Gå til innhold
Hundesonen.no

Dressør


Kengeru

Recommended Posts

Heisann Jeg er en gutt på 13år og har fått lov og overta Min morfars dresur kurs. Jeg har jobbet med hunder i 3år, Jeg hadde hund katt, MARSVIN,Fisk da jeg var 3år og har levd med dyr siden hitil.

Jeg Har mest peiling på Hunder,Katter,Marsvin,Hamster

Jeg kan litt om: Hest,Kaniner, Og andre småkrypp

Om noen månder skal det bli Dresur kurs Av alle slags dyr over Helle norge Det er et firma kallt:DyreDresur.

Mer du lurer på angående?Pm eller legg til svar. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vunnet 5 medaljer i utstilling og 7 i lydighet og 3i agility

Jaha.. Med hvilke hunder, og hva mener du med medaljer?

Syntes heller ikke dette var en veldig god måte å reklamere dressurkurs på, virket mer som en spøk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Jeg er en gutt på 13år og har fått lov og overta Min morfars dresur kurs. Jeg har jobbet med hunder i 3år, Jeg hadde hund katt, MARSVIN,Fisk da jeg var 3år og har levd med dyr siden hitil.

Jeg Har mest peiling på Hunder,Katter,Marsvin,Hamster

Jeg kan litt om: Hest,Kaniner, Og andre småkrypp

Om noen månder skal det bli Dresur kurs Av alle slags dyr over Helle norge Det er et firma kallt:DyreDresur.

Mer du lurer på angående?Pm eller legg til svar. :)

dressur av alle slags dyr? hvordan dresserer man en hamster egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begjunner å synes litt synd på trådstarter.. :) . Føler vi drøyern litt langt nå.. Han er bare 13 år stakkars...

Men får mine tvil etter hva han skriver . Kan noen forklare meg litt om premiene som man får i agility, lydighet og utstilling???? Fatter ingenting jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst da - kun 13 år, ingen utdannelse, og ingen spesielt lang erfaring (vunnet mange medaljer på utstilling?? :rolleyes: ) Høres ikke særlig seriøst ut heller. Hvilken treningsfilosofi benytter du/dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man bare skal tråkke på en person for alderen sin skyld. Han har tatt kurs i 1.5 år, men bestefaren hans har gjort dette i mange år. Han har fått mye gratis derfra også ikke bare gjennom kurs. Tro meg det er mange yngre der ute som faktisk er veldig flinke. Og tenk om han faktisk vet hva han driver med?!

Jeg f. eks. fikk lære hvordan stille en basenji av ei på 9 år. Og basenji er ikke av de letteste rasene synes jeg. Hun var tross alt bare 9, men utrolig flink med hundene.

Gi gutten (håper det var gutt:S) en sjanse og vis hva han kan uten at fordommene skal ødelegge hans ambisjoner. Selv om han sier medaljer kan det være hans måte å si premier på. Alle bruker ord forskjellig. Hvis du vil bli en ting og alle sier at du er for ung eller for gammel eller for lite erfaring, vil ikke det gi deg dårlig selvtillit? Vil ikke det drepe dine drømmer? Alle har vært unge i sitt liv. Mange har hatt drømer og mange gjorde noe med drømmene og se hvor de er idag! De har oppnådd masse i sin drøm. Synes folk skal tenke seg litt om før de dømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man bare skal tråkke på en person for alderen sin skyld. Han har tatt kurs i 1.5 år, men bestefaren hans har gjort dette i mange år. Han har fått mye gratis derfra også ikke bare gjennom kurs. Tro meg det er mange yngre der ute som faktisk er veldig flinke. Og tenk om han faktisk vet hva han driver med?!

Unnskyld, men du overså vist at han sa han bare har drevet med hunder i tre år. Det skal mye til og starte en hundeskole når man har drevet med hunder i tre år, synes du ikke?

Jeg er også 13, og jeg har holdt på med hunder hele livet. Men jeg starter ingen hundeskole for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bli en ting og alle sier at du er for ung eller for gammel eller for lite erfaring, vil ikke det gi deg dårlig selvtillit?

Her er det ikke snakk om at trådstarter vil "bli noe", han er visst det allerede. Og det uten utdannelse (kun læring fra bestefaren i så fall, synes ikke det er god nok grunn til å starte noe hundeskole).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det Decarabia skriver...Er ikke alle som er like flinke og ordlegge seg.og han har skrevet i et annet innlegg at han har lært en masse,men har fortsatt mye og lære.Mulig han føler seg som en stor del av det at morfaren hadde dressurkurs,og kanskje moren er aktiv og flink,slik at dem begge to vil være en del av kursene.

Som 13 åring har man mange fantasier,og drømmer...La nå ikke dette bli en sånn kvass møkkatråd hvor folk har behov for å fnise å le og gjøre narr av barn.For det er tydeligvis det vi snakker om her.

Og til dem som er 13 - 14,så viser disse dette tydelig med sine "kule svar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...