Jump to content
Hundesonen.no

Aksjer

siljestokka

Recommended Posts

Noen her som driver med det?? :icon_fun: . Fikk plutselig lyst å satse litt penger :) . Hva er "lurt" å sarse på.. Tenkte ikke å satse mer enn 500 kr i første omgang i alle fall :) .

har du noen tips, historier eller hva det måtte være, så vil jeg gjerne høre det ..... :)

Tror typen min holder på med noen aksjer. Vet det fins et nettsted du kan late som du er med å satser, så ser du hvordan det går. Litt tørr-trening på en måte. :icon_redface: Typen har visstnok satset 200 000 kr der for en stund siden, og hadde det vært skikkelige penger, hadde vi hatt over en mill nå.. <_< *bah* Vet ikke hva det heter, men du klarer kanskje å søke deg frem?

Ellers er jo fond ganske greit; da kjøper du andeler, og de investerer det i aksjer for deg. Litt sikrere å kjøpe i flere aksjer, sånn at hvis du taper på noe, så vinner du kanskje litt noe annet. Men dette er ikke mitt bord, men typen sitt.

Noen her som driver med det?? :icon_fun: . Fikk plutselig lyst å satse litt penger :icon_redface: . Hva er "lurt" å sarse på.. Tenkte ikke å satse mer enn 500 kr i første omgang i alle fall :blink: .

har du noen tips, historier eller hva det måtte være, så vil jeg gjerne høre det ..... :icon_redface:

Det er ingen vits å gå inn å kjøpe aksjer for så små summer. Du må opp på minimum 5.000 før det er noe poeng, helst opp på rundt 20.000,- Grunnen til dette er at hvis ikke du går såpass opp, vil gebyrene til meglerne spise opp mer enn hva du har mulighet til å oppnå i fortjeneste. Med mindre summer anbefaler jeg heller at du prater med banken din om aksjefond. Der kan du få satt opp en spareavtale på alt fra 100 kr. pr måned eller sånt - og så kan du selv gå inn på nettbanken og endre beløp, stoppe en måned eller lignende. Dermed kan du i realiteten stoppe alle månedene men gå inn feks en måned med 400.-

Grunnen til å gjøre det sånn er at mange fond har minsteinnsats på feks 5.000 eller 10.000, men på spareavtale har de minstebeløp 100 eller 300 - dermed kan man være med selv med mindre beløp.

mvh

HeliX

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...