Gå til innhold
Hundesonen.no

Buhu!!! Nå er de snart leveringsklare de små nøstene :-(

Lazita

Recommended Posts

:):P:P en stolt oppdretter kan bare smile masse etter vetrinær besøket :P:P:P

nå har de altså fått sin første vaksine, microchipp og ikke minst helseattest.

2 av valpene pep litt når de fikk chippen og det var alt 8)

ingen av dem reagerte på vaksinen i det hele tatt 8)

og dyrelegen vår fant ikke noe feil på noen av valpene 8) 8)

alle hannvalpene hadde begge testikklene på plass i pungen 8) 8) :P:P

gjett om jeg er stolt nå da, fikk masse skryt av vetten.

dette er bra med tanke på den ene valpen Tinka fikk for snart et år siden somfremdeles mangler en testikkel :P:P (skal aldri mere bruke den hannhunden på mine tisper) har fått vite i ettertid om at faren til den valpen var sen med å få testikklene på plass(og jeg som trodde eieren hadde lagt alle kortene på bordet før vi fikk bruke han på Tinka da), og at en annen valp etter han ikke fikk testikkler før den var 6mndr.

hadde den hannhunden vært min så hadde jeg ikke tatt sjangsen på å alve på han,men det er no ikke mitt problem heldighvis(kryptochisme er jo arvelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)  :P  :P  en stolt oppdretter kan bare smile masse etter vetrinær besøket :P  :P  :P  

nå har de altså fått sin første vaksine, microchipp og ikke minst helseattest.

2 av valpene pep litt når de fikk chippen og det var alt 8)  

ingen av dem reagerte på vaksinen i det hele tatt 8)  

og dyrelegen vår fant ikke noe feil på noen av valpene 8)  8)  

alle hannvalpene hadde begge testikklene på plass i pungen 8)  8)  :P  :P

gjett om jeg er stolt nå da, fikk masse skryt av vetten.

dette er bra med tanke på den ene valpen Tinka fikk for snart et år siden somfremdeles mangler en testikkel :P  :P (skal aldri mere bruke den hannhunden på mine tisper) har fått vite i ettertid om at faren til den valpen var sen med å få testikklene på plass(og jeg som trodde eieren hadde lagt alle kortene på bordet før vi fikk bruke han på Tinka da), og at en annen valp etter han ikke fikk testikkler før den var 6mndr.  

hadde den hannhunden vært min så hadde jeg ikke tatt sjangsen på å alve på han,men det er no ikke mitt problem heldighvis(kryptochisme er jo arvelig).

Hipp hurra! få flott :P =D>

Alltid gøy å få skryt av valpene fra vetten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fint at de alle sammen var så dygtige! Og så raske og sunde da! Har I egentlig fundet købere til dem alle sammen? Har nogle af køberne været og se på de små?

ja vi har garantert 5 kjøpere og så fikk vi en mail i går fra en som var innteresert, så får vise om han vil hannhunden eller om han ikke var så innteresert alikavell.

nei det er nokk ingen som har vært å sett på valpene enda men vi har en som skal hente på mandag for da har hun fri denne uken som kommer og tid til å bli kjent med valpen før hun må få hjelp til den på dagtid mens hun er på jobb. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100_2061.jpg

Bare oss igjen nå :lol:

ja nå har 3 av valpene reist og den fjerde reiser på Lørdag.

de to siste skal vi levere når vi reiser nedover for å stille Aiwa(den pelsløse :? ) og Astrix i Bryne på NKK´n

så nydelige :):D *smelterhelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk så herlige! Steike så fort tiden har gått! Leveringsklare allerede.. Synes ikke det var lenge siden de ble født jeg, hihi..

ja du er jo ikke alene om å tenke på det da, herre gud sitter jeg å tenker de ble jo født for ikke så lenge siden også reiser de fra oss allarede :?

ka jo dersverre ikke beholde noen av dem selv nå siden vi har 4 voksne hunder i hus så da er det gjerne like greit at de reiser nå så ikke vi blir så altfor vandt med at de er her og pisser over alt. men jeg tror jeg setter en valp på fôr fra det neste kullet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh nå drar vel resten snart :)

Men du skrev at ingen hadde sett på valpene, har du ikke møtt valpekjøperne selv før du leverer de?

Nei for alle bor langt vekke, bare en som bor noe lunde nærmt oss men hun bor på radøy eller hvor det var nå(husker ikke helt nå i farten hva det het) over norhordalands broen i så fall.

men har jo hatt mange samtaler med alle kjøperene og de virker som greie folk alle sammen så jeg er fornøyd med dem jeg.

det er flere av dem som kommer til å prøve å stille ut hundene så det blir jo litt spennede da.

tidligere kulle vi har hatt så har jo valpene blitt kjøpt av folk rundt omkring Bergen/hordaland så når det på dette kullet blir sendt valper langt vekk så er jo det litt uvandt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. så skjønne...

revurderer det oppdrett greiene mine jeg nå...

hehe..

trur jeg har så utrolig lyst til å ha bare ALLE sammen selv..

hehe

de er så sykt søte når de er små..

har du finni nye hjem til dem? stabile hjem?

;D

hvordan rase er det du har? og hvor mange har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...