Gå til innhold
Hundesonen.no

Sliten og overarbeidet PC


Vala

Recommended Posts

Maskinen min har det jammen ikke godt for tiden. Det tar en evighet før programmene åpnes og den sukker og stønner høylytt.

Jeg vil ikke ha noe pes for gamle modeller eller feil merke ( -> Scorpionen :lol:)

Men, hva heter nå igjen de forskjellige tingene man kan laste ned og få ryddet opp med?

Jeg har seff antivirus program, denne hjelper jo lite i denne forbindelsen men tenkte at jeg skulle nevne det iaf.

Videre har jeg:

Spybot- Search and destroy

AdAware

Mente det var noe som het "reg" et eller annet... husker ikke helt..

Har noen en link til en fiiiin oppslagsliste på nettet, over hva man kan gjøre, så er det også helt toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne:

http://baregratis.start-1.info/?p=443

Her står det litt om annen rydding som kan gjøres, ikke bare fjerning av spyware/adware. Det er ikke alltid bare slike programmer som gjør at ting går tregt på gamle pc-er. Det kan være at det er for mye som startes ved oppstart (ligger i oppstartsmeny), for mange temporære filer m.m. Denne artikkelen beskriver mye av dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Du har grei beskyttelse mot spyware og virus

* http://www.ccleaner.com/ fjerner det meste av unødvendig skrot

* Kjør en diskdegfragmentering - Start - kjør - skriv: dfrgui.exe / Trykk Enter

* Slå av visuelle effekter i windows:

1. Åpne Systemegenskaper (Start → Kjør → skriv inn sysdm.cpl → klikk OK).

2. Gå til kategorien Avansert og klikk Innstillinger under Ytelse.

3. I kategorien Visuelle effekter klikk på Egendefinert.

4. Fjern merket for alle elementene i listen bortsett fra disse:

- Bruk skygger for ikonnavn på skrivebordet

- Bruk vanlige oppgaver i mapper

- Bruke visuelle stiler på vinduer og knapper

- Kantutjevning på skjermskrifter

- Menyer tones eller glir inn

- Vis innhold i vindu ved flytting

- Vis skygger under musepekeren

5. Klikk OK og OK på nytt.

Undersøk om du kan skaffe deg mer minne, har du en stasjonær eller bærbar ? Hva har du i Minne idag? Hva slags operativsystem har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne:

http://baregratis.start-1.info/?p=443

Her står det litt om annen rydding som kan gjøres, ikke bare fjerning av spyware/adware. Det er ikke alltid bare slike programmer som gjør at ting går tregt på gamle pc-er. Det kan være at det er for mye som startes ved oppstart (ligger i oppstartsmeny), for mange temporære filer m.m. Denne artikkelen beskriver mye av dette.

Lykke til!

Ja, det er nemlig det som irriterer meg. At det altså ikke bare er spyware/adaware som sinker prosessen. Det har jeg nemlig grei kontroll på.. Men tusen takk for linken, den skal tittes mer nærme på!

*klippet*

Undersøk om du kan skaffe deg mer minne, har du en stasjonær eller bærbar ? Hva har du i Minne idag? Hva slags operativsystem har du?

Hallais E.

Jeg har en bærbar. Dell Inspiron 6000. Den kjører på XP - Home Edition 2000. Vedr. minne så er den 1.6 GHz prosessor og så står det 512 mb ram... Men eh.. kan det stemme da? Det hørtes jo jæ** lite ut :S Men dette fant jeg under egenskaper (høyreklikk "min datamaskin"), det må da være noe feil her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...