Gå til innhold
Hundesonen.no

Fradømt retten til å ha dyr i 5 år


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Har jo pågått en stund med samme paret, også...

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.1118772

Så hvor "streng" straffen er når mattilsynet/dyrevernet har vært klar over dette siden feb. 2000, er jeg ikke helt sikker på..

Men hva "utstillingspremierte" har med saken å gjøre, skjønner ikke jeg.

Dog er det sikkert at hvis hundene har titler fra utst. så har de i hvertfall vært velstelte sånn "av og til", så kanskje det er ment som noe positivt at de er utstilt?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene må jo omplasseres eller selges. Vet ikke om disse er fratatt eieren - i så fall står de på en eller flere kenneler og blir omplassert derifra. Men antakeligvis får eieren lov til å gjøre dette selv (hvis de fremdeles har dem), og vil da kunne selge/gi bort til folk de kjenner.

Men huff, stakkars hunder.. Og egetlig litt stakkars eiere også - da jeg nekter å tro at dette har gått over styr med vilje fra deres side. Men etter et/to pålegg fra Dyrevernet, så burde jo enhver skjønne at man må foreta noen reelle endringer i hjemmet, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kanskje virker som om dama er blitt psykisk sjuk og ikke klarer ta seg av hundene/skjønner at de trenger behandling. Ettersom det står at hu nekta å etterfølge kravene. Og en utstillingsmeritert hund vil jeg tro har pleid å være frisk og ren hvertfall.

Trist uansett.

Edit: etter å ha lest linken fra nrk skifter jeg litt mening her.

Men uansett, at det skal ta 7 år før mattisynet gjør noe med saken, når det har pågått i så mange år???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...