Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilderedigeringsprogram til mac


Artemis

Recommended Posts

Helst gratis? :closedeyes: Har lett på nett, men enten er jeg blind eller usedvanlig dårlig til å lete... Noen anbefalinger? Det jeg har mest behov for er et program som kan redigere bildestørrelse, for har tilsynelatende ikke noe program på mac´en som kan gjøre dette... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det ikke så helt enkelt å finne ut av, nei, det er nesten så jeg er glad jeg ikke kjøpte mac <_< .

Jeg tar alle mulige forbehold her fordi jeg ikke kjenner mac og ikke vet hvordan man installerer ting osv, men det ser ut til at du kan laste ned gimp her:

http://mac.softpedia.com/get/DTP-Prepress/Gimpapp.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, ble klokere på hva jeg lurte på, men så dukket det opp nye problemer <_< Blir gal her. Altså: Jeg laster ned gimp. Får opp melding om at jeg ikke kan bruke gimp før jeg har fått Apples´s X11. Jeg laster ned Apple´s X11 men får ikke lov til å installere det fordi jeg har nyere programvare på maskinen allerede. Argh! :lol: Hva gjør jeg nå da? Kunne ønske jeg var et datageni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Let opp en applebutikk med adobe studentpakke... Det gjorde jeg og fikk 5-6 adobe programmer + dreamweaver til litt over 2000 kr. En dyr pakke, men normalt ville jo dette kostet kanskje 20 000 (bare photoshop koster vel borti 6-7000?)

Det funker iallefall kjempefint på min mac:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshop elements er veldig bra, det er det jeg bruker selv. Lightroom er vel mer et slags "mørkerom" for digitale bilder, spesielt ifht konvertering av raw-filer. Jeg kan ikke så mye om det, men innbiller meg at det kanskje er litt på siden av dine behov. Photoshop elements er nok mer et allround-program. Det har redigeringsfunksjoner nesten tilsvarende photoshop, i tillegg har det gode muligheter for å katalogisere bildene. Men de koster vel også penger <_< .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...