeg mener å huske at for noen år tilbake fanns det en oversikt over antall NKK-registrerte raser og antall individer per rase eller tar jeg feil?

Kremt, det ligger jo på den linken jeg sendte deg ;)

Som et underark på hunder/fylke.

Eiere lå vel i begynnelsen ute på dogweb, men synes å huske at en tulling som drev og listet ut alle amstaffeiere ødela den muligheten ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, det ligger jo på den linken jeg sendte deg ;)

Som et underark på hunder/fylke.

Eiere lå vel i begynnelsen ute på dogweb, men synes å huske at en tulling som drev og listet ut alle amstaffeiere ødela den muligheten ganske raskt.

Har du sendt meg en link? :) Mener du den du har postet lengre oppe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Kremt, det ligger jo på den linken jeg sendte deg ;)

Som et underark på hunder/fylke.

Eiere lå vel i begynnelsen ute på dogweb, men synes å huske at en tulling som drev og listet ut alle amstaffeiere ødela den muligheten ganske raskt.

OK. Takker og bukker, så ikke så langt nedover lista :)

Hvis den tullingen du nevner er den jeg tror så...

PO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, det ligger jo på den linken jeg sendte deg ;)

Som et underark på hunder/fylke.

Eiere lå vel i begynnelsen ute på dogweb, men synes å huske at en tulling som drev og listet ut alle amstaffeiere ødela den muligheten ganske raskt.

Har du sendt meg en link? :) Mener du den du har postet lengre oppe her?

Eh! Her går det litt fort i svingene, gitt! Trodde du hadde sitert meg, jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sitere deg her da, bare så du får litt oppmerksomhet :)

Forresten, blir det Field Spaniel på deg?

Tusen takk, nå fikk egoet mitt en liten opptur! :icon_fun: Field? Tja.. for tiden er den vel plassert på 3. plass blandt de rasene jeg vurderer, så jeg tviler i grunnen på det, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...